Francja w ciągu 5 lat zainwestuje 700 milionów euro, by przyspieszyć rozwój przemysłu związanego z samochodami elektrycznymi. W szczególności chodzi o budowę fabryk akumulatorów oraz redukcję zależności od dostaw baterii z Azji – zapowiedział prezydent Francji, Emmanuel Macron. To nowa strategia kraju, który już dzisiaj jest liderem pod względem dostaw samochodów elektrycznych. Liderem sprzedaży jest bowiem Renault Zoe a wkrótce do sprzedaży trafi elektryczny Peugeot 208.

W dzisiejszym przemówieniu podczas zjazdu Międzynarodowej Organizacji Producentów Samochodów, Emmanuel Macron ujawni szczegóły zapowiedzianej strategii. Celem tego działania jest przede wszystkim rozwój elektromobilności, zwiększenie dostępności samochodów elektrycznych, przyspieszenie redukcji emisji zanieczyszczeń i poprawa jakości powietrza a także rozwój konkurencyjności przemysłu samochodowego. Jednak głównym celem wydaje się być uniezależnienie od producentów z Azji. Chiny mają bowiem bardzo agresywną politykę dominacji na tym rynku.

W Europie nie ma na dzisiaj żadnej dużej fabryki akumulatorów, która byłaby pod kontrolą któregoś z producentów Starego Kontynentu. Plan Macrona zakłada przyspieszenie rozwoju infrastruktury ładowania oraz wzmocnienie działań na rzecz zwiększenia dostępności samochodów elektrycznych dla klientów.

Głównymi odbiorcami akumulatorów z francuskich fabryk byłyby grupa PSA (Citroen, DS, Opel, Peugeot) oraz Renault (Dacia, Nissan, Renault). Ten ostatni producent aktualnie kupuje baterie z koreańskiej fabryki LG Chem.

źródło: Reuters / AFP

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.

Newsletter

1
Dodaj komentarz

avatar
 
1 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
1 Autorzy komentarzy
Roman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Roman
Gość
Roman

Od napędu elektrycznego w nadchodzącej 3 dekadzie XXI wieku nie uciekniemy. Dostrzegają to prawie wszyscy. Ale jak się okazuje „wąskim gardłem” o czy pisałem już wcześniej są moce wytwórcze producentów wysokowydajnych baterii trakcyjnych do samochodów elektrycznych. W praktyce to Elon Musk okazał się najbardziej przewidujący i samochody Tesla wyposażane są w baterie produkowane w olbrzymich zakładach Tesli pod nazwą Gigafactory i jest niezależny od innych dostawców. Europa jeśli będzie chciała rozwinąć produkcję samochodów elektrycznych musi postawić na budowę własnych fabryk baterii. Bowiem jak dotąd na rynku producentów baterii poza amerykańską Teslą, jest całkowita dominacja producentów chińskich i południowo-koreańskich, którzy dyktują… Czytaj więcej »