Nadwozie i pełne ciepła wnętrze oparte są na prostych, płynnych liniach i zmysłowych bryłach. Zdaniem Patricka le Quémenta, Dyrektora Designu Renault, „Fluence wpisuje się w tradycję wielkich osiągnięć stylistyki francuskiej”. Concept-car został przedstawiony w ramach prestiżowego konkursu eleganckich samochodów Louis Vuitton Classic w dn. 4 czerwca 2004 w Anglii.
Renault prezentuje swoją wizję 4-miejscowego coupe wysokiej klasy. I to udaną wizję: „Fluence jest zarazem szkicem i rzeźbą. Łączy dynamiczny wygląd z obszernym, komfortowym wnętrzem, elegancją i płynną linią”, wyjaśnia Patrick le Quément. Fluence to coupe o długości 4,60 m, którego zmysłowe bryły są ujęte w proste, uporządkowane linie.
Ten concept-car stanowi nowoczesny wyraz zasadniczego elementu świata coupe: przyjemności ruchu. Wrażenie ruchu powstaje poprzez niezwykle dynamiczną opozycję pomiędzy pochyłym przodem i pionowym tyłem. Linia przodu jest pozbawiona zbędnych elementów – brak osłony chłodnicy podkreśla logo marki i odwołuje się do innych prestiżowych samochodów Renault. Kształt reflektorów podkreślony cienkimi kierunkowskazami eksponuje czystą, płynną linię przodu. Po dwoma wypukłymi kloszami z przezroczystego szkła widoczny jest podwójny rząd elektroluminescencyjnych diod ukierunkowanych w różne strony. Diody zapalają się w zależności od kąta skrętu kierownicy zapewniając wielokierunkowe oświetlenie na zakrętach. Kształt świateł jest wyeksponowany i naturalnie przedłużony linią dwóch wlotów powietrza. Trzeci wlot – wąski i poziomo umieszczony – wygląda jak łącznik pomiędzy nimi.
Przeciwwagą dla płynnej linii przodu jest tył Fluence sugerujący ogromną energię dzięki pionowemu rysunkowi. Wrażenie energii podkreśla kontrast pomiędzy szerokimi błotnikami z wyeksponowanymi wydłużonymi, cienkimi, poziomymi światłami i wyższą, centralną częścią w innym kolorze. Część ta łączy tylne okno z podwójną, centralnie umieszczoną rurą wydechową obramowaną przez wlot powietrza.
Wnętrze: pełna ciepła, naturalna harmonia „Wnętrze jest proste i zapada w pamięć. Cechuje je naturalna harmonia”, wyjaśnia Patrick le Quément. Duża ilość światła napływająca przez szyby wydobywa całą intensywność dominującego koloru „czerwień Margaux”. Fotele z drukowanej skóry są umieszczone na niezależnych prowadnicach. Boki siedzenia i oparcia rozchylają się po otwarciu drzwi, zachęcając do zajęcia miejsca we wnętrzu auta. System ten zapewnia następnie automatyczną regulację podparcia bocznego. Również podłokietniki w płatach drzwi są umieszczone na prowadnicach, dostosowując się do regulacji foteli.
Niezwykle lekka deska rozdzielcza pokryta skórą w dominującym czerwonym kolorze, któremu towarzyszą beżowe elementy, wydaje się być ukształtowana ze zwiniętego płata skóry spiętego pośrodku. Motyw ten odnajdziemy w zarysie centralnej konsoli. Jej lekko skręcona bryła mieści intuicyjne w obsłudze elementy sterujące, zaprojektowane zgodnie z koncepcją „Touch Design”.
Kierowca może wybrać za pomocą joysticka najważniejsze funkcje pojazdu i odczytać je na ekranie chowanym w górnej części deski rozdzielczej. Liczniki pokazują informacje zarazem w formie analogowej i cyfrowej, na czarno-czerwonym tle.
Niezwykle starannie rozwiązano komfortowy tył. Szeroka kanapa ma obejmujący kształt i zachęca do zajęcia w niej miejsca.
Styliści Renault zaprojektowali lampki do czytania, dla których inspiracją był świat mebli. Wbudowane w dach lampki można wyciągnąć pociągając za skórzany języczek, a następnie skierować w pożądaną stronę.
Bagażnik o pojemności 396 dm3, wyłożony skórą w odcieniu « czerwień Margaux », posiada dwa boczne schowki. Tylna klapa zapewniająca dostęp do bagażnika otwiera się w oryginalny sposób : przesuwa się nad dach dzięki centralnie umieszczonemu, przegubowemu ramieniu. Dostępu do bagażnika nie ograniczają więc żadne wsporniki umieszczone z boku.
Podzespoły mechaniczne w pełni spełniają oczekiwania rozbudzone designem
Zespół napędowy i układ jezdny Fluence wprost zaprasza do podróży. Umieszczony z przodu benzynowy silnik 3.5 , rozwija moc 280 KM i dostarcza wyjątkowej przyjemności jazdy, niezależnie od prędkości Precyzyjna regulacja zawieszenia i podwozia zapewniają przyjemną jazdę i zwrotność, niezależnie od typu drogi.
Niezwykle dużo uwagi poświęcono akustyce, dzięki czemu silnik ma rasowy, sportowy pomruk.
Fluence zapewnia przyjemność jazdy godną samochodu wyższej klasy.
6-biegowa skrzynia automatyczna oraz impulsowe przełączniki gwarantują wysoki komfort i spokojną jazdę.
Najnowsze komentarze