Do Polski raczej nie sprowadza się samochodów z Rosji. Szkoda, bo jeżdżą tam czasem fajne modele. Do rosyjskich dealerów francuskiej marki trafia właśnie Renault Kaptur Extreme – seria specjalna, doskonale wyposażona i – co by nie napisać – interesująca.
Renault Kaptur Extreme ma seryjne światła LED Pure Vision, ekskluzywne połączenie kolorów na karoserii i nowe, stylowe wykończenie wnętrza. Lista seryjnego wyposażenia jest zresztą długa. W cenniku są tylko trzy dodatkowo płatne opcje: lakier metalik (15.990 rubli), kolor nadwozia Kość Słoniowa (7.990 rubli) oraz system nawigacyjny ERA-GLONASS (11.990 rubli).
Renault Kaptur Extreme dostępny jest w cenie od 1.124.990 rubli. Na tyle wyceniona jest wersja napędzana 115-konnym silnikiem 1.6 z napędem na przednią oś i bezstopniową skrzynią biegów CVT X-Tronic. Droższe są wersje z silnikami dwulitrowymi dostarczającymi 143 KM. Odmiana 2.0 4×4 z manualną skrzynią sześciobiegową oferowana jest w cenie 1.204.990 rubli, zaś 2.0 4×4 z czterobiegowym automatem kosztuje 1.254.990 rubli. Samochody już trafiają do dealerów, można je zamawiać, ale sprzedaż rozpocznie się we wrześniu.
Dodajmy, że bezstopniowa skrzynia CVT dostępna jest teraz nawet z najniższym poziomem wyposażenia Kaptura, w wersji Life, w cenie od 929.990 rubli.
Renault Kaptur przyciąga przede wszystkim młodą, nowoczesną klientelę, która szczególnie docenia niepowtarzalny styl marki Renault. Kaptur Extreme jest adresowany do klientów, którzy szczególnie mocno cenią sobie styl, indywidualność oraz nowoczesne technologie.
Kaptur Extreme ma oczywiście sygnaturę świetlną charakterystyczną dla najnowszych modeli Renault. Charakterystyczny układ przednich świateł podkreślają reflektory LED Pure Vision. Dynamiczna linia kierunkowskazów dopełnia całości.
Renault Kaptur Extreme otrzymał też nowy kolor nadwozia – Kość Słoniowa. Łączony jest z brązowym dachem. Świetnie prezentuje się z 17-calowymi felgami Steppe oraz plastikowymi nadkolami wychodzącymi aż na błotniki. Dyskretna tabliczka z nazwą serii umieszczona jest w tylnej części błotników przednich. Kaptur Extreme jest również dostępny w czterech innych wersjach kolorystycznych: Chestnut Brown i Black Pearl z dachem w kolorze czarnym lub kremowym.
Stylowy wygląd zewnętrzny świetnie koresponduje z wnętrzem. Skórzana tapicerka ma dwa kolory i jest fragmentami perforowana. Takim samym materiałem obito boczki drzwiowe i oczywiście podłokietnik. Skórą obszyto też kierownicę oraz mieszek lewarka skrzyni biegów. Zadbano też o listwy progowe – wykonano je ze stali nierdzewnej i opatrzono emblematem EXTREME.
Klient otrzymuje bogatą listę wyposażenia standardowego. Są na niej m.in.
– lusterka w kolorze dachu;
– dodatkowo przyciemnione szyby w tylnych drzwiach;
– kolorowe dysze nawiewów;
– system bezkluczykowy z kartą Hands Free;
– tempomat;
– tylne światła z efektem 3D;
– LED-owe światła przeciwmgłowe z doświetlaniem zakrętów;
– tryb ECO;
– wskaźnik zmiany biegów;
– automatyczne światła i wycieraczki;
– klimatyzacja;
– podgrzewane siedzenia przednie;
– cztery elektrycznie sterowane szyby;
– lusterka zewnętrzne elektrycznie sterowane, ogrzewane i elektrycznie składane;
– elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne;
– fotel kierowcy regulowany na wysokość;
– kanapa składana i asymetrycznie dzielona;
– fotel kierowcy z rozkładanym podłokietnikiem;
– system Media NAV 3.0 z ekranem dotykowym 7″ + złącza AUX, USB oraz Bluetooth® oraz radiem sterowanym przy kierownicy i sześcioma głośnikami, a także informacjami o ekonomii jazdy;
– tylne czujniki parkowania;
– kamera cofania;
– osłony przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami;
– ABS, ESC, AFU;
– system wspomagania ruszania pod górkę;
– poduszki powietrzne czołowe i boczne;
– mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy;
– regulowana wysokość kotwiczenia pasów bezpieczeństwa z przodu;
– przygotowanie silnika do rozruchu w zimnym klimacie;
– zbiornik spryskiwaczy dużej objętości (5,2 litra);
– osłona silnika od spodu.
Lista wyposażenia jest zauważalnie dłuższa, pozwoliłem sobie wymienić tylko najistotniejsze elementy.
Renault Kaptur Extreme objęty jest trzyletnią gwarancją ograniczoną przebiegiem 100.000 km. Na nadwozie udzielana jest sześcioletnia gwarancja antykorozyjna.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze