Bogate wyposażenie, komfort jazdy i tanie części eksploatacyjne. Renault Laguna I Concorde jest wyjątkowym egzemplarzem popularnego modelu francuskiej marki. Jak sprawuje się pojazd z przebiegiem prawie 300 tys. km?
Napisali do nas Kacper i jego tata Tomasz – szczęśliwi właściciele Laguny 2.0 w wersji Concorde i podzielili się opinią o swoim samochodzie. Dlaczego akurat Laguna? O zakupie pojazdu zdecydował zbieg okoliczności i fakt, że znalezienie dobrze wyposażonego pojazdu z dynamicznym silnikiem w dobrej cenie graniczy wręcz z cudem. Poszukiwania na rynku wtórnym mogą być żmudne i przeciągać się tygodniami, a nawet miesiącami. W 2006 roku pan Tomasz wraz z żoną przypadkiem trafili na model Laguna i „Renia” pozostała w rodzinie.
W tamtych latach Laguna oferowała „dużo za mało”, czyli bogate wyposażenie, nowoczesny ciekawy design, a wszystko w przychylnej dla portfela cenie. Zaletą pojazdu jest również ekonomiczny silnik, który dostarcza mnóstwo frajdy z jazdy. Napęd pochodzi od benzynowej jednostki 2.0 o mocy 143 KM. Pojazd został wyposażony w instalację LPG. Średnie spalanie na trasie wynosi 7,5-8 l/100 km LPG oraz 6.5-7 l/100 km benzyny. W mieście apetyt na paliwo wzrasta do ok. 11 litrów gazu i 9 litrów benzyny. Aktualnie pojazd pokonuje ok. 40 km dziennie. Służy głownie jako środek transportu do pracy lub podczas rodzinnych wyjazdów.
Za co najbardziej ceni Pan swój samochód?
„Za to, że jest wyjątkowy. Powiem Pani szczerze: ani razu nie widziałem na ulicy wersji z silnikiem benzynowym 2.0, a co dopiero w wersji Concorde. Dźwięk silnika, jego osiągi… Nie da się opisać wrażeń z jazdy tak bardzo wyjątkowym egzemplarzem. Zapewnia duży komfort, a przy tym bezpieczeństwo. Na początku sierpnia tego roku lakier został odświeżony i Renia wygląda pięknie. Ma dla nas bardzo dużą wartość sentymentalną”.
Samochód został wyposażony m.in. w komputer pokładowy, 4 elektryczne szyby, szyberdach, syntezator mowy i wiele więcej. Laguna jest praktycznie bezawaryjna. Oprócz skrzyni biegów, wymianie przez cały okres użytkowania podlegały tylko części eksploatacyjne. Konstrukcja jest prosta, a części łatwo dostępne i tanie. „Nie mogę nic zarzucić Lagunie. To bardzo wdzięczne auto i jak na swój wiek bardzo dobrze się spisuje” – mówi Pan Tomasz.
Miłość do Laguny przejawiła się w zakupie kolejnych egzemplarzy. W roku 2009 w rodzinie pojawiła się II generacja, ale ze względu na sytuację losową, pojazd został sprzedany. Rodzina zżyła się jednak z modelem do tego stopnia, że w planach jest zakup Laguny 3, co jest zasługą dobrego stosunku jakości do ceny.
Na co zwrócić uwagę przy zakupie Laguny?
„Zależy jakiej ;-) Nie możemy narzekać na drugą generację, ponieważ służyła zarówno na trasy, jak i do jazdy codziennej i również była bezawaryjna. Trzeba zwrócić uwagę na historię pojazdu, ponieważ bardzo łatwo zatuszować wszelkie uszkodzenia. Jeżeli chodzi o Lagunę 1 to zwróciłbym uwagę na stan skrzyni biegów”.
Bardzo dziękujemy!
Najnowsze komentarze