Rdza na karoserii jest prawie jak wyrok dla naszego samochodu. Od pojawienia się pierwszych oznak możemy już tylko odliczać lata do zakończenia życia pojazdu. Które modele mają najlepsze zabezpieczenie antykorozyjne, a które gniją już od pierwszych lat użytkowania?
Eksperci ze szwedzkiej firmy Widström sprawdzili, które modele są najbardziej podatne na korozję. Badaniu poddano 39 modeli samochodów. Analiza pozwoliła na zestawienie pojazdów odpornych na rudą przypadłość nawet po 25 latach oraz podatnych na korozję już od pierwszych lat użytkowania. Pojazdy otrzymały punkty od 5 do 2, które pozwoliły ocenić jakość ochrony karoserii i podwozia.
Samochody najbardziej odporne na korozję:
Audi A6
Model z Ingolstadt wykazał się największą odpornością na zewnętrzne czynniki klimatyczne i zdał egzamin na piątkę. Pojazd ma dobrą ochronę przed rdzą i jest wykonany z dużej ilości aluminium.
Mercedes Klasy S
Zgodnie z badaniami ekspertów, właściciel Mercedesa Klasy S nie musi martwić się rdzą przez ok. 30 lat. Specjaliści zauważyli, że zawieszenie i układ wydechowy zostały wykonane z aluminium, które wykorzystano także w konstrukcji drzwi, maski oraz przednich błotników.
Renault Espace
Espace okazał się najlepszy ze wszystkich francuskich modeli, które wzięły udział w badaniu. Producent nie szczędził aluminium w wielu elementach pojazdu, jak na przykład w układzie wydechowym. Ponadto część nadwozia została wykonana z tworzywa sztucznego.
Samochody najmniej odporne na korozję
Ford Focus
Popularny na rynku kompakt okazał się bardzo podatny na korozją. Samochód raczej szybko straci swój świeży, atrakcyjny wygląd. Specjaliści znaleźli najsłabsze punkty w błotnikach, drzwiach, masce, klapie bagażnika, a także w podwoziu.
Citroen C4 Cactus
Awangardowy crossover, którego tak lubimy, niestety również nie zasłużył na pochwały w kwestii zabezpieczenia antykorozyjnego. Rdza dotyka maskę, tylne drzwi, klapę bagażnika oraz elementy zawieszenia. Nowy Citroen C3 Aircross również nie zdobył maksymalnej punktacji, ale poradził sobie nieco lepiej od Cactusa. Modelowi przyznano 3 punkty.
Nissan Qashqai
SUV Nissana również ma sporo słabych elementów. Ruda szybko dotknie maskę i tylne drzwi. Większej uwagi wymagają elementy tylnego zawieszenia oraz mocowanie tylnych sprężyn.
Honda Civic
Japończycy słabo zabezpieczyli przed korozją progi Civica. Eksperci zauważyli także, że przy produkcji pojazdu, Honda bardzo oszczędzała na wosku.
Subaru XV
Wśród modeli o najniższej punktacji znalazł się kolejny japoński model. Subaru XV ma sporo aluminiowych elementów konstrukcyjnych i dobrze uszczelnione połączenia na drzwiach. Z drugiej strony zauważono, że plastikowe listwy na progach drzwi mogą zbierać wilgoć i brud, co prowadzi do ognisk korozyjnych.
Najnowsze komentarze