Dziesiąty rok z rzędu Renault jest liderem rynku nowych samochodów w Algierii. Mimo spadków, które dotknęły tamtejszy rynek, Grupa Renault zanotowała zwiększenie udziału w rynku i to w obu markach – Renault i Dacia. Owszem, pojawił się też spadek sprzedaży względem roku 2014, ale tylko o 2%, podczas gdy cały algierski rynek spadł o 26%.
W 2015 roku sprzedaż Grupy Renault w Algierii sięgnęła 90.182 samochodów (osobowych i dostawczych), co oznacza zwiększenie udziału w algierskim rynku do 35,6% (wzrost o 8,7 punktu procentowego). To rewelacyjny wynik!
Na markę Renault przypadło 19,5% algierskiego rynku, co dało jej pozycję lidera wśród nowych samochodów w tym kraju. W roku 2015 Renault zyskało 4,3 punkt procentowego udziału w rynku. Znaczący wpływ na ten wynik miała sprzedaż wytwarzanego w Algierii modelu Symbol (ponad 18.600 egzemplarzy), który był drugim najchętniej wybieranym nowym samochodem w tym kraju. A jakie auto było pierwsze?
Tak – macie rację! To Dacia Logan. Dacia jest drugą najchętniej wybieraną marką w Algierii z wynikiem sprzedaży za zeszły rok wynoszącym 40.688 aut. Dało to Dacii 16,1% udziału w rynku nowych aut w Algierii (+4,4 punktu procentowego w stosunku do roku 2014).
„W 2015 roku mimo znaczącego spadku sprzedaży nowych samochodów w Algierii wyniki Grupy Renault pozostały niemal stabilne w odniesieniu do roku 2014, a dzięki temu znacząco wzrósł nasz udział rynkowy przekraczając wyraźnie 1/3 całkowitej sprzedaży nowych aut w tym kraju. Produkowany tutaj Renault Symbol odniósł duży sukces – przypada na niego 25% sprzedaży Grupy i 40% sprzedaży marki Renault” – podsumował rok Guillaume Josselin Dyrektor Grupy Renault w Algierii.
Jednocześnie importer spodziewa się, że bieżący rok będzie jeszcze bardziej kuszący dla klientów – to wszak rok algierskich premier nowych modeli w gamie Renault – Talismana i nowego Megane.
KG
Najnowsze komentarze