Grupa PSA na fali sukcesów swoich aut dostawczych podjęła decyzję o inwestycji w fabrykę zlokalizowaną w Luton. Raz, że chodzi o zwiększenie zdolności produkcyjnych Grupy w tym zakresie aut, a dwa – konieczne jest takie posunięcie z uwagi na konwergencję dostawczych modeli Opla i Vauxhalla na platformy francuskiego koncernu. To pozwoli ograniczyć koszty i poprawić wydajność produkcji.
Grupa PSA zamierza wzmocnić swój i tak spory udział w europejskim rynku samochodów dostawczych. Francuzi chcą też powiększyć swoje udziały rynkowe w tym segmencie poza Europą. Fabryka w Luton wspomoże produkcję we francuskim Hordain. W Wielkiej Brytanii będą produkowane Ople i Vauxhalle Vivaro.
W 2017 roku Grupa PSA zanotowała 15-procentowy wzrost sprzedaży aut użytkowych w stosunku do roku 2016 osiągając poziom 476.500 sprzedanych aut. Doliczając do tego wersje osobowe takie, jak Citroën SpaceTourer, czy Peugeot Traveller sprzedaż tego typu aut osiągnęła poziom 658.000 samochodów.
Inwestycje w Luton sprawią, że nowe dostawcze Ople i Vauxhalle będą produkowały samochody oparte o modułową platformę EMP2 w ramach konwergencji technologii Grupy PSA. Inwestycja w Luton jest realizowana poprzez plan wydajności wynegocjowany pomiędzy Unite Trade Union oraz zakładem w Luton.
Porozumienie w zakresie produkcji zostało ułatwione zarówno przez odpowiedzialny dialog społeczny ze związkiem Unite gwarantujący elastyczność produkcji, jak i wsparcie rządu Zjednoczonego Królestwa i Rady Miejskiej Luton, pomimo niepewności związanych z Brexitem. Inwestycja w zakład będzie służyła optymalizacji procesów produkcyjnych, aby zapewnić, że praca jest wykonywana zgodnie z najwyższymi standardami, by sprostać oczekiwaniom wymagających klientów. W 2017 r. fabryka w Luton wyprodukowała 60.000 sztuk Opla / Vauxhall Vivaro. Inwestycja ma na celu zwiększenie zdolności produkcyjnych zakładu do 100.000 pojazdów rocznie.
„Ta decyzja, to efekt naszego podejścia do zrównoważonego rozwoju. Chciałbym podziękować wszystkim zaangażowanym stronom i podkreślić otwartość naszych partnerów związkowych na porozumienie. Podziękowania należą się też rządowi brytyjskiemu. Jest to kamień milowy w kwestii przyszłości fabryki w Luton i kluczowy czynnik umożliwiający spełnienie naszych ambicji na rynku pojazdów użytkowych i gwarancja dla naszych klientów w kwestii najlepszej oferty w tym segmencie” – powiedział Carlos Tavares, prezes Grupy PSA.
„Ta wspaniała wiadomość dla zakładu w Luton to także wyraźny dowód, że nasz plan PACE! jest realizowany we wszystkich krajach europejskich. Jest to również wyraźne uznanie wysokich kwalifikacji osób, dla których satysfakcja klienta jest w centrum priorytetów. Jak często mówiliśmy, nasza przyszłość leży w naszych rękach i musimy uwolnić pełny potencjał pracowników” – dodał Michael Lohscheller, prezes Opla i Vauxhalla.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Grupa PSA
Najnowsze komentarze