Wydawałoby się, że uzyskanie tak fatalnego wyniku w testach zderzeniowych nie jest możliwe. Na rynku europejskim byłoby to niedopuszczalne, ale w krajach rozwijających się, gdzie normy dotyczące bezpieczeństwa są znacznie mniej restrykcyjne, do sprzedaży trafiają pojazdy, które crash-testów nie przechodzą. Jednym z nich jest model Renault Kwid. Samochód oferowany na rynku indonezyjskim został przetestowany przez ASEAN NCAP, czyli azjatycki odpowiednik Euro NCAP.
Produkowany w fabryce w Chennai model Renault zdobył łącznie 24,68 punktów w trzech kategoriach i został oceniony na zero gwiazdek. W przypadku ochrony dorosłych, pojazd uzyskał punktację 10,12 (z 36). Ochrona dzieci została oceniona przez ASEAN NCAP na 14.56 pkt. (maksymalnie 49). Samochód nie posiadał żadnych technologii wspomagających bezpieczeństwo i w tej kategorii nie zdobył żadnych punktów. Ponadto pojazd posiada tylko jedną poduszkę powietrzną dla kierowcy i nie został wyposażony w mocowania fotelików Isofix.
Różne standardy dla różnych części świata
„Tak słaby wynik dla modelu Kwid jest niepokojący. Renault pokazało już, że może oferować o wiele bezpieczniejszą wersję pojazdu w Ameryce Łacińskiej, więc dlaczego nie w Azji Południowo wschodniej? Różne standardy dla różnych regionów świata są głęboko rozczarowujące” – wyraził swoje rozczarowanie z powodu wyniku modelu Kwid, David Ward, sekretarz generalny Global NCAP.
Renault Kwid jest miejskim samochodem w stylu crossover, który cieszy się dużą popularnością w Indiach i Brazylii. Samochód już kilkukrotnie przechodził testy zderzeniowe, a ich wynik różnił się w zależności od wersji oraz rynku, na którym pojazd jest oferowany. Przetestowany w roku 2016 przez Global NCAP model dostępny w Indiach, nie zdobył ani jednej gwiazdki. W następstwie słabego wyniku Renault nieznacznie poprawiło poziom bezpieczeństwa i kolejny test przyniósł modelowi Kwid jedną gwiazdkę. Samochód oferowany w Brazylii zdobył trzy gwiazdki.
„Jesteśmy naprawdę rozczarowani pojazdami, które nie oferują odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa swoim pasażerom w regionie ASEAN. Najbardziej rozczarowujące jest jednak to, że samochody te są sprzedawane w krajach, w których Światowa Organizacja Zdrowia odnotowała najwięcej przypadków śmiertelnych na drogach. W Tajlandii doszło do 14.059 wypadków śmiertelnych, podczas gdy w Indonezji odnotowano 26.416 wypadków. Bezpieczniejszy pojazd jest jednym z głównych filarów, które mogą przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa drogowego w tym regionie. Dlatego mamy nadzieję, że dzięki współpracy z producentami nastąpi znaczna poprawa poziomu bezpieczeństwa samochodów” – powiedział sekretarz generalny ASEAN NCAP dr Khairil Anwar Abu Kassim. Poniżej możecie zobaczyć film z testów zderzeniowych Renault Kwid.
Źródło: ASEAN NCAP
Najnowsze komentarze