Spółka joint venture Dongfeng Renault Automotive Co. założona przez Renault I Dongfeng Motor Group, w przyszłym roku wprowadzi na chiński rynek pierwsze wspólne auto elektryczne. Zapowiedział to w ubiegłym tygodniu Francois Provost, szef Renault na Azję i jednocześnie prezes Dongfeng Renault Automotive.
Dwa kolejne auta elektryczne opracowane przez tę spółkę trafią na chiński rynek do 2022 roku. Łącznie w ciągu czterech lat Dongfeng Renault Automotive planuje wprowadzić na lokalny rynek dziewięć nowych modeli. Nie wiadomo jeszcze, czy wszystkie, ale na pewno ten pierwszy elektryk będzie oferowany pod nową marką stworzoną przez spółkę.
Francois Provost nie podał żadnych informacji na temat tego pierwszego elektrycznego modelu spółki Dongfeng Renault Automotive, ale z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że będzie to niewielki samochód, raczej o charakterze miejskim. To słuszny ruch – miasto jest najlepszym środowiskiem dla tego typu samochodów. Z jednej strony to w miastach jest największy ruch i powstaje smog. Z drugiej – pokonywane odległości są na tyle nieduże, że ograniczony wciąż zasięg samochodów elektrycznych nie ma tu większego znaczenia.
Autko ma powstawać w fabryce zlokalizowanej w Shiyan w środkowych Chinach. Co ciekawe – jest to miasto partnerskie rumuńskiego miasta Craiova, gdzie działała przez 15 lat spółka Oltcit produkująca samochody wspólnie z francuskim Citroënem. Shiyan leży w prowincji Hubei, której stolicą jest Wuhan – wielki ośrodek przemysłowy i siedziba bardzo wielu fabryk samochodów.
Właśnie w Wuhan ma siedzibę spółka Dongfeng Renault Automotive. Powstała w 2013 roku, a produkcja samochodów ruszyła trzy lata później. Aktualnie Dongfeng Renault Automotive sprzedaje lokalnie produkowane SUV-y Kadjar i Koleos. Na razie sprzedaż jest niewielka – w pierwszej połowie bieżącego roku do klientów trafiło 37.892 SUV-y, o 1% więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jak na chińskie warunki – to niedużo. Ofensywa dopiero się jednak rozpoczyna, a dziewięć planowanych do wprowadzenia na rynek nowych modeli (do roku 2022) z pewnością przyczyni się do wzrostu sprzedaży. Dongfeng Renault Automotive chce w 2022 roku sprzedawać 400.000 aut rocznie.
Przypomnijmy, że pod koniec ubiegłego roku Renault utworzyło też spółkę z Brilliance Jinbei Automobile Co. Zajmuje się produkcją lekkich samochodów użytkowych pod marką Jinbei w Shenyang położonym w północno-wschodnich Chinach. Uruchomienie produkcji aut pod marką Renault planowane jest na rok 2020.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze