Michelin stworzył pierwszą letnią oponę posiadającą jednocześnie homologację zimową, co potwierdza umieszczone na boku opony logo 3PMSF (3-Peak Mountain with Snow Flake). Oznacza to, że ta opona może być używana zimą również w krajach gdzie opony zimowe są obowiązkowe.
Michelin CrossClimate daje początek nowej kategorii opon. W przeciwieństwie do opon całorocznych, których osiągi w lecie i zimie są wynikiem technicznego kompromisu.
To bezkompromisowe rozwiązanie w zakresie bezpieczeństwa w każdych warunkach, czego nie można powiedzieć o tradycyjnych oponach całorocznych. Model ten może być użytkowany również w krajach, gdzie opony zimowe są obowiązkowe.Michelin CrossClimate uzyskała najwyższą klasę „A” przyczepności na mokrej nawierzchni zarówno wg kryteriów oceny opon letnich, jak i zimowych. Model został już przetestowany przez organizacje TUV-Sud Product Service, DEKRA Test Center i UTAC-CERAM Group. Potwierdziły one wysokie osiągi modelu CrossClimate i wykazały przewagę nad oponami całorocznymi w obszarze hamowania na suchej nawierzchni. Oprócz klasy „A” w przyczepności na mokrej nawierzchni opona uzyskuje też najlepszą ocenę (symbol jednej fali) w kategorii hałasu w etykietach.
Dla kogo opony Michelin CrossClimate?
Wielu europejskich kierowców (wg badań aż 65%) jeździ na oponach letnich przez cały rok. Jest to niebezpieczne w szczególności na śniegu i lodzie. Zmiana opon na zimowe to dla nich kłopot lub dodatkowe obciążenie domowego budżetu.
Są też kierowcy, którzy na oponach zimowych jeżdżą przez cały rok. To również nie jest dobre rozwiązanie, bo wydłuża drogę hamowania na suchej nawierzchni przy wyższych temperaturach i zwiększa spalanie paliwa.
Producent podaje, że Michelin CrossClimate to opona zupełnie nowej kategorii. To odpowiedź na ocieplający się klimat w Europie. Opona została przetestowana w 7 krajach europejskich (także w Polsce), a zakres temperatur, w których ją sprawdzano wynosił od minus 30°C do plus 40°C. Jej projektowanie zajęło 3 lata, a nad pracami czuwało 150 osób. Opona przeszła ponad 1000 testów laboratoryjnych, podczas których szczegółowo sprawdzano jej elementy. Podczas testów model przejechał 5 milionów kilometrów!
Technologie opon Michelin CrossClimate
Elastyczna mieszanka bieżnika umożliwia zachowanie przyczepności na suchej, mokrej i zaśnieżonej nawierzchni. Umożliwia ona również zaoszczędzenie paliwa dzięki niskim oporom toczenia. Do mieszanki została dodana krzemionka, która redukuje emisję ciepła przez Michelin CrossClimate. Opony Michelin CrossClimate łączą klocki bieżnika o ściętych krawędziach z lamelami o wysokich osiągach. Zapewnia to wysoki kontakt z powierzchnią drogi poprawiając hamowanie na suchej drodze. Kierunkowy bieżnik posiada samoblokujące się lamele 3D. Mają one układ typowy dla opon letnich, a jednocześnie posiadają geometrię lameli stosowanych w zimówkach od Michelin. Taka złożona konstrukcja sprawia, że są pofalowane, a ich szerokość jest zmienna. Dzięki temu opony Michelin CrossClimate wgryzają się i trzymają śliskiego podłoża poprawiając trakcję, hamowanie i trzymanie w zakrętach.
źródło: Oponeo.pl
Najnowsze komentarze