Seryjna wersja Peugeot e-Legend – to byłoby coś! Czy to jest możliwe? W ciągu kilku dni 13.000 osób podpisało się pod petycją, która ma przekonać markę spod znaku lwa, by wprowadziła koncept do produkcji.

Trzeba przyznać, że Peugeot e-Legend prezentuje się rewelacyjnie a wręcz genialnie. Łączy w sobie elementy retro, nawiązujące do modelu 504 coupe z przepięknym wnętrzem i nowoczesnymi technologiami. Czy trafi do produkcji? Bardzo byśmy tego chcieli, ale Peugeot na razie milczy w tej kwestii jak zaklęty. Pojawiła się jednak szansa, by przekonać francuskiego producenta. Magazyn motoryzacyjny autonews.fr uruchomił internetową petycję, pod którą może podpisać się każdy, kto podziela pomysł, by e-Legend trafił do produkcji. W ciągu sześciu dni zebrano 12.000 podpisów, a obecnie liczba zbliża się już do 14.000. Jeśli również chcecie przyłączyć się do tej inicjatywy, to jest to możliwe na stronie change.org.

Na swoim profilu na Twitterze, szef Peugeota, Jean-Philippe Imparato napisał, że jeśli samochód zdobędzie 500.000 głosów, to producent będzie musiał rozważyć wprowadzenie do produkcji e-Legende. Gdyby podpisy cały czas przybywały w takim tempie, to szybko uzbieramy pół mln ;-)

Samochód zadebiutował podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu, gdzie przyciągał mnóstwo odwiedzających. O tym, że model bardzo się spodobał, świadczą również komentarze pod petycją osób, które uważają, że pojazd jest „piękny” i „mają dosyć wspaniałych konceptów, które nigdy nie trafiają do produkcji”.

Peugeot e-Legend jest modelem elektrycznym. Jego silnik generuje moc 462 KM oraz imponujący moment obrotowy 800 Nm, który jest przekazywany na wszystkie cztery koła. Piękne coupe spod znaku lwa potrafi rozpędzić się maksymalnie do 220 km/h, a sprint do setki trwa mniej niż 4 sekundy. Zasięg modelu wynosi 600 kilometrów według procedury WLTP.

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.

Newsletter

6
Dodaj komentarz

avatar
 
3 Wątki komentarzy
3 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
4 Autorzy komentarzy
HigachiElanMM_Roman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Roman
Gość
Roman

Wspaniały concept car z silnikiem elektrycznym o mocy 380 kW, momencie obrotowym 800 Nm i zasięgu wg procedury WLTP aż 600 km! Tylko zasadnicze pytanie czy pod tym pięknym nadwoziem kryje się rzeczywisty silnik elektryczny o tej mocy? Czy ten samochód o zasięgu ponoć 600 km dysponuje baterią o odpowiedniej pojemności czyli ok 150 kWh (pojemność wprost niespotykana dotąd w samochodach osobowych), a może i więcej? Wiele firm pokazuje na wystawach międzynarodowych piękne futurystyczne projekty, a rzeczywistość później jest nieco inna. Przypomnieć tu można wspaniały też o napędzie elektrycznym DS E-tense, ale słuch o nim jakoś zaginął, a mógł być… Czytaj więcej »

MM_
Gość
MM_

Przed Teslą? Roadster wszedł do seryjnej produkcji w 2008 roku. DS w 2009 był jedynie wersją Citroena :razz:

Roman
Gość
Roman

Zaprezentowany DS E-tense był pierwszym zbudowanym od podstaw sportowym samochodem o napędzie elektrycznym zaprezentowanym w 2016 r. Natomiast Tesla Roadster 1 produkowany wcześniej, nic nie ujmując tej inicjatywie to był tylko zelektryfikowany przez Teslę angielski Lotus Elise. Nie był więc w żadnym razie samochodem elektrycznym zbudowanym od podstaw jako elektryk. Tym był dopiero Model S. Dopiero Roadster 2 (pokazany o rok później niż DS E-tense) wszystko na to wskazuje będzie pierwszym zbudowanym od podstaw seryjnym elektrycznym samochodem sportowym. Niestety DS i koncern PSA przespało tę szansę i dopiero w przyszłym roku pojawi się pierwszy elektryczny DS3 Crossover e-tense. Ale to… Czytaj więcej »

MM_
Gość
MM_

Prawda jest taka, że wszystkie koncerny przespały. Dopiero pojawienie się Tesli i Model S ich obudziło. Teraz na prędce budują koncepty żeby pokazać, że coś się dzieje. Ale niestety nikt nie jest gotowy do seryjnej produkcji większego modelu (segment c, d, SUVy, premium) z osiągami zbliżonymi do Tesli. Np. taki mercedes rozwala ludziom prywatne auto (Model X) żeby zdobyć know-how… Nie ma co się łudzić, że akurat PSA było/jest na to gotowe…

Elan
Gość
Elan

Wow fiat 125p wróci do produkcji.

Higachi
Gość
Higachi

Wkleili przód z galanta do 406 coupe?