Renault zamierza podwoić moce produkcyjne fabryki w Casablance, która zajmuje się montażem modeli Sandero i Logan. Do 2022 roku z zakładu ma wyjeżdżać rocznie 160.000 pojazdów Grupy.
Dyrektor Generalny Renault, Carlos Ghosn spotkał się w Marrakeszu z królem Maroka Mohammedem VI. Podczas rozmów ogłoszono nowe cele dla fabryki w Casablance, która zajmuje się montażem modeli Sandero i Logan. Obecnie moce produkcyjne wynoszą 80.000 pojazdów rocznie, ale do 2022 Renault chce podwoić możliwości zakładu do 160.000 egzemplarzy. Łącznie z większą fabryką w Tangerze, koncern ma produkować w Maroku 500.000 pojazdów rocznie.
Rząd Maroka chce zwiększyć produkcję samochodów do 1 mln egzemplarzy oraz zwiększyć przychody z sektora motoryzacyjnego do 30 miliardów dolarów rocznie do 2025 roku. Przyczyni się do tego nie tylko wzrost możliwości fabryki Renault w Casablance, ale także rozpoczęcie w 2019 roku montażu pojazdów Grupy PSA w fabryce w miejscowości Kenitra. W zeszłym roku motoryzacja była największym sektorem eksportowym Maroka.
Fabryka w Casablance powstała w 1959 roku. Z inicjatywy rządu marokańskiego, zakład produkuje pojazdy Somaca od 1966 roku, a od 2005 roku modele Dacii w tym Logan i Sandero. W lipcu 2015 roku fabryka świętowała produkcję swojego 500-tysięcznego pojazdu.
Najnowsze komentarze