Tylko mała fotka Renault Clio reprezentuje francuską motoryzację na okładce aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. Dominują – cóż za zaskoczenie – samochody niemieckie. A co wewnątrz pisma? Poszukajmy samochodów francuskich i zdecydujmy, czy warto wydać 2,90 zł na AUTO ŚWIAT w tym tygodniu.
AUTO ŚWIAT nr 04 (1205) z 21.I.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,90 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,6 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: AX, Clio, Kadjar, Megane, Scenic, Zoe
Pierwsze francuskie auto, jakie pojawiło się wewnątrz aktualnego numeru tygodnika AUTO ŚWIAT znalazłem dopiero na stronie 12. To Renault Zoe, o którym wspomniano z uwagi na fakt wprowadzenia modelu do usługi Traficar w Katowicach. To już drugi taki przypadek w tym mieście – niedawno kilka sztuk Zoe zaoferował tam Tauron.
Znacznie więcej miejsca poświęcono poliftingowemu Kadarowi. Test tego auta napędzanego silnikiem 1.3 TCe o mocy 140 KM znajdziecie na stronach 20-22. Zwrócono uwagę na zmiany stylistyczne tego kompaktowego SUV-a i nawet je pochwalono ;-) Spodobały się też materiały wykończeniowe, ale pomarudzono na drobne wpadki w ergonomii. AUTO ŚWIAT twierdzi np., iż 180-centymetrowemu kierowcy trudno będzie chwytać klamrę pasa bezpieczeństwa. Wkrótce test tego auta przeprowadzi u nas Małgoś. Wprawdzie sama nie ma aż tyle wzrostu, ale z pewnością znajdzie odpowiednio wysokiego człowieka, by to sprawdzić.
AUTO ŚWIAT pochwalił szybciej działający system telematyczny, który w dodatku lepiej działa na dotyk, niż to miało miejsce w poprzedniej generacji modelu. Mimo wszystko menu R-Link2 okazało się zbyt skomplikowane dla Autora. Za to nie marudzono na przestronność i funkcjonalność. Jedynie pokrywa bagażnika może stanowić niebezpieczeństwo dla ponad 180-centymetrowych osób – unosi się za nisko.
140-konny nowy silnik 1.3 TCe okazał się dynamiczny i oszczędny, a do tego dobrze wyciszony. Auto prowadzi się też bezpiecznie i przewidywalnie. Co więcej – zachwyca precyzją prowadzenia lewarka zmiany biegów! Wysoki komfort jazdy i cicha praca zawieszenia, to dla Redaktora Borkowskiego chyba jakieś zaskoczenie ;-) Ceny pozostają atrakcyjne. Kadjar ewidentnie więc zyskał podczas liftingu i na pewno warto się nim zainteresować, gdy szuka się kompaktowego SUV-a. AUTO ŚWIAT dał mu maksymalną notę pięciu gwiazdek!
W materiale o dwusprzęgłowych skrzyniach biegów (strony 28-31) wspomniano też Renault i Dacię, które to marki oferują takie przekładnie (EDC).
W ubiegłym roku do Polski sprowadzono około miliona aut używanych. AUTO ŚWIAT próbuje podpowiedzieć, na jakie modele warto zwrócić uwagę. Opisuje 20 samochodów, w tym parę francuskich. Cały ten materiał znajdziecie na stronach 42-48, a w nim natkniecie się m.in. na Renault Megane III i Scenic’a II. To jedyne dwa auta francuskie wśród dwudziestu najchętniej ściąganych do Polski używek.
W dziale Z naszego archiwum (strona 49.) znajdziecie wzmianki sprzed dwóch dekad o Citroënie AX, Renault Megane Scenic’u i… Volkswagenie Polo. Piszą tam, że dwadzieścia lat temu 120-konne Polo, to była sensacja. Gdzie? Przypominam, że Citroën Saxo już pod koniec 1995 roku, kiedy debiutował, dysponował motorem o mocy 118 KM i przyspieszał do setki w 8,7 sekundy, a tu się ekscytują Polo z wynikiem 9,1 sekundy i piszą, że wtedy to była sensacja. W dodatku Saxo można było spokojnie kupić w Polsce (z tego, co pamiętam, ceny na VTS-a 118 KM startowały gdzieś z poziomu 53.000 zł), a Polo 120 KM nie oferowano na naszym rynku nawet w 1999 roku. Faktycznie – sensacja…
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze