Peugeot 604 D Turbo pojawił się na rynku w 1979 roku. 40 lat temu w Europie szalał kryzys paliwowy i wszyscy szukali sposobu na oszczędne, ale mocne silniki. Zaprezentowany kilka lat wcześniej Peugeot 604 był dobrym samochodem, ale jego sprzedaż zwalniała. Ceny paliw szły w górę, klienci oczekiwali czegoś bardziej ekonomicznego. Peugeot musiał więc dużo zainwestować w innowacje, jakość oraz komfort jazdy. Wtedy pojawił się model 604 Turbo Diesel. Był to pierwszy samochód w tym segmencie, pod maską którego zamontowano turbodoładowany silnik diesla.
Była to absolutna nowość w masowo produkowanych autach a Peugeot na powrót przyciągnął uwagę do swojego dużego sedana. Samochód świetnie się prowadził, oferował wysoki komfort jazdy a silnik o pojemności 2,2 litra i mocy 80 KM rozpędzał auto do 157 km/h. Od tego momentu sprzedaż aut z silnikami diesla zaczęła piąć się do góry. W 1981 roku przyjęto ujednolicone nazewnictwo. Dzięki bardzo dobrym rezultatom sprzedaży, Peugeot zdecydował się wprowadzić nowy silnik także w rodzinie 505. W 1983 roku powstał ostatni model z serii 604: bogato wyposażony GTD. Miał elektryczne szyby, szyberdach, aluminiowe felgi a pod maską silnik 2.498 cm3 o mocy 95 KM. Rozpędzał się do 165 km/h. Dzisiaj wydaje się to niedużo, ale wtedy samochód pokonywał swoją konkurencję.
Peugeot 604 Turbo Diesel był kamieniem milowym na drodze do nowych napędów w motoryzacji. Dzięki takim cechom jak komfort, niezawodność oraz odporność, był później chętnie wybieranym autem na rynku wtórnym a poszczególne egzemplarze przejeżdżały nawet milion kilometrów. Dlatego dzisiaj jest to samochód trudny do zdobycia z niewielkim przebiegiem i kolekcjonerzy są gotowi płacić bardzo dużo za takie egzemplarze.
Najnowsze komentarze