Citroen jest znany ze specyficznego poczucia humoru w odniesieniu do swojej konkurencji. W najnowszej reklamie francuska marka stąpa wręcz po cienkim lodzie prezentując dziwne porównanie: Volkswagen Passat kontra model Berlingo.
Citroen już nie raz dogryzał w reklamie swojej konkurencji, ale trzeba przyznać, że robi to w sposób umiejętny, cięty i humorystyczny. W mojej pamięci najbardziej zapadło zdjęcie uśmiechniętego mężczyzny z podpisem, „w golfie nigdy nie wygląda się dobrze”. Może i racja, ale dostało się również osobom, które upodobały sobie koszulki polo a nawet tym, którzy chowają się pod kapturem. Citroen mimo bliskim powiązaniom ze stolicą mody, nie skupił się wyłącznie na trendach odzieżowych, ale dotknął również tematyki kulinarnej. Przekonywał, że cytryna zawsze będzie lepsza od buraka, przynajmniej na drodze, z czym nie możemy się nie zgodzić. Dział reklamy francuskiej marki próbował udowodnić nawet, że żaden talizman nie jest w stanie zapewnić szczęścia i trafnie zauważył, że „na nudne auta skoda czasu”. Tym razem przyszła pora na specyficzne porównanie: Citroen Berlingo kontra Volkswagen Passat.
Zdajemy sobie sprawę, że są to kompletnie różne segmenty samochodów i dział reklamy francuskiej marki z pewnością również, ale miłośnicy Citroena przyzwyczaili się już do oryginalnego podejścia marki w kampanii reklamowej. Ostatnio na Facebooku pojawiło się zdjęcie mężczyzny, który musiał skorzystać z inhalatora, gdy usłyszał głos mówiący, że „Passat lepszy”. Aby się przekonać jak jest naprawdę, francuska marka zaprasza na jazdy testowe. Zdjęcie z pozoru niewinne, aczkolwiek budzi skojarzenie z niewygodną aferą, co już zakrawa o przekraczanie granicy humoru i dobrego smaku.
Pod wpisem pojawiło się mnóstwo komentarzy zarówno citro- jak i passato- fanów, którzy na zmianę próbują przekonać o wyższości swojej ulubionej marki. Zobaczymy, czy Volkswagen zdecyduje się odpowiedzieć na zaczepkę. Z kolei Citroen mimo drażnienia konkurencji na różne sposoby, sam w specyficzny dla siebie sposób, przestrzegł przed używaniem niestosownych wyrażeń w komentarzu: „Nie za mocno z językiem, bo znajdziemy wasze garaże i będziemy podrzucać do nich w nocy Multiple!” ;-)
Kiedy doczekamy się prawdziwego rywala Passata? Citroen na razie skupił się na uzupełnianiu swojej gamy modelami z popularnego segmentu SUV i crossover, ale samochód segmentu D również jest w planach o czym przekonuje szefowa Citroena Linda Jackson. Na razie mamy tylko obietnice, że następca C5 pojawi się w roku 2019 lub 2020, ma być oryginalny i niezwykle komfortowy. Trzymamy kciuki!
Najnowsze komentarze