Tak wygląda nowe Renault Clio V! Samochód w końcu został ujawniony w pełnej okazałości! Francuski producent postawił na świeży wygląd nadwozia oraz kompletną przemianę wnętrza.
Renault Clio V generacji długo kazało nam na siebie czekać. Po licznych zapowiedziach i obietnicach producenta, w końcu możemy podziwiać model w całości, zarówno nadwozie, jak i wnętrze. Samochód wygląda, świeżo, nowocześnie, ale jeśli ktoś spodziewał się wielkiej rewolucji stylu, to może być lekko zawiedziony. Samochód zaczerpnął wszystko to, co najlepsze z innych modeli w ofercie producenta. Uwagę zwracają LED-owe światła w kształcie litery C, które pożyczono od modelu Megane oraz grill zbliżony do analogicznego elementy Renault Kadjar po face liftingu.
W tylnej części pojazdu możemy zaobserwować nowe reflektory, których kształt może kojarzyć się ze skrzydłami lub palcem dłoni, wskazującym na logo marki znajdujące się na tylnej klapie pojazdu. Zmianom poddano także tylny zderzak. Zrezygnowano z poziomej listwy, a tablicę rejestracyjną przeniesiono wyżej. Profil nowego Clio jest zbliżony do poprzedniej generacji. Możemy dostrzec schowane klamki tylnych drzwi oraz lekko pochyloną linię dachu.
Renault wprowadziło niewielkie zmiany w nadwoziu, ale wnętrze przeszło kompletne odnowienie. Samochód otrzymał nowe fotele, pionowy 9,3-calowy dotykowy ekran systemu multimedialnego, elektroniczny hamulec postojowy oraz ładowarkę indukcyjną. Nie wszystkie funkcje będą jednak obsługiwane za pomocą wyświetlacza – klimatyzacja posiada panel manualny, który pożyczono z modelu Kadjar. Wnętrze Renault Clio V otrzymało nowe zestawienia kolorystyczne z podświetleniem w 8 odcieniach. Ciekawie prezentuje się także świetlna linia w kształcie litery J znajdująca się na konsoli centralnej. Renault zapowiada miękkie wykończenia, materiały wysokiej jakości oraz większą przestrzeń na nogi pasażerów i poprawiony komfort jazdy.
Nowe Renault Clio jest o 14 mm krótsze od poprzednika, ale zgodnie z zapewnieniami producenta, bardziej przestronne. Wymiary wynoszą 4048 mm długości oraz 1798 mm szerokości. Samochód został obniżony o 30 mm do 1440 mm w celu uzyskania lepszej aerodynamiki. Na zdjęciach promocyjnych podziwiamy wersję Clio R.S. Line, o sportowym charakterze, która ma zastąpić wariant GT Line. Samochód będzie oferowany na rynku europejskim także w wykończeniu Initiale Paris.
Renault Clio V zostanie zaprezentowane w marcu podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie. Nowy model trafi do salonów latem 2019 roku.
Niech miarą sukcesu – jakim był design odchodzącej generacji – będzie to, że jest to bodaj pierwszy współczesny model Renault idący śladem VW To jest takim, w którym nawiązuje stylistycznie do zastępowanej generacji. W innych przypadkach, Renault niemal zawsze przy wymianie generacyjnej decydowało się z całkowitym zerwaniem z kodem wizualnym poprzednika. Tu nawiązania widać – i bardzo dobrze, choć z zewnątrz IV w wersji FL wydaje mi się nadal ciut atrakcyjniejsze (!). Wnętrze V to już jednak inna, wyższa liga. PS. Ostatnio takie nawiązanie stylistyczne „poprzednik vs. następca” u Renault dało się zauważyć aż ćwierć wieku temu – przy przejściu… Czytaj więcej »
Z wielkością tego tabletu przeholowali, co jest ważniejsze? To co jest na ekranie, czy to co jest za szybą pojazdu?
Już siedziałeś w środku? Czy sugerujesz się jednym zdjęciem z niewiadomej perspektywy?
Wyglada na zdjecie robione z wysokosci klatki piersiowej przecietnego kierowcy, wiec nie bedzie nic zaslanial.
Szału nie ma, jeden z wielu nie wyróżniających się aut na drodze.
Kiedy czytam takie opinie, to zaczynam rozumieć, skąd w Polsce taka popularność Skody i Volkswagena. Polacy po prostu mają jakąś cholerną wadę wzroku!
Ja nie twierdzę, że Clio musi się podobać każdemu, ale napisanie, że to „jeden z wielu nie wyróżniających się aut na drodze” nie tylko z powodu ortografii zasługuje na konsultację ze specjalistą…
W punkt ! :)
O gustach się podobno nie dyskutuje ale i tak współczuję. Clio to niezaprzeczalnie najładniejszy samochód w swojej klasie, zarówno obecny jak i przyszły model.
Troche duży ten wyświetlacz 6″ bylo by w sam raz. Zobaczymy co pokaze Peugeot z 208 II
6″” to maja smartfony :)
i będzie mniejszy w większości aut na rynku bo 9.3″ będzie tylko w topowych wersjach.
Wnętrze na plus – gdyby tablet był o połowę mniejszy byłoby idealnie. Z zewnątrz? No cóż. Clio 3 generacji przed liftem oraz poprzedniej bardziej mi się podobało. Nie podobają mi się te ukryte klamki oraz linia okien idąca zdecydowanie za wysoko. Można się spodziewać, że na tylnej kanapie znów będzie ciemno.
Czasami mniej światła na tylnej kanapie to zaleta ;)
Nie w takim małym aucie
Genialny! Mam IV i już ona jest wspaniała stylistycznie. V ewoluowała nieznacznie w kierunku ujednolicenia gamy, co tylko wyszło na dobre. Proporcje i linia boczna zachowały swe cechy, natomiast lampy przód/tył unowocześniono, choć i starym nic nie brakowało. Pozbyto się tego bzdurnego maleńkiego okienka, przez które i tak kompletnie nic nie było widać i przesunięto w jego miejsce klamkę, która do tej pory była na drzwiach. Myślę, że dzięki temu szyba tylnych drzwi będzie nieco dłuższa i da właśnie więcej światła. Wnętrze naprawdę gustowne, choć będzie mi brakować okrągłych tub bocznych nawiewów – były bardziej sportowe w formie. Oby tylko… Czytaj więcej »
Ładne, ciekawe tylko czy nie wyjadą z ceną z kosmosu.