Normalnie myślałem, że padnę kupując aktualny AUTO ŚWIAT! W górnej części okładki dostrzegłem zdjęcie Renault Megane III i przeczytałem, że to udany kompakt w atrakcyjnej cenie. Udany? Od kiedy? Przecież motogazetki praktycznie zawsze go krytykowały, kiedy auto było dostępne na rynku pierwotnym. Teraz, gdy kupuje się tę generację jako samochody używane, to nagle stał się udany. Hipokryzja dziennikarzy piszących dla motogazetek jest po prostu powalająca!
AUTO ŚWIAT nr 27 (1178) z 02.VII.2018
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,70 zł
Koszt 1 strony: niemal 5,2 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, DS4, Partner, Rifter, Megane, sportowe
Ciekawe stanowisko zaprezentował we wstępniaku Redaktor Sewatianowicz. Wspominając o tym, że aresztowano prezesa Audi pisze, iż zrezygnowano z przyznawania w tym roku Złotej Kierownicy. A dlaczego? Nie przemawia do mnie odwoływanie edycji konkursu dlatego, że do aresztu trafił szef jednej z marek. Uderza to w tę markę, ale dlaczego mamy nie poszukiwać dobrych samochodów wśród innych aut, u innych producentów? To wypacza cały plebiscyt – jakby się chciało powiedzieć: „nie wypada nagradzać Audi, gdy jego szef siedzi w mamrze”. Są inni producenci, którzy nie oszukują, nie stosują nieczystych zagrywek. Jeśli już, to trzeba było wykluczyć Audi (a tak naprawdę i inne marki Grupy Volkswagena) z udziału w plebiscycie, pominąć je i to byłoby karą wizerunkową. Zamiast tego odwołano całą edycję. To chore!
Lekki szok przeżyłem, gdy zajrzałem na strony 8-9, gdzie zaprezentowano Nowego Citroëna Berlingo i Peugeota Riftera (wspominając też o Partnerze). Okazuje się, że to bardzo dobre samochody, zapewniające nie tylko ogromną przestrzeń bagażową, ale też świetną pozycję za kierownicą i widoczność, znakomitą funkcjonalność, świetnie rozplanowane wnętrze i wprost epatujące stylem. Acz początek artykułu spodobał mi się niespecjalnie – napisano tam tak: pamiętacie pierwsze generacje Citroëna Berlingo i Peugeota Partnera? Były to nieciekawe stylistycznie modele (…) Nieciekawy stylistycznie, to jest VW Caddy – pierwsze generacje Berlingo i Partnera finezją biły nawet obecnie oferowanego Volkswagena! AUTO ŚWIAT wprawdzie twierdzi, że obecne Berlingo i Rifter stały się vanami, ale nie dajcie się na to nabrać. Minivanem pozostaje C4 SpaceTourer, a to wciąż są kombivany, tyle, że z każdą generacją coraz lepsze, coraz bardziej wyrafinowane.
Pochwalono zawieszenie i uznano, że nawet 110-konny PureTech nie jest za słabą jednostką napędową dla tych samochodów. Stwierdzono też, że ceny są skalkulowane bardzo rozsądnie. Berlingo startuje z poziomu jedynie 61.900 zł, a to naprawdę świetna cena. AUTO ŚWIAT dodaje, że taniej, to tylko u Dacii. Niestety w podsumowaniu stwierdza też, że oba francuskie kombivany zasługują na co najwyżej cztery gwiazdki z pięciu możliwych do zdobycia.
Wydawałoby się, że poszukując auta na urlop AUTO ŚWIAT porównujący dziewiętnaście modeli zauważy tez auta marek francuskich. Nic z tego! Kompletnie olali nadsekwańską motoryzację. Nic, tylko Volkswagen, Škoda, Seat, BMW, Opel okraszone Kią, Hyundaiem, Mazdą i Volvo. I to ma być obiektywny tygodnik? To my tutaj, w jakże sprofilowanym wortalu, wykazujemy więcej obiektywizmu!
Duży fragment Citroëna DS4 można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronach 34-35.
W dziale Z drugiej ręki, w którym prezentowane są samochody używane, tym razem pojawiło się Renault Megane III. AUTO ŚWIAT, niezbyt przychylny temu modelowi, gdy można go było kupić w salonach, nagle twierdzi, że to dobre auto. I to nie tylko dlatego, że można je kupić tanio. I choć niby Megankę chwalą, to zaraz pojawia się uzasadnienie kiepskich opinii wcześniej publikowanych. Kuriozalne uzasadnienie, dodajmy. Piszą bowiem, iż było to popularne auto flotowe i w ogłoszeniach nie brakuje tańszych samochodów z firmową przeszłością. I co z tego? Popularnymi autami flotowymi są też Škody i Volkswageny, ale tam jakoś nie psuje trojakości oferty na rynku aut używanych?
Na stronach 38-41 przedstawiono – z reguły drobne – bolączki Megane III i całkiem sporo zalet tego modelu. Pokazano wszystkie cztery wersje nadwoziowe (trzy – i pięciodrzwiowy hatchback, kombi oraz coupe-cabrio). Pochwalono prawie same dobre silniki zwracając uwagę jedynie na to, iż motory 1.5 dCi były już po modernizacji i nie powinny sprawiać problemów. Najmniej polecają motory 1.2 TCe i 1.9 dCi, choć też nie przekreślają ich całkowicie.
Ostateczna nota tygodnika AUTO ŚWIAT wystawiona dla Megane III, to cztery gwiazdki na pięć możliwych do zdobycia.
Peugeota 208 T16 Pikes Peak wspomniano w materiale poświęconym tegorocznej edycji tego wyścigu.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w pierwszym lipcowym wydaniu tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze