Renault Megane RS Trophy przeszło testy na torze Nurburgring. Czyżby francuska marka próbowała pobić rekord słynnej Północnej Pętli?
Model Megane RS Trophy, czyli mocniejsza wersja hot-hatcha Renault, niedawno trafił na francuski rynek. Samochód jest oferowany w cenie 44.100 euro, czyli o 6.500 euro wyższej niż standardowego modelu RS. Renault ze swoją gorącą Meganką trafił jednak nie tylko do cenników, ale także na tor Nürburgring. Wygląda na to, że Renault ma chrapkę na pobicie rekordu słynnej Północnej Pętli.
Obecny rekord dla przednionapędowych hatchbacków należy do Hondy Civic Tupe R i wynosi 7 min i 43,8 sekundy. Został ustanowiony przez Hondę w kwietniu 2017 roku. Teoretycznie francuski model ma spore szansę, na uzyskanie lepszego wyniku, co potwierdzają parametry techniczne samochodu.
Renault Megane RS Trophy jest napędzane czterocylindrową jednostką o pojemności 1,8 litra, która generuje 300 KM mocy oraz 400 Nm momentu obrotowego. Megane jest więc słabsza o 20 KM, co wcale nie oznacza, że wolniejsza. Aby na liczniku pojawiła się wartość 100 km/h oba modele potrzebują 5,7 sekundy.
W porównaniu z wersją RS, wariant Trophy został wyposażony w standardzie w mechanizm różnicowy Torsen, zawieszenie Cup, 19-calowe czarne koła z czerwonymi krawędziami oraz czerwone zaciski hamulcowe. Wnętrze wykończono skórzaną tapicerką, a kierownicę obito alkantarą. W samochodzie znajdziemy także system RS Monitor oraz nagłośnienie marki Bose.
Najnowsze komentarze