Niedawno pisaliśmy, że szef marki Peugeot przewidywał koniec tradycyjnego modelu 308 GTi. Okazuje się jednak, że produkcja zostanie tylko czasowo wstrzymana.
Aktualizacja: Zgodnie z informacją Peugeota Polska, produkcja 308 GTi zostanie jedynie czasowo wstrzymana na dwa miesiące (w lipcu i sierpniu 2019 roku). Okres ten jest potrzebny na przejście z wersji silnika PureTech 263 Euro 6.d-temp na wersję PureTech 263 Euro 6.d-temp-EVAP. Nowe przepisy, które uwzględniają parowanie paliwa w zbiorniku i układzie paliwowym, będą obowiązywać od 1 września 2019 roku. Wiąże się to z koniecznością ponownej homologacji pojazdów.
Według francuskiego magazynu Largus, Peugeot musi podjąć drastyczne kroki w celu obniżenia emisji CO2 swoich pojazdów, by osiągnąć wytyczoną przez Unię Europejską normę 95 g/km. W przeciwnym wypadku, producent zapłaci wysoką karę finansową. Jednym ze sposobów na poradzenie sobie z problemem, jest elektryfikacja gamy modelowej, ale wygląda na to, że wprowadzenie do oferty pojazdów z silnikami elektrycznymi nie wystarczy. Ofiarą nowych przepisów dotyczących emisji CO2 mają stać się samochody o bardziej satysfakcjonujących osiągach, a mianowicie Peugeot GT z silnikiem 1.6 PureTech o mocy 225 KM oraz 263-konny Peugeot 308 GTi. Pierwszy model ma zniknąć z oferty jeszcze w czerwcu tego roku, a drugi pod koniec roku 2019. Magazyn Largus powołuje się na słowa dyrektora generalnego marki Peugeot, Jean-Phillipe’a Imparato. Wersja GT będzie dostępna wyłącznie z silnikiem 2.0 BlueHDi 180.
308 GTi niedawno przeszedł zmiany spowodowane nowymi przepisami. Ze względu na wprowadzenie procedury testowej WLTP, pojazd został wyposażony w filtr cząstek stałych, zmniejszono jego moc o 7 KM, ograniczono masę własną, aczkolwiek poprawiono maksymalny moment obrotowy. W efekcie przyspieszenie 0-100 km/h pozostało bez zmian.
Informacja o zakończeniu produkcji 308 GTi zdaje się potwierdzać słowa szefa marki Peugeot, Jean-Phillipe’a Imparato, który niedawno zapowiadał koniec tradycyjnych modeli GTi. Aby jednak zadowolić klientów, francuska marka będzie musiała pomyśleć o nowym modelu. Najbardziej prawdopodobną opcją jest to, że nowa generacja Peugeot 308 GTi będzie oferowana jako hybryda.
Źródło: Largus.fr
Dziękujemy Czytelnikowi FioleK za inspirację do tekstu.
Najnowsze komentarze