Nowy Peugeot 508 2.0 HDi First Edition 180 KM zagościł w moim garażu. Bo nadszedł w końcu czas na wymianę starego 508 na najnowszą wersję modelu. Auto wpadło mi w oko w Genewie i od razu je zamówiłem – nie czekając na recenzje, testy ani opinie. Tak jak urzekł mnie RXH po pierwszym spojrzeniu, tak samo było z nowym 508 First Edition (będę wystawiał RXH na sprzedaż, więc jak ktoś jest zainteresowany – zapraszam ;-)  piszcie w komentarzach: przebieg 106.000 km, rok 2015, cena 80.000 zł brutto i FV). No ale teraz przejdźmy teraz do nowego Peugeot 508.

Wszyscy wiemy, że premiera Nowego 508 się przesunęła i nie ma go jeszcze w salonach, ale to bardzo dobrze, bo obiecywali w maju w Peugeocie, że przed premierą w Salonach Nowego 508 do pierwszych klientów dotrą już 508-ki First Edition :-) I tak się stało. Dostawa First Edition miała poślizg, około 2-miesięczny, bo auta miały być na początku października, a były pod koniec listopada. Importer w ramach „przeprosin” do auta dorzucił opony zimowe Michelin (5.000 zł) i skórzany zestaw podróżny Peugeot – torba z kosmetyczką (swoją drogą bardzo porządnie wykonane). Poślizg wybaczony! Aha, no i jeszcze z samochodem dostałem bezprzewodowe słuchawki Focal. Autko odebrałem 6. grudnia w Salonie Grupy Pietrzak w Katowicach i muszę przyznać, że bardzo pięknie mi go tam zapakowali, co zostało uwiecznione na fotce.

Nowy Peugeot 508 najlepiej wygląda na żywo! Żadne zdjęcia nie oddają jego genialnych proporcji, przetłoczeń na karoserii, dbałości o szczegóły oraz oczywiście koloru. A mój First Edition z racji wyboru silnika BlueHDI jest w kolorze perłowym Dark Blue. W słońcu jest niebieski, w pochmurny dzień trochę fioletowy, a w garażu prawie czarny. Kolor jest bardzo ładny :-) Tym samochodem nawet nie trzeba jechać, żeby się nim zachwycić. Wygląda zjawiskowo. Wystarczy spojrzeć i od razu chce się wsiąść do środka. Peugeot ma bardzo specyficzny zapach jak jest nowy i się do niego pierwszy raz wsiada. Nie wiem jak to dokładnie określić, ale tak jakby czuć powiew hmmmm nowości (?)

Wnętrze urzeka wspaniałym designem. Drewno bardzo ładnie komponuje się z futurystycznym kokpitem, aluminiowymi elementami i alcantarą. Całości dopełnia niebieska delikatnie podświetlająca wnętrze listwa na desce rozdzielczej i drzwiach. Fotel jest rewelacyjny. Można powiedzieć, że otula kierowcę. Mam 188 cm wzrostu i jak zjechałem nim do samego dołu, to ledwo mi się mieściły dwa palce nad głową. Jeden wchodzi luźno, czyli miejsca jest rzeczywiście niewiele. Do tyłu nawet nie wsiadałem (bo i po co). Dużo lepiej jest na „szerokość”. Bagażnik też jak na gabaryty auta jest całkiem duży.

Odpalamy auto. Pod maską dobrze znany BlueHDI, czyli 180-konny diesel. W środku cisza absolutna. Wyciszenie naprawdę jest bardzo dobre i izoluje kierowcę od otoczenia na zewnątrz. Nie jeździłem wcześniej z tak małą kierownicą w takim sporym aucie i nie ukrywam, że na początku było trochę dziwnie, jednak jak dojechałem do pierwszych bramek na A4, to się już przyzwyczaiłem – jedzie się trochę jak gokartem. Po drodze do Krakowa bawiłem się trochę wirtualnymi zegarami, które – muszę przyznać – pokazują chyba wszystkie możliwe informacje o samochodzie, a w międzyczasie funkcje przeplatają świetnymi animacjami. Skrzynia EAT8 bije na głowę tę z wcześniejszej 508-ki, czyli EAT6, na którą trochę narzekałem, że jest za wolna. Tutaj jest dużo lepiej. Samochód zna język polski i nie trzeba z nim gadać po angielsku :-) Funkcje głosowe są bardzo dobrze rozbudowane i nie trzeba układać bezsensownych formułek, rzekłbym, że jest nić porozumienia z samochodem ;-) Polskojęzycznych nazwisk, bądź nazw miejscowości nie trzeba przeinaczać, czy powtarzać po 5 razy. Auto rozumie za pierwszym razem i trzeba zatwierdzić tylko komendą TAK wcześniej wydane polecenie. Komputer jest szybki. Szybko reaguje i nie zawiesza się.

Ja oczywiście tyle nie jechałem, bo nie wolno na autostradzie w Polsce tak szybko jeździć, ale słyszałem, że przy ponad 200 km/h tryb Sport jest jedynym pasującym do Nowego Peugeot 508. Układ kierowniczy jest wtedy optymalny i przy dużych prędkościach bardzo precyzyjny, bo w trybie Normal, bądź Komfort auto nie zachowywało się zbyt pewnie. Może jest to wina tej małej kierownicy, do której trzeba się przyzwyczaić, ale trochę jak dla mnie za luźno chodziła i przy dużej prędkości i większym podmuchu nie czułem się zbyt komfortowo korygując tor jazdy. Chociaż, jakby się zastanowić to inne tryby są do zgoła odmiennej jazdy :-) ale trzeba przecież wszystkie możliwości sprawdzić i przetestować. Samochód ma dużo mniejszy promień skrętu, niż wcześniejszy model 508. Jest tutaj dużo lepiej i jest przez to dużo bardziej zwrotny.

Nowy 508 ma kilka przydatnych funkcji, jak utrzymanie się pomiędzy pasami na drodze – i to rzeczywiście dobrze działa, bo kierownica odbija, ale nie za mocno, tylko tak żeby wrócić na środek drogi i nie przekracza linii. Podczas zmiany pasa trzeba włączać kierunkowskaz, żeby nie walczyć z autem. Zdarza mi się podczas wyprzedzania i zjeżdżania z powrotem na „swój” pas tego nie robić po manewrze, więc tutaj samochód pełni rolę dydaktyczną i się buntuje trochę. Auto ma hamowanie awaryjne i uprzedza o możliwej kolizji. Ma noktowizor, który zaznacza ludzi i zwierzęta. Psa mi nie złapał, ale potem doczytałem, że łapie zwierzęta od 0,5 metra. Chociaż labrador ma chyba więcej niż pół metra w kłębie… Aha, nie potrąciłem psa, tylko mój Lab pełnił rolę modela w garażu ;-)

Auto ma bardzo duże możliwości personalizacji. Można przypisać trzy oddzielne profile dla trzech różnych kierowców. Dodatkowo jednym przełącznikiem można wybrać jeden z dwóch „nastrojów” – Relax i Boost. Ustawiamy tutaj tryb jazdy, rodzaj masażu, natężenie świateł w kokpicie i jak ma grać Focal, czyli mamy wszystko, co trzeba do jazdy i to za pomocą jednego przycisku.

Odnośnie systemu Focal Elektra – nagłośnienie jest rewelacyjne – Bose i chyba nawet Burmester w innych autach się chowają. Dźwięk jest niesamowicie czysty. Nic nie skrzeczy, subwoofer nie wprawia osłon w niepotrzebne metaliczne drgania i nagłośnienie gra perfekcyjnie jak w studio. Może jest to też zasługa dobrze wykonanego i spasowanego samochodu.

Z rzeczy użytecznych mamy wycieraczki Magic Wash, podgrzewaną przednią szybę i lusterka, klapę otwieraną i zamykaną poprzez machnięcie stopą pod zderzakiem (trzeba chwilę poćwiczyć, ale jak już się nauczymy to działa idealnie za każdym razem), czujniki parkowania przód, tył i boczne, internet z nawigacją Tom Tom działającą w czasie rzeczywistym – z korkami, parkingami itp. (subskrypcja jest na 3 lata w cenie) oraz super schowek na telefon z ładowaniem indukcyjnym – w końcu jest gdzie położyć smartfona w Peugeocie. Nareszcie w 508 jest dużo schowków. W drzwiach zmieścimy dużą butelkę, to samo w schowku na środku pod łokciem. Auto samo parkuje i to bez wciskania gazu, bądź hamulca, o ruszaniu kierownicą nie wspominając. My musimy podjeżdżając obok docelowego miejsca parkowania wybrać czy chcemy zaparkować równolegle, czy prostopadle i z której strony – prawej czy lewej (wyświetlają się 4 opcje na ekranie) i jak się wyświetli komunikat wcisnąć hamulec i włączyć kierunkowskaz. Potem trzeba już tylko trzymać wciśnięty guzik na dźwigni zmiany biegów i czekać, aż auto zajmie miejsce parkingowe. Fajna sprawa, jednak jak mi zaparkowanie zajmuje 10 sekund to 508 potrzebuje ze 40…

Z aktywnego tempomatu jeszcze nie korzystałem, więc się nie wypowiem jak działa, ale pewnie dobrze. Na filmikach na YouTube działał w porządku ;-) Minusem, i to wielkim, jest natomiast kamera cofania… Pomijając już fakt, że nie jest to kamera 360°, tylko 180° (dwie kamery – jedna z przodu i jedna z tyłu – swoją drogą dodatkowe dwie kamery pod lusterkami to nie jest jakiś wielki koszt, więc trochę nie rozumiem dlaczego ich nie wstawiono), to rozdzielczość jest po prostu słaba i średnio tam cokolwiek można zobaczyć.. W RXH już chyba była lepsza kamera, chociaż z kolei trochę za nisko ustawiona. Więcej minusów ten samochód nie ma. Serio.

Podsumowując jest to nietuzinkowy, wszystkomający samochód, wzbudzający zainteresowanie większości przechodniów i kierowców, za trochę ponad 200.000 zł, czyli stosunkowo niedużo, patrząc z perspektywy tego co oferuje. Auto świetnie wygląda, jest bardzo zaawansowane technologicznie i dobrze jeździ. Nie jest to samochód ani stricte rodzinny, bo miejsca w nim za dużo nie ma, szczególnie z tyłu, ani sportowy, bo chodź przyspiesza całkiem dobrze to w 5 sekund 100-ki nie zrobi :-) Jest bliżej nieokreślony, i jest… piękny. Zanim ktoś go zacznie krytykować, niech najpierw sam osobiście do niego wsiądzie. Niech go poogląda i niech się nim przejedzie. Gwarantuję, że się w nim zakocha. Poza internetowymi Januszami, którzy i tak siedząc na dupach przed komputerem stwierdzą: ło matko! Peżot za 200 tysi. Za to mam ałdi, albo mercedesa… na tapecie ;-)

tekst i zdjęcia: ED

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

PRZEGLĄD RECENZJI
Ocena samochodu

92
Dodaj komentarz

avatar
 
32 Wątki komentarzy
60 Odpowiedzi na wątki
2 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
51 Autorzy komentarzy
GrzegorzMaciejMarcinMariuszMichal Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Slawo
Gość
Slawo

Dzięki za podzielenie się pierwszumi wrażeniami, wiele radości z jazdy, piękne auto :)

Wincyj
Gość
Wincyj

Wincyj foto, wincyj foto!

E D
Gość
E D

proszę -oto wincyj foto pod linkiem:
https://pl-pl.facebook.com/qmotors/

Artur
Gość
Artur

RXH – poproszę o namiary. Chętnie bym obejrzał 😁

E D
Gość
E D

proszę napisać do p. Krzysztofa to udostępni namiary na maila:)

krzysiek
Gość
krzysiek

co do kamery cofania, to może wystarczyło by ją przetrzeć, bo na zdjęciach widać że upaprana nieźle… :)

E D
Gość
E D

Hahahaha

Funyo
Gość
Funyo

To raczej oczywiste, że na początku użytkowania auta widzimy same plusy. Trzeba by poczekać ze dwa lata na korektę oceny.
Natomiast ostatnie zdanie jest na poziomie gimnazjum i psuje odbiór całego artykułu i obniża wiarygodność :(

Greg
Gość
Greg

Po 2-3 latach to czas na nowe auto A nie oceny.

E D
Gość
E D

Ostatnie zdanie zostało dodane w 100% świadomie i z delikatną ironią – jest to w kółko powtarzany zarzut w komentarzach na temat tego samochodu

Jarek
Gość
Jarek

Miałem peugeota 407 więcej nie kupię Francuza

Piotr001
Gość
Piotr001

Ja też i mam zupełnie odmienne zdanie. Obecnie 508 SW GT i Citroen C5 i kilka aut do firmy. Jak kupujesz badziew nieznanego pochodzenia to potem nie narzekaj. Obsługa aut francuskich w topowych wersjach 2.0 HDi automat jest prosta jak obsługa cepa- olej, filtry, klocki, Eolys jak komp wyrzuci komunikat. Tyle w temacie!

DrAszyr
Gość
DrAszyr

Też miałem C5 III 2.0HDI przez 7 lat i złego słowa nie powiem. Ale lepsze wrogiem dobrego ;)

Jacek
Gość
Jacek

Bo?

Witek
Gość
Witek

Witam
Proszę o zdjęcia.
Gdzie garażuje 508rxh?

E D
Gość
E D

Auto jest w Krakowie do obejrzenia – proszę o maila to powysyłam

H we niu
Gość
H we niu

Super.

Witek
Gość
Witek

Foto proszę.
508 rxh

Noltie
Gość
Noltie

Haha januszem to trzeba być żeby za niego dać 200 tyś. Sam mam Peugeota ale 508’ki za taką cyfre w życiu bym nie kupił.

Piotr001
Gość
Piotr001

Najpierw trzeba poznać definicje „Janusza”. Oryginalność jest bezcenna, ale raczej tego nie zrozumiesz.

Majster
Gość
Majster

W lusterko popatrz.

Jacek
Gość
Jacek

Wygląda fajnie.
Ciekawe jak po dłuższym użytkowaniu…
Trzeba poczekać na używane, 200 tyś. duuużo pieniążków.

Piotr001
Gość
Piotr001

@E D serdeczne gratulacje! I czy przypadkiem moje spostrzegawcze oko nie dostrzegło czerwonego DS 7?

E D
Gość
E D

Dziękuje:) Tak – wprawne oko dostrzegło czerwonego DSa:)

Szymon
Gość
Szymon

premium, od tak bardzo dawna przestarzałe ekrany tft to kompletna porażka, szare, zero czerni
Nawiewy z tył też wyglądają słabo i brak czterostrefówki.

E D
Gość
E D

Akurat ekran w tym aucie jest w porządku – zdjęcia przedstawiają obraz z kamery na podczerwień stąd taka paletą barw…

Kierownik
Gość
Kierownik

Peżota jeszcze produkują? Za 200 tys.???? To?????

Karol
Gość
Karol

Świetny samochód

Lucas
Gość
Lucas

Gratulacje i wiadomość dla hejterów auta mają cieszyć dla jednego będzie to supersamochód za miliion , drugiego Passat a, a jeszze innym stara Łada.

Damian
Gość
Damian

Jak go zobaczyłem pierwszy raz, to myślę sobie WoW, w końcu Francuzy zrobiły ładnego sedana. Ale po dłuższym czasie i po poznaniu ceny (a tym samym jego konkurentów), stwierdzam że są ładniejsze auta w tej cenie. To moja subiektywna opinia. Ale coś mi nie gra w przodzie tego auta. Tył wygląda zadziornie, bogato, przód już nie jest taki spójny, trochę taki za delikatny. To auto nie wygląda na samochód za 200 tyś. Arteon wygląda, Audi to marka premium więc też. Wygląd 508 oceniam poniżej Arteona, powyżej Passata, coś na równi z Superbem R Line.

Piotr001
Gość
Piotr001

Jak kupujesz dla sąsiadów do patrzenia, a nie dla siebie do jazdy to wtedy powstają takie komentarze. Życzę bogatszych doznań z za kierownicy, niż z za ekranu komputera.

jan
Gość
jan

Ja akurat uważam, że przód jest najlepszą częścią tego auta. Nowoczesna interpretacja bestsellera jakim był 504.

Damian
Gość
Damian

Bardzo ładne auto. Naprawdę, oby więcej takich modeli. Ale ! Jeżeli Arteon kosztuje podobnie, to wolał bym właśnie jego. Jest wg. mnie jeszcze piękniejszy.

E D
Gość
E D

Arteon też jest piękny – ma świetne proporcje nadwozia – jednak w środku efektu wow nie robi tak jak 508ka

Robi
Gość
Robi

5000zl za komplet opon? Co to opony, pancerne jak do limuzyny prezydenckiej? Bardzo dobra opona to 300-400zl nie 1250 :)

E D
Gość
E D

Do 20ek w DS7 zimówki kosztują jeszcze więcej, bo 6600… i są tylko jedne dostępne w PL – oczywiście Michelin. Uważam, że akurat na oponach się nie powinno oszczędzać, bo to jedyne co dotyka drogi podczas jazdy

Radek
Gość
Radek

Samochód szczerze mi się podoba ale brak skrzyni manualnej odwiódł mnie od kręgu aut do zakupu, choć byłem posiadaczem 407 z silnikiem 2.0 benzynowym z którego byłem zadowolony to wybrałem nowego Mondeo 2.0 ecoboost.

Radek
Gość
Radek

Przepraszam 1.5 Ecoboost z manualną skrzynią biegów

Jue
Gość
Jue

Kiedyś zrozumiesz co odróżnia chłopców od mężczyzn. Między innymi samodzielne machanie drążkiem :-D

pawelhks
Gość
pawelhks

@E D

gratuluje Panu 508 oraz swietnie napisanej recenzji auta. Nie widzialem 508 jeszcze na zywo, na zdjeciach wyglada bardzo fajnie.
Szerokiej drogi i wiele radosci Panu zycze.

PS pozdrawiam osoby oceniajace ile mozna zaplacic za auto z lwem na masce. Ostatnio jechalem czeterema zerami jako pasazer, znam cene auta i tutaj mam zagwozdke, kto o zdrowych zmyslach jest w stanie tyle zaplacic za samochod, bo ja bym tyle za nie dal.

E D
Gość
E D

Dziękuje 👍

pawelhks
Gość
pawelhks

Czy opisze Pan tez wrazenia z jazdy DS7?

E D
Gość
E D

Jak trochę pojeżdżę to chętnie się podzielę wrażeniami – dobrej pory zrobiłem 25 km 😂

pawelhks
Gość
pawelhks

dwie nowe bryki, ciekawe, ze wskazaniem na 508, wiec sie nie dziwie, ze przebieg DS7 „salonowy”. Fajnego Mikołaja Pan sobie sprawil, tak trzymac :P Pozdrawiam serdecznie rowniez z NH

DrAszyr
Gość
DrAszyr

„Jako pasażer” vs „jako kierowca quattro”. Słodkie cytryny…

Piotr
Gość
Piotr

Auto piękne, nie tak jak DS5 ale piękne, tylko te diesele powinni przestac już produkować, toż to zatruwacze powietrza mieć innego

Rob
Gość
Rob

Zrobiłeś testy, czy wierzysz globalnej nagonce?
Dzisiejsze diesel są czystsze od wielu benzynowych silników. Wystarczy popatrzeć, co wylatuje z wydechu zimnego diesla i benzyny.
Diesel dzisiaj jest jedynym silnikiem, który jedzie. Benzyny tylko poruszają się po drodze. Wiem, co piszę, bo dużo jeżdżę.

damianock
Gość
damianock

Dokładnie, nawet homologacyjnie wystarczy spojrzeć ;) diesle emitują dużo mniej zanieczyszczeń, dwutlenku węgla (chociaż tu znowu im więcej CO2 w powietrzu, tym rośliny lepiej rosną) itp. od benzyn.

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Diesel czy turbo diesel ? To ogromna różnica, jak pewnie Pan wie.
Tak samo jak benzyna i turbo benzyna. Stwierdzenie że tylko diesel jeździ a benzyna się porusza, jest, przepraszam… głupotą. Proponuję wsiąść do porządnego samochodu z silnikiem benzynowym turbo, i przekonać się osobiście w jaki sposób taka „benzyna się porusza”

Hejter
Gość
Hejter

„Żadne zdjęcia nie oddają jego genialnych proporcji, przetłoczeń na karoserii, dbałości o szczegóły oraz oczywiście koloru.”
Załączone foty są wyjątkowo słabe pod każdym względem, więc rzeczywiście mało oddają.

pawelhks
Gość
pawelhks

fajnie sie lacza z opisem auta, ciezko wymagac od uzytkownika aby odpicowal bryke dla lansu i zrobil sesje z profesjonalnym fotografem. material Pana E D jest swietnie autentyczny, bez nadecia, po prostu odczucia uzytkownika, ktory cieszy sie wymarzonym samochodem, ktorego poki co ma bardzo niewiele osob, z powodu ceny takze.

Piotr001
Gość
Piotr001

Niestety jak się ma i się o tym chociaż trochę powie to…? To cebula zawsze się wysypie! Smutny kraj, smutnych ludzi!

E D
Gość
E D

Niestety taki mamy klimat

Szymon
Gość
Szymon

Autor ma racje. Od samego patrzenia na niego az ma sie ochote przyjzec mu sie z bliska wsiasc podotykac pobawic funkcjami i w koncu przejechac. Wyglada oblednie !!! Radosci z jazdy zycze !

Artur
Gość
Artur

Gratuluję!
Piękny samochód.

Lukasz
Gość
Lukasz

Ładne auto. Nawet bardzo. Fakt, dołączam się do Pana z postu, że szkoda, że to diesel. Dlaczego? Co kieruje jeszcze ludźmi, że kupują diesle? To nie jest złośliwość. Po prostu pytam. Co do auta i wyglądu to nie podobają mi się przednie światła do jazdy dziennej. Te zęby. Dziwnie wyglądają. Środek bomba. Stylistyka, kształt super. Co do ceny to faktycznie wysoka. Tak jak inni tak i ja powiem, ja w tej cenie wolałbym volvo s60 T5 lub może mercedesa C. Ale każdy woli co innego. Na pewno nie jest tak, że to trzeba zgłosić do prokuratury;)
Szerokiej drogi.

DrAszyr
Gość
DrAszyr

Ludzie kupują diesle żeby nimi jeździć. Duże auto + duże przebiegi = tylko diesel. Jak kto pomyka po mieście 10000km rocznie niech kupuje Yariskę w benzynie i się cieszy bo zrobi dobry interes.

Lukasz
Gość
Lukasz

Żeby diesel się zwrócił na zero… trzeba zrobić 150 000 km. Przy dużych przebiegać 30 000 km rocznie to 5 lat. 5 lat aby wyjść na zero. Jeśli ktoś w ciągu 5 lat zrobi 250 000 km i więcej to jeszcze ok. A do tego dochodzi niska kultura pracy diesla filtr dpf adblue…. Nie krytykuje. Pytam właściciela czym się kierował.

Lukasz
Gość
Lukasz

P.s. użytkownicy pisza, że po 3 latach czas na nowe auto. To w 3 lata trzeba zrobić 200 000km żeby chociaż coś się zwróciło.

HenrykV
Gość
HenrykV

u nas w firmie handlowcy w Peugeotach (10 szt.) robią ponad 200 tyś/3 lata i nikt nie chce zmieniać, co dziwne auta później kupowane są przez pracowników i dalej jeżdżą, obecnie rekordzista ma 310tyś w 5008 z 2012 roku.

Lukasz
Gość
Lukasz

We flocie to co innego. Ja mówię o klientach indywidualnych z rynku nowego.

E D
Gość
E D

byłem bardzo zadowolony z 2.0 HDI w RXH i dlatego wziąłem Diesla. Ten samochód jest głównie do jazdy w trasy, stąd wybór silnika wysokoprężnego. HDI jest cichy, ładnie pracuje i przede wszystkim jest niezawodny – nie ma tutaj filtra DPF, jest tylko mocznik ADblue. Tak jak Pan pisze o gustach motoryzacyjnych się nie dyskutuje – ja jechałem na wakacje nowym S90 i w porównaniu do wcześniejszej s80 ten samochód można powiedzieć, że nie jeździ. Środek też nie powala – jak to w Volvo, jednak jest bardzo przestronny. Za 200000 to serio wychodzi podstawa plus jakiś dodatek. A uważam, że jak… Czytaj więcej »

Rob
Gość
Rob

Z tego, co wiem, to wszystkie hdi mają filtr cz. stałych. Jest tutaj FAP, czyli mokry. DPF jest suchy. Tylko taka różnica jest.

damianock
Gość
damianock

w nowych dieslach PSA jest już filtr suchy

Rob
Gość
Rob

Jeździłeś hdi? Bo jak porównujesz do diesela niemieckiego, to rozumiem.

Lukasz
Gość
Lukasz

P.s. czy miejsce na kubek nie powinno być tam gdzie schowek obok gałki skrzyni biegów a schowek wówczas tam gdzie obecnie miejsce na napoje. W reno jest trochę podobnie i to nie jest wygodne. Butelka, lub duży kubek przeszkadza przy zmianie biegu.

potraff
Gość
potraff

Gratuluje zakupu.

Sandra
Gość
Sandra

Nowe auto i już takie brudne? :D Ostra eksploatacja musiała być. :D

Jurgen
Gość
Jurgen

Gratuluję zakupu! Piękne auto!
Ps. Mam pytanie? Czy używał już Pan systemu night vision w jeździe typowo nocnej? Jeśli tak, to czy daje on realne efekty, czy w zasadzie to taki bajer, z którego po czasie i tak nie będzie się korzystać? Pozdrawiam! :)

E D
Gość
E D

Dziękuje,
no nie ma co ukrywać jest to bajer, jednak najbardziej przydatny chyba w okresie jesienno zimowym, jak jest szaro tak jak teraz. Wczesny ranek, bàdź jak zapada wieczór. W nocy ludzi nie ma, wiec ciężko kogoś uchwycić 😂 druga sprawa, że prawdopodobnie jak nie mamy zamówimy Night Vision do auta to nie mamy też kamery z przodu i przy parkowaniu mamy widok z góry, ale tylko z tylnej kamery
Pozdrawiam

Jurgen
Gość
Jurgen

Dziękuję za odpowiedź :) NV „sprawdzałem” w DS7, ale po krótkiej jeździe, ciężko tak naprawdę o rzetelną ocenę. Aczkolwiek do swojego auta i tak z chęcią bym ten „bajer” domówił (jeśli oczywiście byłoby w opcji :P ). Samo nowe 508 miałem okazję tylko obejrzeć, posiedzieć i pomacać w salonie (był to model ponoć do zapoznania się dla pracowników) – super auto i nawet przez chwilę miałem lekkie wyrzuty sumienia, że może mogłem poczekać z zakupem, ale no cóż :) Za jakiś czas być może powrócę na „francuskie tory” ;) Jeszcze raz gratuluję zakupu, szerokości! :)

E D
Gość
E D

Night Vision nie kosztuje jakoś przesadnie dużo, więc to opcja „must have” :)

Pozdrawiam

Mariusz
Gość
Mariusz

Piękny samochód. Sam rozważałem zmianę mojej 508 na tę nową, ale przy bliższym spotkaniu nowy model się nie obronił. Rozumiem zachwyt nad wyglądem, bo faktycznie jest pięknie zaprojektowanym samochodem i na zewnątrz, i w środku. Ale Francuzi jak i Włosi mają taką dziwną cechę, że poprawiają coś dobrego i zamieniają na gorsze. Tak samo jest tutaj. Zamiast rozwijać projekt dotychczasowy pokombinowali w stronę Audi A5 i z samochodu rodzinnego otrzymaliśmy nie bardzo wiadomo co. Bo samym wyglądem, precyzją montażu, prowadzeniem i silnikiem można się cieszyć, ale pewne elementy nie zostały przemyślane. Po pierwsze to obniżenie wysokości. Zrobiło się ciasno i… Czytaj więcej »

E D
Gość
E D

@Mariusz jest to MOJA recenzja tego samochodu i mogę w niej napisać co mi się żywnie podoba, więc „niech pisanie takiego artykułu zachowa trochę pozorów obiektywizmu” jest z Twojej strony trochę nie na miejscu… jest to obniżony LIFTBACK z małą ilością miejsca z tyłu, więc po co CI podgrzewana tylna kanapa, rolety czy 4 strefowa klima??? Skoro potrzebujesz większy samochód to kup sobie inny. Ja właśnie taki chciałem, bo do innych celów mam inne, więc tak. Zachwycam się nim, bo jest prawie idealny.

Pozdrawiam

Mariusz
Gość
Mariusz

Ja wyraziłem swoja opinię o tym samochodzie mając do tego prawo, polemizując jednocześnie z Twoją. Nic nowego. Po prostu jestem rozczarowany nowym modelem. Liftback np. Mondeo nie traci na komforcie tylnej kanapy aż tak bardzo. Idąc Twoim tokiem myślenia należałoby się zastanowić, po co w ogóle jest mu tylna kanapa i dodatkowe drzwi. Nie odbieraj krytyki modelu jako ataku na siebie, bo chyba nie jestes aż. Takim egocentrykiem, chyba że stoisz za projektem tego samochodu 😉. Ja dokładnie zrobię, jak piszesz – kupię większy samochod, a przynajmniej nie mniejszy niż moja obecna 508. A skoro jeszcze o wielkości mówimy, to… Czytaj więcej »

E D
Gość
E D

ale kolego skrytykowałeś moją recenzje zarzucając mi brak obiektywizmu… samochód krytykuj jaki problem 😂 powtórzę – kupiłem liftback i jest prawie idealny. Ty szukasz auta większego wiec nie jest dla Ciebie odpowiedni. W czym problem? Co tutaj ma obiektywizm do rzeczy? Nie jestem dziennikarzem – kupiłem sobie samochód i opisałem wrażenia. RS3, które posiadam tez nie na podgrzewanej tylnej kanapy i klimy 4 strefowej, wiec to nie chodzi o to co w Premium można dołożyć tylko o to co jest potrzebne w danym modelu. W 4 osobowym sedanie jak najbardziej jest to opcja must have. Odnosnie kombii to tez się… Czytaj więcej »

Marcin
Gość
Marcin

E D ty chyba jakąś wypożyczalnię prowadzisz.. RS3, RS6, M4, M2, DS7 i 508..

E D
Gość
E D

To się nazywa optymalizacja podatkowa 😅 RS6 już cieszy nowego właściciela , a M2 będzie cieszyć jak wykupię z leasingu

Maciej
Gość
Maciej

Piekne auto !!!

E D
Gość
E D

nowe 508-ki już w większości salonów w PL:))