W Genewie trwają targi samochodowe i AUTO ŚWIAT oczywiście coś tam do nich nawiązuje na okładce, ale – jak łatwo się domyślić – pojawia się tu jakiś koncept Škody, z którego znowu nic nie wyniknie. I niszowa, acz piękna, Alfa Romeo Tonale. Do tego Škoda Superb, jakieś BMW, jakiś Mercedes, Mazda CX-30. I jedynie na maleńkich foteczkach dostrzec można Citroëna C2 i Renault Twingo.

 

AUTO ŚWIAT nr 11 (1212) z 11.III.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,90 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,6 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Michelin
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C2, 206, 208, 308, Clio, Espace, Megane, Twingo, sportowe

 

Na stronie 8. AUTO ŚWIAT prezentuje Clio V, które zadebiutowało dla publiczności podczas Salonu Samochodowego w Genewie w ubiegłym tygodniu. I choć jest to naprawdę istotna rynkowa premiera, to Redakcja najpierw pokazała jakiś koncept Škody, który tyle ma wspólnego z rzeczywistością, co inne Visiony. Ale wróćmy do Clio. Napisałem o tym samochodzie dużo więcej w naszej relacji z Genewy. OK, Internet daje więcej możliwości, niż skończona powierzchnia kartki papieru, ale gdyby nie zajmowano się Škodą… ;-)

Mniej więcej pół strony 9. zajmują zdjęcia Peugeota 208 drugiej generacji. Acz za targowe bym ich zdecydowanie nie uznał – to fotki z materiałów prasowych. Tekstu znajdziecie raptem trzy zdania plus trzy dodatkowe w opisach zdjęć. Żałosne – to przecież jedna z najważniejszych premier tegorocznej Genewy!

Na stronach 10-12 AUTO ŚWIAT pisze o ściganiu kierowców za wycinanie filtrów cząstek stałych, a jeszcze parę lat temu sam podpowiadał, jak to zrobić.

Na stronie 15. przedstawiono nową oponę Michelin Pilot Sport 4 SUV.

W środku numeru, na stronie 27., znajdziecie krótki test Peugeota 308 GT. To hot hatch dysponujący 225-konnym silnikiem, który pozwala mu się rozpędzić do setki w 7,4 sekundy, a to już przyzwoity wynik. Auto przy tym nie rzuca się w oczy jakimś ostentacyjnym wyglądem. Jak przystało na francuski samochód tego typu wygląda w sposób stonowany, acz gdy trzeba potrafi pokazać, na co go stać. Redaktor Kamiński docenił wygodne sportowe fotele i dobrze leżącą w dłoniach kierownicę. Dobrze wypadła przestronność z przodu oraz bagażnik, na kanapie miejsca jest nie za dużo. Najwięcej radości z jazdy daje tryb sportowy, co rzecz jasna odbija się na spalaniu. Autor skrytykował za to zawieszenie – na nierównych drogach tył ma według niego tendencję do „niekontrolowanego tańca”. No i kwestia ceny – odniesiono ją do o 21 KM słabszej Kii, ale nie do rywali niemieckich na przykład – wtedy nie byłoby Peugeotowi za co dokopać… Ostateczna nota, to cztery gwiazdki na pięć możliwych do uzyskania. My przyznajemy jednak więcej.

W Top5 tym razem AUTO ŚWIAT zestawił pięć autek miejskich o zadziornym charakterze. Znalazły się w tej piątce dwa samochody francuskie – Citroën C2 VTS oraz Renault Twingo II R.S. Miejską Renówkę AUTO ŚWIAT chwali za rozsądne ceny w stosunku do rocznika, za trwały 133-konny silnik, który lubi obroty, a krytykuje za zbyt silne wspomaganie i wysoką pozycję za kierownicą. Nie spodobała się także ergonomia, w tym centralnie umieszczony prędkościomierz. Jeśli chodzi o C2 VTS, to chwalą ją za silnik i właściwości jezdne oraz ceny na rynku wtórnym. Przy okazji zastanowiło mnie stwierdzenie, że silnik 1.6/122, to najmocniejsza jednostka, którą kiedykolwiek produkowało PSA. Co za głupoty??? PSA ma w ofercie znacznie mocniejsze silniki. Być może miał to być jakiś skrót myślowy, który się autorowi po prostu nie udał.

Na stronach 46-48 pokrótce przedstawiono bolidy i kierowców F1 w rozpoczynającym się wkrótce sezonie. Renault – na ostatnim miejscu. Dlaczego?

W dziale Z naszego archiwum (strona 49.) wspomniano Peugeota 206 CC.

I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

4
Dodaj komentarz

avatar
 
3 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
4 Autorzy komentarzy
FaktycznieAlanObywatel MKFioleK Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
FioleK
Gość
FioleK

1.0 TSI to najmocniejsza jednostka benzynowa VAGa… wsadzana do Fabii..

Faktycznie
Gość
Faktycznie

Cenna uwaga, faktycznie! Koncern postawił wszystko na 1.0. Do tej pory nie szukali aż takich oszczędności, do tej pory potrafili certyfikować wiele silników a tu niespodzianka. Czyżby zabolał ich finansowo przekręt z dieslami? Dla mnie to w sumie dobra wiadomość, bo przy zakupie nie będę brał pod uwagę VAG’a (to upraszcza wybór :) ) Dla mnie 1.0 TSI to dramat, a do 1.5TSI podchodzę z dużą rezerwą, nie mam zaufania do ich systemu wyłączania cylindrów (diesel nie dla mnie).

Obywatel MK
Gość
Obywatel MK

Jak za 2,90 zł to i tak sporo wiarygodnych informacji :-)

Alan
Gość
Alan

Wow Tonale