Choć Peugeot nie osiągnął wzrostu sprzedaży w styczniu 2019 roku, to i tak ma wiele powodów do zadowolenia. Marka zajmuje pierwsze miejsce na rodzimym rynku w segmencie samochodów osobowych. To w dużej mierze zasługa niesłabnącej popularności SUV-ów Peugeota, ale też wciąż bardzo dobrej sprzedaży miejskiego modelu 208, najchętniej wybieranego we Francji auta przez klientów indywidualnych.
W styczniu 2019 roku dwa fakty szczególnie cieszyły Peugeota we Francji. Marka była liderem sprzedaży aut osobowych oraz liderem rynku B2B na rynku lekkich aut użytkowych.
Inne istotne kwestie, to:
– dwa modele marki Peugeot znajdują się w trójce najlepiej sprzedających się samochodów osobowych we Francji; to Peugeot 208 zajmujący drugą pozycję (5% udziału w rynku) i Peugeot 3008 znajdujący się na miejscu trzecim (4,4% udziału w rynku);
– trzy modele Peugeota są liderami w swoich segmentach; to modele 308 z udziałem w rynku 2,8%, 3008 z udziałem rynkowym wynoszącym 4,4% oraz 508 z rynkowym udziałem 0,6% i to zaledwie w trzy miesiące po wprowadzeniu go na rynek; A nie jest to najtańsza propozycja, dodajmy;
– rynkowy udział Peugeota w segmencie aut osobowych sięgnął w styczniu 2019 roku 19,1%;
– rynek lekkich aut użytkowych wzrósł w styczniu 2019 roku o 8,9%, ale sprzedaż Peugeota charakteryzował niemal dwukrotnie większy wzrost (o 16,7%); w efekcie rynkowy udział marki sygnowanej kroczącym lwem wzrósł o 1,2 punktu procentowego i osiągnął w styczniu 2019 roku 18,1%;
– cały francuski rynek (samochody osobowe + lekkie auta dostawcze) wzrósł w minionym miesiącu o 0,6% (w porównaniu ze styczniem 2018 roku); rynkowy udział Peugeota wynosi tu 18,9%.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze