Diesel był bardzo długo podstawowym wyborem dla wielu kierowców. Wśród zalet wymieniali niskie zużycie paliwa i dobre osiągi. Jednak coś zmienia się na rynku motoryzacyjnym i wzorem Stanów Zjednoczonych producenci wycofują się z tej technologii. Dlatego Renault zamierza stopniowo ograniczyć ofertę silników Diesla na rzecz pojazdów z napędem elektrycznym i hybrydowym. Te poważne zmiany w ofercie zapowiedział szef koncernu, Carlos Ghosn. Ruch Renault idzie w parze z informacjami z europejskich miast o wprowadzeniu zakazów dla aut z takimi silnikami.
Czeka nas rewolucja w silnikach
Do roku 2022 Renault ma w planach prezentację aż 12 modeli hybrydowych oraz 8 pojazdów elektrycznych. Francuski koncern zamierza także zainwestować 1 mld euro i zatrudnić 5000 pracowników dla rozwoju nowej platformy przeznaczonej dla samochodów elektrycznych. Wygląda na to, że elektryfikacja odbędzie się kosztem jednostek wysokoprężnych. W wywiadzie dla Le Figaro, Carlos Ghosn powiedział, że „do roku 2022 chcemy zmniejszyć naszą gamę silników diesla o połowę”.
Coraz mniej diesli na ulicach
Popularność jednostek wysokoprężnych w ostatnim czasie spada. W maju udział tego rodzaju napędu w rynku motoryzacyjnym w Europie wyniósł według danych JATO Dynamics 36% (benzyna 56%) i jest to spadek o 19% w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku.
Zoe hitem sprzedaży wśród aut elektrycznych
Renault jest jednym z największych producentów samochodów elektrycznych, model Zoe wciąż znajduje się na szczytach list sprzedaży w Europie, aczkolwiek elektrykom wciąż daleko jest do popularności samochodów spalinowych. Udział modeli wyposażonych w napęd elektryczny lub hybrydowy wyniósł w maju 5,3%. Sam Ghosn również pozostaje ostrożny w kwestii tempa zainteresowania klientów „Nie jest to spontaniczny popyt, ale coś, co wynika z jednej strony z rozwoju technologicznego, a z drugiej z motywacji rządowych” – powiedział.
Diesel nie, Clio z hybrydą
Renault jeszcze w tym roku zaprezentuje nowy model Clio. Samochód zostanie wyposażony napęd typu mild-hybrid, który jest wspomagany instalacją elektryczną o napięciu 48V. Dzięki niemu można ograniczyć zużycie paliwa. Podobne rozwiązanie wykorzystano w modelu Scenic. Nowym całkowicie elektrycznym modelem, spośród wspomnianych 8, będzie nowe Renault Zoe.
Carlos Ghosn będzie pełnił funkcję szefa koncernu Renault przez kolejną kadencję, do roku 2022, choć specjaliści spodziewają się, że opuści stanowisko nieco wcześniej. Ghosn od lat wspiera proces elektryfikacji gamy modelowej Renault, co zamierza kontynuować w przyszłości. W ciągu najbliższych czterech lat, aż 50 proc. samochodów marki spod znaku diamentu będzie miała napęd elektryczny lub spalinowy wspomagany jednostką elektryczną.
Źródło: Le Figaro
Najnowsze komentarze