Renault oraz dostawca energii Empresa de Electricidade da Madeira (EEM) współpracują w bardzo ciekawym projekcie na rzecz samowystarczalności wyspy Porto Santo. Wykorzystywane są samochody elektryczne Renault Zoe, magazyny energii, technologia zarządzania ładowaniem oraz technologia V2V (Vehicle-to-grid, samochód dla sieci). Energia ma być generowana wyłącznie ze źródeł odnawialnych. Jeśli wszystko się uda zgodnie z planem, to projekt będzie implementowany również w innych miejscach.
20 mieszkańców wyspy, wytypowanych do udziału w projekcie, używa na codzień czternastu samochodów Renault Zoe oraz sześciu elektrycznych Renault Kangoo Z.E. Mają korzystać z nich tak, jak potrzebują – by dokładnie zbadać funkcjonowanie całego systemu. Samochody elektryczne są wykorzystywane nie tylko jako środek transportu, działają również jako bufor i nośnik energii dla sieci. Jest to możliwe dzięki technologii V2G. Stacjonarne systemy magazynowania energii, zainstalowane przez Renault, absorbują obciążenia szczytowe i uwalniają energię do sieci zgodnie z lokalnym zapotrzebowaniem.
Projekt Smart Island ma bardzo duże znaczenie dla rozwoju energii odnawialnej i czystego transportu przyszłości. Umieszczenie rozwiązania na wyspie pozwala na bardzo precyzyjne oszacowanie potrzeb inwestycyjnych oraz energetycznych i przyniesienie jeszcze wiele cennych informacji. Zamknięty ekosystem wyspy jest bardzo pomocny dla testów.
W projekt oprócz Renault i EEM, zaangażowane są również Bouygues Energies et Services, The Mobility House oraz ABB. Wnioski dotyczące projektu Smart Island spodziewane są latem tego roku. Porto Santo to portugalska wyspa o długości 43 km, położona na północny wschód od Madery na Oceanie Atlantyckim. Jest najbardziej wysuniętą na północ i na wschód wyspą archipelagu Madery.
źródło: własne, Smart Energy Forum
Najnowsze komentarze