Program 500+ nie zdejmuje z nas, rodziców, obowiązku dbania o bezpieczeństwo dzieci. Z pewnością poprawia sytuację materialną wielu rodzin, niektórzy twierdzą wręcz, że spowodował ruch na rynku samochodowym. Mam nadzieję, że rodzice kupują nie tylko samochody, ale i nie oszczędzają na zakupie dobrych fotelików dziecięcych.
Ale sam fotelik, to nie wszystko. Trzeba jeździć możliwie bezpiecznym autem. A przy jego wyborze warto też sprawdzić, jak przebiega w nim montaż fotelików dziecięcych. Wiemy, że dla wielu naszych Czytelników jest to kwestia wręcz priorytetowa. I słusznie!
ÖAMTC przeprowadził niedawno test, który miał pokazać, na ile łatwo można zamontować foteliki w kilkunastu samochodach. W porównaniu wzięło udział szesnaście modeli. Były to (w kolejności alfabetycznej):
Citroën Grand C4 Picasso
Dacia Logan MCV
Fiat Tipo Station Wagon
Honda Civic
Hyundai i30
Hyundai Ioniq Hybrid
Mini Countryman
Peugeot 3008
Peugeot 5008
Renault Grand Scenic
Seat Ateca
Skoda Kodiaq
SsangYong Tivoli
Subaru Levorg
Toyota C-HR
Volkswagen Tiguan
ÖAMTC stwierdził wprost – najlepiej jest przewozić dzieci z tyłu. To najbezpieczniejsze miejsca dla maluchów. Okazuje się, że niewiele samochodów umożliwia łatwą instalację fotelików dziecięcych na tylnych siedzeniach, zwłaszcza trzech. W omawianym teście potrafiły to tylko dwa modele, oba francuskie! To Peugeot 3008 oraz Citroën Grand C4 Picasso! Wprawdzie Dacia Logan MCV oraz Renault Grand Scenic także dają taką możliwość, ale nie w mocowaniach Isofix, a jedynie przypinając foteliki pasami.
ÖAMTC wydał potestowy komunikat, w którym napisał wprost: „Najlepsze wyniki osiągnięte podczas montażu fotelików dziecięcych na tylnych siedzeniach uzyskały Citroën C4 Picasso i Peugeot 3008, w których trzy foteliki mogą być instalowane obok siebie bez żadnych problemów”. Austriacki urząd zaleca testowanie aut przed zakupem pod kątem możliwości i sposobu instalacji fotelików dziecięcych.
Nowy Peugeot 3008, Samochód Roku 2017, okazuje się idealnym SUV-em do jazdy z dziećmi. Peugeot 3008 prezentuje nową syntezę stylu, wygody i obsługi. Spektakularny Peugeot i-Cockpit® drugiej generacji na nowo odkrywa miejsce kierowcy. Oferuje intuicyjną jazdę dzięki kompaktowej kierownicy, wysoko umieszczonemu wyświetlaczowi cyfrowemu o przekątnej 12,3 cala, ekranowi dotykowemu i ergonomicznym przyciskom. Nowy Peugeot 3008 oferuje również liczne systemy pomocy i opcje łączności.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze