W ubiegłym roku Peugeot w Czechach notował rekordowe wyniki. W lutym bieżącego roku nasi południowo-zachodni sąsiedzi zarejestrowali 1.227 pojazdów z kroczącym lwem n masce, a marka osiągnęła rynkowy udział na poziomie 6,01% i czwartą pozycję na rynku. Przy wzroście o 45,7% znacznie przewyższyła konkurencję i jednocześnie przejęła prowadzenie w trzech segmentach rynku.
W 2018 r. Czechy były jednym z 16 krajów europejskich, w których Peugeot pobił rekord sprzedaży. Jednak niewiele marek może pochwalić się tak znaczącym wzrostem w pierwszych dwóch miesiącach bieżącego roku, jak Peugeot w Czechach. Podczas gdy czeski rynek motoryzacyjny stale spada od sześciu miesięcy, Peugeot wcale nie wpisuje się w te spadki i stale rośnie. W lutym nawet 45,7%!
Ogółem w pierwszych dwóch miesiącach tego roku Peugeot zarejestrował w Czechach 1.865 samochodów osobowych i 580 pojazdów użytkowych. Z udziałem w rynku 5,91%, zajmuje 5. miejsce w rankingu marek. Wzrost o 25,6% wyraźnie przewyższa całą konkurencję. Ponadto znacząco ugruntował swoją pozycję w poszczególnych klasach, a w trzech segmentach jest nawet liderem.
Co czwarty mały SUV sprzedawany u naszych sąsiadów to Peugeot. Zainteresowanie Peugeotem 2008 nie słabnie nawet sześć lat po jego uruchomieniu. Model, który bez przesady można nazwać fenomenem rynku czeskiego, w tym roku znalazł 571 kolejnych nabywców i jest najlepiej sprzedającym się małym SUV-em w Czechach. Ba – jego udział w tym segmencie nawet jeszcze bardziej wzrósł i osiągnął 23,5%. W przeciwieństwie do wielu krajów europejskich, w których najlepiej sprzedającym się Peugeotem jest 208, w Czechach dominuje miejski SUV 2008. Jednocześnie ten model na czeskim rynku w ostatnich dwóch miesiącach był 12. najlepiej sprzedającym się samochodem, podczas gdy w ubiegłym roku zajmował 24. miejsce.
Największy pojazd użytkowy Peugeot, model Boxer, był czwarty rok z rzędu liderem na czeskim rynku lekkich samochodów dostawczych. Po dwóch udanych miesiącach tego roku umocnił swoją wiodącą pozycję. Z 430 zarejestrowanymi samochodami i 26,4-procentowym udziałem w rynku, wyraźnie dominuje w swoim segmencie. Jednocześnie przyczynia się do pierwszej pozycji marki na czeskim rynku lekkich samochodów dostawczych. Do marki Peugeot należy prawie 18% tego rynku z 580 zarejestrowanymi samochodami.
To efekt dobrej sprzedaży także mniejszego z użytkowym Peugeotów – modelu Expert. W ciągu dwóch pierwszych miesięcy br. na czeskie drogi wyjechało kolejnych 110 takich aut. To ponad trzykrotnie więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W efekcie Expert również jest liderem w swoim segmencie – średnich aut użytkowych.
Zaskakującym wynikiem popisał się także fastback Peugeot 508. Mimo że nie przejął przewagi w swoim segmencie, zdobył trzecie miejsce z 63 zarejestrowanymi samochodami w kategorii sedan wyższej klasy średniej. Jednocześnie można oczekiwać, że popularność modelu 508 będzie nadal rosła z powodu pozytywnych sygnałów z całej Europy: 14.000 zamówień (stan na połowę marca), pozycji lidera segmentu we Francji oraz zbliżającej się premiery handlowej wersji SW na rynkach europejskich.
Myślę, że Polska też ma potencjał na znacznie lepszą sprzedaż marki Peugeot, niż ma to miejsce obecnie. Może trudno liczyć, by i u nas Peugeot zdobył pozycję lidera w trzech segmentach rynku, ale powinniśmy brać przykład z Czechów. Peugeot robi dobre samochody!
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze