Na włoski rynek trafiło właśnie Renault Twingo z instalacją LPG – ekologiczna i ekonomiczna wersja zgrabnego miejskiego autka z napędem na tylne koła. Okazją do rozszerzenia oferty napędowej była zmiana gamy wersji Twingo, jakie mogą kupić Włosi. Teraz mogą oni wybierać pomiędzy wersjami Duel, Duel 2 oraz La Parisienne, a także topową GT.
Twingo Duel jest dostępne we Włoszech od 11.350 euro. Seryjne wyposażenie obejmuje m.in. LED-owe światła do jazdy dziennej, komputer pokładowy, radio R & GO z przyciskami sterującymi na kierownicy i wsparciem współpracy ze smartfonem, klamki i lusterka w kolorze nadwozia, wnętrze w kolorze białym oraz 15-calowe felgi.
Wersja Duel 2 jest wzbogacona o m.in. kamerę cofania, tylne czujniki parkowania, R-LINK Evolution kompatybilny z Android Auto, manualną klimatyzację i radio z cyfrowym tunerem DAB. Przewidziano szarą tonację wnętrza, obszytą skóra kierownicę oraz elektrycznie sterowane lusterka boczne w czarnych obudowach, które świetnie współgrają z czarnymi felgami.
Odmiana La Parisienne posadowiona jest na 16-calowych felgach z efektem diamentowym, a wnętrze wykończono w zielonej tonacji. Seryjne wyposażenie obejmuje m.in. tempomat, automatyczną klimatyzację oraz światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów.
Ale co z tą instalacją LPG? To gamy Twingo trafił 90-konny silnik TCe, który może być zasilany gazem. Jednostkę TCe 90 LPG można zamówić do każdej wersji wyposażeniowej za wyjątkiem GT, która jest napędzana przez silnik o mocy 110 KM.
Nowy silnik, zasilany benzyną / LPG, jest dostępny z pięciobiegową manualną skrzynią biegów i oferuje rozwiązania gwarantujące niską emisję spalin i niskie zużycie paliwa. Silniki LPG są powszechnie uznane za bardziej przyjazne dla środowiska niż inne typy silników spalinowych (diesel i benzyna), ponieważ produkt spalania jest czystszy i nie zawiera niespalonych cząstek paliw. Wytwarza mniej dwutlenku węgla i mniej tlenków azotu oraz nie emituje cząstek stałych.
Renault Twingo z instalacją LPG ma zbiornik gazu mieszczący 31 l, do którego dodaje się 35 litrów pojemności zbiornika paliwa. Zasięg na LPG w cyklu mieszanym wynosi 420 km, podczas gdy dla benzyny wynosi 636 km (również w cyklu mieszanym), co daje w sumie imponujących 1.056 km.
Twingo Duel z instalacją LPG kosztuje od 13.150 euro, czyli dopłata do tej wersji w stosunku do bazowej odmiany wynosi 1.800 euro. Tyle, że podstawowa odmiana Duel jest napędzana przez silnik SCe 70. Duel z silnikiem TCe 90 kosztuje od 12.150 euro, a więc Twingo z instalacją LPG jest o 1.000 euro droższe. Jako ciekawostkę dodam, że z każdym silnikiem można mieć we Włoszech Twingo z przekładnią dwusprzęgłową EDC. Dla wersji Duel mamy bowiem następujące konfiguracje jednostek napędowych:
SCe 70 – od 11.350 euro
SCe 70 EDC – od 13.000 euro
TCe 90 – od 12.150 euro
TCe 90 EDC – od 13.800 euro
TCe 90 LPG – od 13.150 euro
Wersję La Parisienne można mieć także z bazowym silnikiem (w cenie od 15.000 euro).
Dla odmiany GT zarezerwowano najmocniejszy silnik, łączony zarówno z manualem, jak i z przekładnią EDC:
TCe 110 – od 16.150 euro
TCe 110 EDC – od 17.150 euro.
Dla porównania cennik w Polsce wygląda tak:
Life SCe 70 – od 36.600 zł
Zen SCe 70 – od 38.600 zł
Intens TCe 90 – od 46.000 zł
GT TCe 110 – od 56.000 zł
GT TCe 110 EDC – od 62.000 zł
Ciekawe, czy Renault Polska zdecyduje się wprowadzić na nasz rynek Twingo z instalacją LPG. Wszak obok Włoch jesteśmy jednym z największych europejskich rynków na to paliwo.
Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze