Od dziś w sieci salonów Renault można składać zamówienia na Nowe Renault Megane R.S Trophy.

Nowe Renault Megane R.S. Trophy z silnikiem benzynowym TCe 300 jest dostępne w cenie 142.900 zł. Wersja z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią EDC wyceniona została na 7.000 zł więcej.

Wersje R.S. Trophy to jedne z najbardziej znanych ze swoich świetnych osiągów aut, będących połączeniem wydajnych silników i gwarancji precyzji prowadzenia.

Nowe Renault Megane R.S. Trophy, gwarantujące sportowe doznania i najlepsze osiągi, dostępne jest w wersji ze skrzynią manualną oraz automatyczną dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC. Dzięki modyfikacjom układu turbo oraz układu wydechowego uzyskano dodatkowe 20 KM w porównaniu do wersji R.S. Oznacza to, ze Nowy Megane R.S. Trophy oferuje pod maską okrągłe 300 KM, co wynosi jego osiągi na najwyższy poziom. Zastosowana technologia pochodzi bezpośrednio z Formuły 1®.

Wyposażenie

Oprócz świetnych osiągów, Nowy Megane R.S. Trophy zapewnia również bogate i komfortowe wyposażenie.

Wersja R.S. zawiera między innymi:

System 4 kół skrętnych 4CONTROL
Zawieszenie Sport z 4 hydraulicznymi odbojnikami
Funkcję Launch Control i Multi Change Down (dostępne wyłącznie dla wersji z automatyczną skrzynią biegów EDC)
System wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA)
System kontroli pasa ruchu
System ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
Ręczny hamulec postojowy (skrzynia manualna) lub automatyczny hamulec postojowy elektromechaniczny (skrzynia EDC)
Czołowe i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz poduszki kurtynowe
Regulator-ogranicznik prędkości
Klimatyzację automatyczną dwustrefową
Wycieraczki przedniej szyby o zmiennej częstotliwości pracy, czujnik deszczu i światła
Kartę Renault Hands Free
System wspomagania parkowania tyłem
System multimedialny R-LINK 2 z nawigacją, mapą Europy w wersji rozszerzonej, radioodtwarzaczem cyfrowym (DAB) z Bluetooth®, USB/jack, z ekranem dotykowym 7”
System MULTI-SENSE
Lusterka boczne elektrycznie sterowane i składane oraz podgrzewane
Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
Zespół zegarów i wskaźników z kolorowym ekranem TFT 7”
Konsolę centralną z podłokietnikiem regulowanym wzdłużnie, schowkiem w podłokietniku i dwoma miejscami na kubki (skrzynia manualna) lub schowkiem z roletą (skrzynia EDC)
Kierownicę z regulacją wysokości i głębokości, pokrytą skórą
Fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego
Fotel pasażera z regulacją wysokości
Tylną kanapę dzieloną w układzie 1/3-2/3, z podłokietnikiem
Przedni zderzak z wlotem powietrza o strukturze plastra miodu, z wbudowaną aerodynamiczną listwą F1 i logo „R.S.”
Zewnętrzne klamki drzwi i obudowy lusterek bocznych w kolorze lśniącej czerni
Ozdobne wstawki w kolorze chromu z oznakowaniem Renault Sport
Tylny dyfuzor z centralnie umieszczoną końcówką wydechu
Sportowe fotele przednie z logo „R.S.” na zagłówkach – zagłówki wbudowane w fotele
Specjalną kierownicę pokrytą skórą typu Nappa, z funkcjami sterowania i zaznaczonym punktem środkowym, z logo „R.S.”
Aluminiowe nakładki na pedały i podpórkę pod stopę
Światła przednie Full LED Pure Vision
Światła do jazdy dziennej LED Edge Light
System wielofunkcyjnych świateł R.S. Vision
Tylne światła LED 3D Edge Light (włączone na stałe)
Szyby tylne przyciemniane
Obręcze kół ze stopu metali lekkich 18”

 

Dodatkowo wersja R.S. Trophy zawiera:

Kierownicę pokrytą Alcantarą
Zawieszenie Cup
Samoblokujący mechanizm różnicowy typu Torsen®
Dwumateriałowe tarcze hamulcowe (aluminiowo-żeliwne)
Zaciski hamulcowe w kolorze czerwonym
System R.S. Monitor
Układ wydechowy z elektryczną przepustnicą
Obręcze kół ze stopu metali lekkich 19”

 

Ceny Nowego Megane R.S. i Nowego Megane R.S. Trophy

R.S. TCe 280 FAP                 124.900,00 zł
R.S. TCe 280 EDC FAP                 131.900,00 zł
R.S. TROPHY TCe 300 FAP                 142.900,00 zł
R.S. TROPHY TCe 300 EDC FAP                 149.900,00 zł

 

Osiągi

Za napęd w Nowym Megane R.S Tropy odpowiada silnik 1.8 turbo z bezpośrednim wtryskiem, opracowany w ramach Aliansu Renault-Nissan, spełniający najnowsze normy emisji spalin. Silnik rozwija moc 300 KM (221 kW) przy 6000 obr./min i osiąga maksymalny moment obrotowy 400 Nm dla skrzyni manualnej i 420 Nm dla skrzyni automatycznej dwusprzęgłowej EDC, dostępny od 3200 obr./min. Prędkość maksymalna to 255 km/h dla wersji ze skrzynią EDC oraz 260 km/h dla wersji ze skrzynią manualną. Silnik pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 s. Natomiast przyspieszenie od 80 km/h do 120 km/h zajmuje jedynie 3,1 s.

W celu uzyskania powyższych osiągów konstruktorzy silników Renault Sport zaprojektowali całkowicie nową głowicę o wzmocnionej konstrukcji oraz jeszcze wydajniejszy system chłodzenia, umożliwiający rozpraszanie ciepła już w bezpośrednim sąsiedztwie komory spalania. Realizacja projektu została powierzona zespołowi zadaniowemu złożonemu z najlepszych specjalistów Renault Sport Cars, Renault Sport Racing i Technocentre  Renault.

W celu zwiększenia dopływu powietrza do silnika, zmodyfikowano układ dolotowy, dodając drugi wlot powietrza i nowy element filtrujący o zwiększonej objętości. W dążeniu do zwiększenia osiągów powierzchnie współpracujące w silniku Nowego Megane R.S. Trophy poddano specjalnej obróbce powierzchniowej stosowanej w wyścigach Supercars. Zastosowano m.in. technologię DLC (Diamond Like Carbon) w popychaczach zaworów oraz Mirror Bore Coating w przypadku tulei cylindrów. Turbina turbosprężarki została zamontowana na ceramicznym łożysku kulkowym (Ceramic Ball Bearing Turbo), co pozwala na jeszcze szybszą reakcję.

Technologie

Nowe Renault Megane R.S. TROPHY jest wyposażone w nowy, specjalny układ wydechowy, który zwiększa osiągi i gwarantuje jeszcze więcej sportowych odczuć. Dzięki elektrycznej przepustnicy układ uwalnia pełną moc w zależności od wybranego za pomocą systemu MULTI-SENSE trybu jazdy. Otwarta przepustnica w trybie Race powoduje zmniejszenie oporów przepływu spalin, dzięki czemu zapewnia maksymalną głośność oraz osiągi, natomiast zamknięta przyczynia się do maksymalnego komfortu akustycznego.

Inżynierowie przy projektowaniu Nowego Megane R.S. Trophy wykorzystali  wszystko co najlepsze z technologii opracowanych przez Renault Sport:

– system 4CONTROL pozwala zwiększyć zwrotność i dynamikę samochodu na ostrych zakrętach i zwiększyć jego stabilność przy szybkim pokonywaniu zakrętów: przy małych prędkościach system skręca tylne koła w zakresie 2,7 stopnia w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich. System 4CONTROL ukazuje pełnię swoich możliwości na krętych odcinkach dróg. Dobrane nastawy zapewniają precyzyjniejsze utrzymanie toru jazdy przy pokonywaniu zakrętów i zapewniają wręcz unikatową radość z jazdy w segmencie samochodów z napędem przednim.

Przy dużych prędkościach przednie i tylne koła skręcają w tym samym kierunku, przy czym kąt skrętu kół tylnych zmienia się wówczas w granicach 1 stopnia. Dzięki perfekcyjnym nastawom tylnego zawieszenia zwiększa się stabilność samochodu, umożliwiając kierowcy sportową i zarazem bezstresową jazdę.

Zmiana kierunku skrętu kół tylnych następuje przy prędkości 60 km/h. W trybie Race prędkość ta ulega zwiększeniu do 100 km/h. Specyficzne dla tego trybu, przeznaczonego do jazdy na torach wyścigowych, nastawy są związane z większymi prędkościami pokonywania zakrętów. System 4CONTROL ułatwia kierowcy dobranie idealnego toru jazdy samochodu i umożliwia wcześniejsze rozpoczęcie przyspieszania na wyjściu z zakrętu.

– Funkcja Launch Control gwarantuje niezwykle skuteczne ruszanie i pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy. Dzięki wstępnemu przygotowaniu sprzęgła i układu doładowania, przyspieszenia ze startu zatrzymanego są równie imponujące co w wyścigach samochodowych. W trybie Sport włącza się ponadto system zapobiegania poślizgowi kół napędzanych, aby zapewnić skuteczny start nawet na nawierzchni o słabej przyczepności.

– Multi Change Down optymalizuje przyspieszanie i wychodzenie z zakrętów w wersjach ze skrzynią EDC. W fazie hamowania w trybie ręcznym możliwe jest zredukowanie biegów jednym ruchem o kilka przełożeń przez pociągnięcie i przytrzymanie lewej łopatki. Pozwala to na uzyskanie optymalnego przełożenia skrzyni przy wchodzeniu w kolejny zakręt.

– Zawieszenie Cup przystosowane do sportowej intensywnej jazdy, które jest sztywniejsze o 10% od standardowo stosowanego w Megane R.S. zawieszenia Sport i współpracuje z samoblokującym mechanizmem różnicowym typu Torsen®. Nowy mechanizm różnicowy poprawia zachowanie samochodu na drodze we wszystkich fazach jazdy:
* przy zwalnianiu i hamowaniu, stopień przeniesienia momentu obrotowego – 25% zapewnia precyzyjniejszy tor jazdy przy pokonywaniu zakrętów;
* przy przyspieszaniu, stopień przeniesienia momentu obrotowego – 45% zwiększa skuteczność napędu i ogranicza podsterowność charakterystyczną dla samochodów z przednim napędem.

Wynikiem jest lepsza trakcja i szybsze pokonywanie zakrętów. Nie można zapominać o bardzo cenionym elemencie zawieszenia Renault Sport: zawieszenie przednie z niezależnym sworzniem, które zwiększa kontrolę oraz zwrotność na zakręcie.

Amortyzatory z hydraulicznymi odbojnikami wywodzącymi się ze świata wyścigów pozwalają zapobiegać efektowi podskakiwania kół, zapewniając optymalny kontakt opon z nawierzchnią. Technologia polega na zastosowaniu „amortyzatora w amortyzatorze”. Przed końcem skoku amortyzatora dodatkowy tłok amortyzuje ruch koła zanim dojdzie do zetknięcia z odbojnikiem. W połączeniu z zawieszeniem Cup, cztery hydrauliczne odbojniki potęgują sportowy temperament auta. Redukują ryzyko odchyleń od zamierzonego toru jazdy, utrudniających kierowcy prowadzenie.

Świetne osiągi uzupełniają dwumateriałowe, aluminiowo-żeliwne tarcze hamulcowe, umożliwiające obniżenie masy o 1,8 kg na każde koło przy równoczesnym zwiększeniu skuteczności chłodzenia podczas intensywnego hamowania i zapewniające lepszą wytrzymałość oraz zaciski hamulcowe Brembo®, gwarantujące optymalną wydajność hamowania. Skok pedału hamulca dobrano pod kątem zwiększenia precyzji dozowania siły hamowania, aby umożliwić kierowcy zachowanie pełnej kontroli, zwłaszcza podczas jazdy na torze.

Dostępne opcjonalnie fotele Recaro® najnowszej generacji, umożliwiają obniżenie  pozycji jazdy aż o 20 mm. Sztywny profil oparcia oraz tapicerka Alcantara® przyczyniają się do zachowania doskonałej stabilności kierowcy w czasie jazdy.

Standardowo Nowe Renault Megane R.S. Trophy wyposażone jest w 19’’, trzykolorowe obręcze kół ze stopu metali lekkich JEREZ w kolorze czarnym, srebrnym i czerwonym oraz sportowe opony Bridgestone® Potenza S001 zapewniające wyjątkową przyczepność.

Aby móc w czasie rzeczywistym śledzić parametry auta, Nowe Renault Megane R.S. Trophy wyposażone jest w znany z Megane R.S. system R.S. Monitor, który zbiera informacje z około czterdziestu czujników rozmieszczonych w samochodzie. Dzięki temu na ekranie dotykowym systemu R-LINK 2 można w czasie rzeczywistym wyświetlać wiele parametrów pojazdu: przyspieszenie, hamowanie, kąt skrętu kierownicy, działanie systemu 4CONTROL, poziomy temperatury i ciśnienia itp.

Nowe Renault Megane R.S. Trophy pozwala spersonalizować doznania z jazdy dzięki systemowi MULTI-SENSE, który w zależności od wybranego trybu wpływa na reakcje poszczególnych elementów auta. Dostępnych jest pięć trybów jazdy:

– Comfort: ustawienia czasu reakcji silnika, parametrów i czasów zmiany biegów (dotyczy wersji ze skrzynią EDC) pomagają ograniczyć zużycie paliwa.

– Normal: zapewnia idealny kompromis pomiędzy komfortem prowadzenia, wrażeniami akustycznymi i osiągami a progiem aktywacji systemu ESP dopasowanym do użytkowania pojazdu na co dzień.

– Sport: wykorzystuje sportowy temperament samochodu i łączy żywą reakcję silnika, wyraziste brzmienie silnika, usztywnienie układu kierowniczego oraz opóźnienie progu aktywacji systemu ESP.

– Race: odpowiedni do jazdy na torze. System ESP jest całkowicie wyłączony, a bardziej sportowe ustawienia systemu 4CONTROL zapewniają jeszcze większą zwrotność samochodu.

– Perso: umożliwia dowolne włączanie i wyłączanie działania niektórych urządzeń i systemów pokładowych samochodu, aby umożliwić personalizację wrażeń z jazdy.

Poszczególne tryby dostępne są na ekranie dotykowym systemu R-LINK 2. Przycisk R.S. Drive stwarza możliwość szybkiego, bezpośredniego przejścia do trybu Sport (krótkie wciśnięcie) lub Race (długie wciśnięcie).

Wyselekcjonowana sieć sprzedaży

Nowy Megane R.S. Trophy powstał z wieloletniej pasji Renault związanej ze sportami samochodowymi. Dbając o najwyższą jakość i osiągi samochodów R.S., Renault zapewnia również swoim klientom najwyższą jakość i profesjonalizm podczas procesu zakupu. Dlatego powstała wyselekcjonowana sieć specjalistów Renault Sport, zatrudniająca prawdziwych pasjonatów samochodów sportowych, którzy w sposób profesjonalny doradzą wybór odpowiedniej wersji i wyposażenia. Dzięki ich pasji, zaangażowaniu i profesjonalizmowi, jazdy testowe oraz proces zakupowy sportowych aut z gamy Renault są czystą przyjemnością. Aktualnie sieć specjalistów R.S. w Polsce obejmuje 9 specjalnie przeszkolonych przez Renault Sport dealerów, dysponujących samochodami do jazd testowych. Na stronie www.renault.pl w zakładce „Samochody Sportowe, Nowy Megane R.S.”, po wybraniu przycisku „ZAPYTAJ O SAMOCHÓD”, wyświetli się formularz kontaktowy z  listą specjalistów R.S., spośród których należy wybrać preferowanego, który skontaktuje się z zainteresowaną osobą.

 

 

źródło: Renault Polska

 

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

1
Dodaj komentarz

avatar
1024
 
1 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
1 Autorzy komentarzy
prnd Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
prnd
Gość
prnd

Z tymi jazdami próbnymi proszę się nie rozpędzać, dla zwykłych śmiertelników dostępne dopiero od mniej więcej marca, a samochód realnie do odbioru w maju ;) Szkoda trochę że najwyraźniej nie ma Akrapovica oraz że pozostał ten tandetny tablet rodem z chińskich zabawek, no ale to detale do przeżycia. Swoją drogą wciąż nie ma oficjalnego cennika na stronie (a ostatnio gdy byłem w salonie dostałem tylko info że będzie 15k droższy niż zwykly co jak widać się mniej więcej zgadza) wraz z wyposażeniem bo póki co wygląda na to, że nie ma sensu brać zwykłego RS-a bo po doposażeniu wychodzi drożej niż Trophy.