Możemy mówić o stabilizacji na francuskim rynku w kwietniu 2019 roku. Sprzedaż samochodów osobowych wzrosła tam o 0,4%. Na tym tle sprzedaż marki Citroën okazała się wręcz sukcesem! W efekcie marka umacnia swoją wysoką dynamikę od początku roku. I jak to się ma do tych wszystkich trollujących na naszych łamach krytyków Citroëna? Samochody się sprzedają, a to, że kilku osobom w Polsce się one nie podobają nie przekreśla decyzji zakupowych Europejczyków!
Sprzedaż marki Citroën na francuskim rynku w kwietniu 2019 roku wzrosła o imponujące 28,7% (w zakresie aut osobowych). Oznacza to wzrost udziału rynkowego o 2,5 punktu procentowego w kwietniu i o 1,5 punktu procentowego ze skumulowanej sprzedaży z czterech ostatnich miesięcy. Citroën jest jedyną francuską marką samochodową, która notuje wzrosty sprzedaży nie tylko w kwietniu, ale i od początku roku.
Jeśli weźmiemy pod uwagę sprzedaż łączną samochodów osobowych i lekkich aut dostawczych, to Citroën również w takim wypadku notuje wzrost udziału rynkowego osiągając za minione cztery miesiące udział na poziomie 12%. To o 1 punkt procentowy więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Te wyniki dziwią o tyle, że Citroën jest marką, w której udział sprzedaży do klientów indywidualnych jest relatywnie wysoki, najwyższy spośród wszystkich francuskich marek samochodowych. A wiadomo, że sprzedaż generalnie napędzają floty. A tu okazuje się, że Citroën C3 jest trzecim najchętniej wybieranym samochodem osobowym we Francji. Miejski SUV Citroën C3 Aircross jest w trójce najlepiej sprzedających się aut segmentu B-SUV. I nie ma co się nadymać, że konkuruje tylko z Peugeotem 2008 i Renault Capturem, bo i niemiecka konkurencja jest całkiem silna. Acz oczywiście nie tak atrakcyjna – wizualnie i cenowo ;-)
Co ciekawe Nowy SUV Citroën C5 Aircross, którego sprzedaż we Francji rozpoczęła się w styczniu, już jest drugim najchętniej kupowanym nad Sekwaną przedstawicielem segmentu C-SUV!
W zakresie lekkich aut użytkowych sprzedaż marki Citroën na francuskim rynku w kwietniu 2019 roku też prezentuje się całkiem nieźle. W kwietniu marka odnotowała 8,5-procentowy wzrost sprzedaży i osiągnęła 15,5-procentowy udział w rodzimym rynku. W pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych lekkich samochodów użytkowych znalazły się trzy Citroëny – Berlingo Van (wprowadzony do sprzedaży w październiku 2018 roku), Jumpy i C3 Société.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze