Poczta Polska rozpoczęła kolejną fazę testów samochodów elektrycznych. Listonosze będą rozwozić listy i paczki modelem Renault Master Z.E. Samochód został przekazany na specjalnym spotkaniu, na którym zaprezentowano także inne modele elektryczne, w tym ciekawy francuski model Goupil G5.
Poczta Polska rozpoczęła drugą edycję testów elektrycznych pojazdów użytkowych. Na specjalnym spotkaniu zaprezentowano elektryczne samochody o ładowności powyżej 800 kg, do 3,5 t DMC oraz stacje ładowania, które wezmą udział w testach. Poczta Polska będzie jeździła elektrykami w Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Łodzi, Zabrzu, Krakowie i Pruszczu Gdańskim.
Model Renault Master Z.E., który będzie dostarczał przesyłki pocztowe jest wyposażony w silnik synchroniczny o mocy 57 kW (225 Nm). Może wydawać się to niewiele, ale pamiętajmy, że maksymalny moment obrotowy w „elektrykach” jest dostępny natychmiast po naciśnięciu pedału gazu. Nawet podczas jazdy miejskiej z obciążeniem, moc Mastera Z.E. może okazać się wystarczająca. Pojemność baterii litowo-jonowych w tym modelu wynosi 33 kWh, dzięki czemu zasięg na jednym ładowaniu to ok. 200 km (wg cyklu NEDC) i ok. 120 km w realnym ruchu miejskim. Przy codziennej pracy w mieście powinno w zupełności wystarczyć, zwłaszcza że w ciągu dnia pokonywane są częste, ale krótkie odcinki.
Jak już wspomnieliśmy nie są to pierwsze testy, w których Poczta Polska wykorzystuje elektryczne samochody. W poprzednich edycjach sprawdzano takie modele jak: Citroen Berlingo Electric, Peugeot Partner Electric, Renault Kangoo Z.E., a także oryginalny dostawczak Goupil G5.
Ta ostatnia, praktycznie nieznana w Polsce francuska marka od momentu powstania w 1996 roku wyprodukowała ponad 15 tys. pojazdów, które dostarczono do 35 krajów.
Wygląda na to, że pierwsze testy były bardzo owocne, ponieważ Poczta Polska planuje w najbliższym czasie zakup kilkudziesięciu pojazdów elektrycznych.
Najnowsze komentarze