Sebastian Loeb pojedzie dla prywatnego zespołu PH-Sport w Rajdzie Dakar. Będzie kierował samochodem Peugeot 3008 DKR MAXI. W 2017 roku udało mu się zwyciężyć na 10 etapach i zająć drugie miejsce w rajdzie. Zespół PH-Sport został założony przez Bernarda Piallata i Davida Henry’ego. Współpracę zaczęli w 1990 roku. Pierwsze sukcesy przyszły cztery lata później. Teraz przygotowują się do Dakaru i współpracują z Peugeot. 

Wiele zespołów celuje w zwycięstwo, mam nadzieję być pomiędzy nimi. Lubię wydmy, pamiętam czego się nauczyłem w ostatnich latach i nadal jestem głodny sukcesu” – dodał Loeb.

2019 Dakar preparations

Petit retour sur nos préparations du Dakar Rally à Abu Dhabi avec Sébastien Loeb et Daniel Elena. Un grand merci à toute l'équipe de ToutLeSport pour ce beau reportage !

Opublikowany przez PH Sport Czwartek, 27 grudnia 2018

Peugeot 3008 DKR MAXI to francuski samochód terenowy przygotowany specjalnie do udziału w rajdach Rally Raid, którego głównym celem było wygranie rajdu Dakar w 2018 roku. Konstrukcja samochodu jest ulepszoną wersją 3008 DKR, opartego na SUV-ie Peugeot 3008 i jest ulepszeniem poprzedniej wersji Peugeot 3008 DKR, która rywalizowała w 2016 i 2017 roku. Pod maską znajduje się silnik o mocy 340 KM.

Nowy samochód jest o 20 centymetrów szerszy niż jego poprzednik. Aby to osiągnąć, wahacze górne i dolne, a także przednie i tylne końce drążków kierowniczych i półosie napędowe są nowe. W rezultacie poprawia się stabilność i dynamika samochodu, co prowadzi do zwiększenia osiągów. Zbiornik paliwa ma imponujące 400 litrów pojemności.

Peugeot 3008 MAXI DKR dane techniczne

PEUGEOT 3008 DKR MAXIv2018
TypeV6 bi-turbo Diesel
Pojemność2.993 ccm
ZamontowanyŚrodek-tył pojazdu
Ilość cylindrów6, kąt 60 stopni
Maksymalna moc340 KM
Moment obrotowy800 Nm
Maksymalne obroty5.000 obr./min.
Maksymalna prędkość200 km/h
Olej w silnikuTOTAL QUARTZ 10 W 50
Napęd4×2
Skrzynia6-biegowa, manualna
Olej w skrzyniTOTAL 755 HPX 80 W 140
PoszycieWłókno węglowe
ZawieszeniePodwójne wahacze poprzeczne – z przodu i z tyłu
SprężynySprężyny śrubowe (jedna na koło)
AmortyzatoryRegulowane, dwa na koło
Sterowanie i hamulceHydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, hamulce hydrauliczne podwójny obwód
TarczePrzednie i tylne wentylowane tarcze
Przednie tarcze (średnica): 355 mm
Tylne tarcze (średnica): 355 mm
OponyBFGoodrich All-Terrain T/AKDR2 37/12,5 x 17
Długość4.312 mm
Szerokość2.400 mm
Wysokość1.799 mm
Przedni zwis623 mm
Zwis tylny689 mm
Rozstaw osi3.000 mm
Pojemność baku400 l

 

 

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

Dodaj komentarz

avatar
1024
 
  Subskrybuj  
Powiadom o