Mam wrażenie, że co najmniej raz w miesiącu któraś z motogazetek zapowiada jakieś ogromne ilości premier Audi. Lipcowe AUTO MOTO jest skromne – anonsuje ich tylko dziesięć, ale i tak nie przeszkadza to Redakcji przeznaczyć na tę markę bez mała połowę strony tytułowej pisma. Czy więc może dziwić, że na francuskie samochody miejsca już zabrakło? A przecież – co widać po naszych łamach – we francuskiej motoryzacji też dzieje się niemało. Co gorsza – z tych nadętych zapowiedzi dotyczących Audi szybko schodzi powietrze i te premiery – o ile w ogóle dochodzą do skutku – wcale nie są tak spektakularne. Ale bicie piany wychodzi motogazetkom znakomicie.

 

AUTO MOTO nr 07 (266) z VII.2018
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 100 (z okładką) + 32 (dodatek „Wszystkie nowe auta!”)
Cena: 5,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 4,5 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C3, C3 Aircross, C4 Cactus, C4 Spacetourer, C5 Aircross, C-Elysee, 3, 4, 5, 7 Crossback, 208, 2008, 301, 308, 3008, 5008, Captur, Clio, Espace, Kadjar, Koleos, Megane, Scenic, Talisman, Twingo, Zoe, A110, Duster, Lodgy, Logan, Sandero

 

AUTO MOTO się mocno ekscytuje tym, że jedynie co 7. auto sprzedawane przez koncern Volkswagena ma cztery pierścienie, ale w sumie przynoszą mu one niemal połowę zysków – całe 5 miliardów euro. Ja popatrzyłbym na to inaczej – skoro tak wysoka jest marża na Audi, to znaczy, że są to samochody z przeszacowanymi cenami, a ludzie je kupujący zwyczajnie przepłacają ;-)

Na stronie 11. AUTO MOTO publikuje zestawienie silników nagrodzonych w tegorocznym konkursie Engine of the Year. W tym gronie po raz czwarty z rzędu znalazła się benzynowa jednostka Grupy PSA – 1.2 PureTech.

Wśród Premier miesiąca na stronie 16. pokazano Citroëna C5 Aircross.

Potem długo nie ma nic o samochodach francuskich, aż wreszcie na stronie 54. znajdziecie materiał inaugurujący test długodystansowy Renault Grand Scenic’a. Nic odkrywczego o tym samochodzie nie napisano, ale przypomniano też Espace’a. Co ciekawe nie ma słowa o tym, by Grand Scenic miał być pozycjonowany wśród crossoverów – cały czas traktują go jak minivana. Czy przygotowują grunt pod końcową krytykę?

„Francuskie diesle” wspomniano w materiale poświęconym zakupowi używanych Fordów (strony 58-68).

Wśród Rynkowych debiutów miesiąca (strony 96-97) znajdziecie Citroëny C1 i C4 Spacetourer Rip Curl oraz Renault Megane R.S.

W dodatku „Wszystkie nowe auta!” zamieszczono tabelki z danymi technicznymi 291 modeli samochodów oferowanych aktualnie na polskim rynku. Są tam:
– Alpine A110;
– Citroeny C1, C3, C3 Aircross, C4 Cactus, C4 Spacetourer, C-Elysee;
– DS 3, 4, 5, 7 Crossback;
– Peugeoty 208, 2008, 301, 308, 3008, 5008;
– Renault Captur, Clio, Espace, Kadjar, Koleos, Megane, Scenic, Talisman, Twingo, Zoe;
– Dacie Duster, Lodgy, Logan, Sandero.

I to już wszystko, co o samochodach francuskich napisano w lipcowym numerze AUTO MOTO. Za tydzień do punktów sprzedaży trafi wydanie sierpniowe.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

Dodaj komentarz

avatar
1024
 
  Subskrybuj  
Powiadom o