WOOW! Tego chyba nikt się nie spodziewał – nowy, niesamowity Peugeot e-LEGEND został zaprezentowany na dwa tygodnie dni przed rozpoczęciem targów w Paryżu. Samochód oszałamia odwagą projektu. Jest to połączenie retro z ultra-nowoczesnością. Peugeot e-LEGEND  będzie miał swój publiczny debiut na paryskim salonie samochodowym w październiku, 50 lat po tym, jak francuska firma wypuściła wersję coupé 504. Elektryczny, ekologiczny, autonomiczny, niesamowity – taki jest e-LEGEND.

Peugeot zaprezentował koncepcję e-Legend, elektrycznego samochodu sportowego z zaawansowanymi autonomicznymi funkcjami. Jest stylizowany na coupe 504 i został stworzony, aby udowodnić, że samochody w przyszłości mogą być ekscytujące. Nowy samochód ma wiele cech stylistycznych z tej maszyny, w tym podwójne reflektory z przodu.

Mocy przybywaj

Moc pochodzi z dwusilnikowego układu elektrycznego, dającego łącznie 460 KM oraz 800 Nm momentu obrotowego. Przekazywana jest na wszystkie cztery koła. Przyspieszenie od 0 o 100 km/h trwa poniżej 4 sekund. Akumulator o pojemności 100 kWh wystarczy na 600 km jazdy. Prędkość maksymalna to 220 kilometrów na godzinę.

Retro kontrast

Szef projektu Peugeot, Gille Vidal, powiedział, że Peugeot e-LEGEND został zaprojektowany tak, by celowo kontrastować z jej ostatnią autonomiczną koncepcją, modelem Instinct. „samochód przybrał postać maszyny zorientowanej na przyszłość. Chcieliśmy kontynuować tę logikę i mówić o przyszłości, w której samochody będą ekscytujące.”

Mimo to firma zdecydowała się, aby Peugeot e-LEGEND nie był po prostu projektem retro, dając ostrzejsze linie, które naśladują amerykańskie muscle cars. Matthias Houssan, szef projektu koncepcji samochodów Peugeot, powiedział: „To był najtrudniejszy samochód koncepcyjny, jaki mi przyszło zaprojektować, a znalezienie odpowiedniego balansu między naszym dziedzictwem a wyczuciem 504 i bardziej futurystycznymi składnikami wymagało czasu.”

Elementy, które przypominają Coupe 504, pozostały w produkcji do 1983 roku. Obejmują znaczek modelu na pochyłej masce, czarne wykończenia u podstawy słupka dachu i ogólne proporcje, które sygnalizują sportowe coupe. „Długa maska i krótkie nadwozie są odciśnięte w umyśle każdego fana motoryzacji, to rozpoznawalna forma”. Jedyna wskazówka mówiąca nam, że ​​E-Legend nie jest zwykłym samochodem, znajduje się w wykończeniu słupka dachu. Zamontowano tam mały ekran, który wita kierowcę po imieniu i informuje, że samochód jest gotowy do samodzielnej lub ręcznej jazdy.

Wewnątrz odwołanie do klasycznego 504 jest wzmocnione plisowanymi powierzchniami z seledynowego weluru. Reszta wnętrza jest czysto futurystyczną koncepcją, z zawiniętym ekranem obejmującym część, która może być wykorzystana do rozrywki, nawigacji lub monitorowania stanu samochodu. W trybie autonomicznym (lub takim, który Peugeot nazywa „biuro”) kierownica i ekran instrumentu się cofają, a siedzenia odchylają się i opuszczają, aby stworzyć efekt panoramiczny.

Nowy Peugeor e-LEGEND jest także okazją dla grupy PSA do zaprezentowania swojej najnowszej współpracy technologicznej z SoundHound, firmą z Doliny Krzemowej, specjalizującą się w rozpoznawaniu głosu. Samochód ma się porozumiewać z człowiekiem językiem zupełnie naturalnym.

Koncepcję Peugeota e-LEGEND zaprojektowali Nicolas Brissonneau (z zewnątrz) i Christophe Pialat (wnętrze). Ogólne doświadczenie użytkownika i interfejs człowiek-maszyna (HMI) zebrane w ramach programu UXCT Grupy PSA, który obejmuje zespoły z kilkunastu specjalności, takich jak infotainment, ergonomia, kodowanie i projektowanie dźwięku.

To na razie tylko koncept, ale jeśli zainteresowanie klientów będzie duże, to kto wie, czy samochód nie trafi – w nieco ugrzecznionej wersji – do produkcji.

Więcej zdjęć znajdziecie w galerii poniżej.

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

17
Dodaj komentarz

avatar
 
15 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
16 Autorzy komentarzy
Peugeot Coupe fankoloMichałkoniunkturaPrzemek Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Grzegorz
Gość
Grzegorz

Bardzo ciekawe auto – widać pewne elementy zainspirowane Mustangiem. Mam tylko nadzieję, że nie „ugrzecznią” go tak, jak nowego Cactusa, bo wtedy czar pryśnie…

Mariusz
Gość
Mariusz

Cześć Grzegorz
Moim zdaniem, to, że Tobie auto kojarzy się z mustangiem, wcale nie znaczy, że ktoś się nim inspirował.
Szczególnie, że inspiracją był model 504.

Gość
Gość
Gość

Połączenie Pug i muscle Carla. Kogoś poniosło, z początku myślałem, że będzie to remake 504 a wyszło dziwactwo. Dla mnie porażka.

Marcin
Gość
Marcin

Ładny środek ale z zewnątrz, a w szczególności z tyłu nie trzyma się to kupy, tył wygląda jak przód (polecam zakryć sobie pół auta na filmie w 3:52).. no ale nie ma się czego obawiać, czy ktoś widział, żeby któryś z konceptów Peugeota został wcielony w życie?

cindar
Gość
cindar

Owszem, patrz nowy 508

Makaron
Gość
Makaron

Taka „nowoczesna klasyka”. Mnie się podoba ale poczekam co wyjdzie i jak to będzie z parametrami w użytkowaniu. Na razie to tylko concept. Jedno jest pewne, cena będzie kosmiczna ;)

Karol
Gość
Karol

Jak narazie to jest ładniejszy niż tą polską warszawa na bazie mustanga i

cindar
Gość
cindar

Ja go chcę!!!!!!

Jacques
Gość
Jacques

Ten welur to nie seledyn, tylko raczej turkus :)

Waldi
Gość
Waldi

Bardzo to ładne – taka nowoczesna klasyka ;) Chętnie bym pojeździł ;)

Waldi
Gość
Waldi

Bardzo to ładne – taka nowoczesna klasyka ;) Chętnie bym pojeździł ;)

Piotr001
Gość
Piotr001

Fantastyczny samochód! I te welury! Chce go!!!

Przemek
Gość
Przemek

Do Redaktora skladnia dwa tygodnie dni to tak nie po polskiemu jest

koniunktura
Gość
koniunktura

Skąd to stwierdzenie, że samochód może trafić do produkcji jeśli zainteresowanie będzie wystarczająco duże? Oby tak było <3

Michał
Gość
Michał

Nowe 508 już w polskich salonach a tu żadnego newsa ? Siedziałem, i z przodu i tyłu i zaprawdę powiadam wam – to jest dramat. Szeroki tunel zabiera sporo miejsca na prawą nogę. Z tyłu jest megadramat, po ustawieniu fotela kierowcy dla siebie ( mam tylko 180 cm wzrostu), za mną może usiąść co najwyżej 12 latek i to niezbyt wyrośnięty. Przy wsiadaniu do tyłu nabiłem sobie guza, wygramolić się też ciężko. Jak w Accordzie rocznik 2006. Tyle, że on na metce nie miał jedynki z przodu. Nowe 508 jest śliczne. Tylko co z tego. Sorry ale takie Audi A5… Czytaj więcej »

kolo
Gość
kolo

Z przodu kopia Chevroleta Camaro.

Peugeot Coupe fan
Gość
Peugeot Coupe fan

Jeszcze niech zaprojektują porządne, wolnossące V6 z napędem na tylną oś.