Wielkie zdjęcie Audi e-Trona GT (prototypu, bo do seryjnego modelu daleko, choć AUTO ŚWIAT o tym na okładce nie wspomina), mniejsze Passata, to wątpliwej jakości ozdoba tytułowej strony trzeciego tegorocznego numeru tygodnika, który zbyt przychylny francuskiej motoryzacji nie jest. Na tejże okładce nie znajdziemy bowiem znowu ani jednego auta znad Sekwany. Acz jest nowy Opel Zafira – kolejny produkt Grupy PSA, tyle że oferowany pod niemiecką marką.
AUTO ŚWIAT nr 03 (1204) z 14.I.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 16 (dodatek „Niezbędnik kierowcy”)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,8 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3, C5, SpaceTourer, 308, Rifter, Traveller, Captur, Clio, Megane, Dokker, Duster, Lodgy, Sandero
Do owej Zafiry oraz modeli Grupy PSA nawiązuje za to Redaktor Sewastianowicz we „wstępniaku” opublikowanym na stronie 3. Wspomina Peugeota Travellera, ale też Peugeota Riftera i Citroëna Berlingo. I tak, jak niektórzy nasi Czytelnicy, z reguły nie ci stali, tylko bardziej przypadkowi (acz nie jest to jakąś wielką regułą) obawia się, że Opel straci na przejęciu przez PSA. Bo klienci nie będą chcieli francuskiego samochodu pod niemiecką marką. Moim zdaniem przeciętnego klienta niespecjalnie obchodzi to, jakie „bebechy” są pod maską. A PSA zapowiedziało, że stylistyka osobowych Opli podążać będzie własną drogą. Rozwiązania techniczne będą wspólne, francuskie, ale to akurat niemieckiej marce może w przynajmniej niektórych przypadkach wyjść na dobre.
O „rodzinie” e-Tron w Audi pisze AUTO Świat na stronach 4-6. Autor niemalże sika po nogach. Nie przeszkadza mu też „ośmiokątna” kierownica, będąca de facto okręgiem spłaszczonym u góry i dołu. Wspominam o tym dlatego, że dokładnie takie rozwiązanie w seryjnych Peugeotach motogazetki dość powszechnie krytykują. Ale to, co przeszkadza w autach francuskich, w tych z koncernu VAG nagle przeszkadzać przestaje, a czasem staje się wręcz zaletą!
Prezentacja Nowej Zafiry znajduje się na stronach 10-11. Nie zabrakło tam odniesień do Citroëna SpaceTourera, Peugeota Travellera i Toyoty ProAce, których kolejnym bliźniakiem jest nowa Zafira.
O ubiegłorocznych bestsellerach na polskim rynku traktuje artykuł zamieszczony na stronach 12-13. Ósmym najchętniej kupowanym nowym samochodem była Dacia Duster. Cztery oczka niżej uplasowało się Renault Clio. Dacia Sandero znalazła się na miejscu dziewiętnastym. Renault Megane sklasyfikowano na pozycji dwudziestej czwartej, dziesięć oczek wyżej, niż Captura. Citroën C3 znalazł się na pozycji trzydziestej ósmej, Dacia Dokker na czterdziestej piątej, a Lodgy na czterdziestej siódmej, tuż przed Peugeotem 308. Renault było szóstą najczęściej wybieraną marką nowych aut, ale mocno goni je siódma Dacia. Peugeot otwiera drugą dziesiątkę, a Citroën był osiemnasty. DS Automobiles było trzydzieste czwarte, a Alpine czterdzieste (szesnaste wśród marek premium). I tylko zastanawiam się, po co AUTO ŚWIAT wspomniał markę Alpina. Jakby chciał nieuważnych czytelników wprowadzić w błąd, że Alpine = Alpina, bo wolumenu sprzedaży tej drugiej marki akurat zupełnie nie pokazał. A Alpine – tak. W ubiegłym roku sprzedano w naszym kraju dziewiętnaście egzemplarzy tego wspaniałego modelu.
Test Nowego Opla Combo, bliźniaczego do Citroëna Berlingo i Peugeota Riftera, AUTOŚWIAT opublikował na stronach 28-29. Redaktor Kamiński ocenił tego kombivana na cztery gwiazdki w pięciogwiazdkowej skali. Uznał, że 102-konna odmiana diesla 1.5 będzie za słaba i lepiej zdecydować się na wersję 130-konną. Testowane auto paliło też wyraźnie więcej, niż deklaruje producent. Jest za to bez wątpienia przestronne, funkcjonalne i dobrze wyposażone. Do tego Berlingo i Rifter w porównywalnych wyposażeniowo wersjach wypadają taniej.
Citroëna C5 wspomniano na stronie 38 na początku materiału poświęconego używanemu Volkswagenowi Passatowi B8.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze