Na okładce tygodnika AUTO ŚWIAT zagościł Nowy Peugeot 508. Ale, jak nietrudno się domyślić, jego zdjęcie nie jest zbyt duże, a w dodatku zlokalizowano je w lewym dolnym rogu okładki. Tak, żeby nie rzucał się w oczy potencjalnych czytelników w punktach sprzedaży prasy.
AUTO ŚWIAT nr 20 (1220) z 13.V.2019
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,90 zł
Koszt 1 strony: blisko 5,6 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Jumper, 508, Boxer, Laguna, Megane, Talisman, A110, Duster
Dacię, w tym model Duster, wspomniał we „wstępniaku” (strona 3.) Redaktor Sewastianowicz. W tym samym tekście Naczelny tygodnika AUTO ŚWIAT wspomniał też o zmianach planów produkcyjnych w fabryce Opla w Gliwicach. Pisaliśmy i my, że będą tam produkowane samochody użytkowe. Fabryka, jak i marka Opel, należy do Grupy PSA. A czytając owego „wstępniaka” pomyślałem sobie o tych komentujących na naszych łamach przyjmowanie zamówień na Nowego Peugeota 208. Nie są jeszcze znane ceny wersji elektrycznej, ale auto można już w paru krajach zamawiać. Lament z tego powodu podniosło parę (a może jedna?) osób, choć powinienem raczej napisać „kilka nicków” ;-) A tu się okazuje, że na elektrycznego Volkswagena ID.3 też są już przyjmowane przedpłaty, choć dostawy planowane są na połowę przyszłego roku. To co – ci, którzy marudzili u nas niech teraz płaczą z tego powodu na internetowej stronie tygodnika AUTO ŚWIAT.
O sukcesie handlowym Dacii napisano ponownie, acz nieco szerzej, na stronie 12.
Pod tą notatką znalazła się kolejna, która może Was zainteresować. Chodzi o rozpoczęcie przyjmowania zamówień na najnowszą wersję Peugeota 508 w wersji kombi.
Opel Crossland X jest jednym z pięciu uczestników testu porównawczego, jaki znajdziecie na stronach 14-20. Wygrały dwa auta z koncernu VAG – Seat Arona i Volkswagen T-Cross. Przyznano im po 466 punktów – niemało. Druga w stawce Kia Stonic uzbierała ich 429 i pokonała Opla (422), zaś w ogonku uplasował się Ford EcpoSport (416).
Test Renault Talismana S-Edition znajdziecie na stronie 21. To dokładnie ten sam egzemplarz, którym ja pokonałem blisko 2,5 tys. km w lutym br. Ale moje odczucia w co najmniej kilku kwestiach były zupełnie odmienne. Redaktor Karczmarczyk pisze na przykład, że świetne materiały przeplatają się z plastikami o niskiej jakości. To ja poproszę o szczegóły – które to tworzywa aż tak bardzo odstają od poziomu tych najlepszych? Autor twierdzi, że jakość wyświetlacza, opóźnienie w działaniu oraz przestarzała grafika także pozostawiają wiele do życzenia. No to ja znowu poproszę o przykłady potwierdzające ten zarzut. Gdzie grafika jest przestarzała i na czym ta „przestarzałość” polega. Co do czasu reakcji, to owszem, zawsze mógłby być szybszy, ale moim zdaniem tragedii nie ma/
W swoim teście wyraźnie podkreśliłem, że niejeden użytkownik skarżył się, że pierwsze Talismany skrzypiały i trzeszczały wewnątrz. Teraz nie ma już żadnych takich odgłosów – wewnątrz panuje cisza. Żadnych dziwnych dźwięków. Żadnych skrzypień, czy popiskiwań. AUTO ŚWIAT twierdzi, że w kokpicie denerwują też trzaski dobiegające z okolic panoramicznego dachu. Skrytykowano także pracę dwusprzęgłowej skrzyni, o której ja wypowiadałem się wręcz w superlatywach (Skrzynia EDC w Talismanie S-Edition 1.8 TCe 225 sprawowała się bez zarzutu. A jeździłem tym samochodem w różnych warunkach. Sporo dystansu pokonałem na drogach krajowych, w tym ekspresowych, ale były też drogi lokalne, a nawet szutrowe. Bez względu na prędkość jazdy przekładnia EDC funkcjonowała znakomicie, nie miała problemu z doborem właściwego biegu.).
Nie, system 4Control nie sprawia wrażenia, że auto jest zwrotne. Ono jest zwrotne, bez sprawiania wrażenia, Panie Redaktorze! Do tego Autor uznał, że problematyczne jest zbyt mocne wspomaganie i za mały skok zawieszenia. I to piszą w tygodniku, dla którego wzorcowym jest zawieszenie twarde o niedużym skoku!
Ostateczna nota Talismana, to cztery gwiazdki. W tekście wspomniano też Renault Megane R.S. (ono ma 280 KM wydobyte z tego silnika, 300 KM ma Megane R.S. Trophy!) oraz Alpine A110.
Na pięć gwiazdek ocenił Nowego Peugeota 508 Redaktor Kamiński. Żeby to sprawdzić musicie zajrzeć na strony 26-27, czyli w sam środek numeru. Nie, żeby było bez wad ;-) ale generalnie Autor uznał, że trudno znaleźć na rynku inny tak efektownie wyglądający samochód. Bo to prawda. Ale nie tylko wygląd jest zaletą Peugeota 508. Co zresztą Redaktor Kamiński podkreśla.
Owszem, twierdzi, że miejsca nad głowami pasażerów kanapy jest za mało, ale za to na nogi nie brakuje. Fotele z przodu są znakomite. Chwali projekt i wykonanie kokpitu. Wykazuje różnice występujące między trybami eco, normal i sport. Zauważa niskie spalanie 163-konnego diesla, a uzyskał zużycie niższe o dobrych 10% od deklaracji producenta! Okazuje się jednak, że hamulce były mało skuteczne. Tyle, że to kwestia opon – auto miało zimówki, a temperatury były już dość wysokie. Brawa za dostrzeżenie, że konkurencyjne modele wcale nie są tańsze od Peugeota!
W dziale Top10 (strony 36-41) tym razem zaprezentowano używane mocne limuzyny, jakie można kupić za 25-30 tys. zł. Tylko jedno z tych aut jest francuskie – to Renault Laguna III 2.0 TCe. AUTO ŚWIAT twierdzi, że to bardzo dobry samochód, którego praktycznie nie trapią awarie. Jest dynamiczny, a wersja GT ma system czterech kół skrętnych. Niestety z jakiegoś powodu nie napisano, że nazywa się 4Control, tylko 4WS. Niestety niełatwo jest kupić taką Lagunę w wersji liftback.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze