I znowu się szykuje ofensywa VAG-a. Tak przynajmniej twierdzi AUTO ŚWIAT zapowiadając 14 nowych Volkswagenów do 2020 r. Mam nadzieję, że mają na myśli do 2020 roku włącznie, bo inaczej, to trudno mi uwierzyć, by jakikolwiek koncern pokazał ponad tuzin nowych aut w szesnaście miesięcy ;-) Zresztą i w dwadzieścia osiem nie bardzo wierzę – średnio nowe auto raz na dwa miesiące. Sorry, ale będą to w większości co najwyżej liftingi, które w przypadku Volkswagenów są tak mało widoczne, że nie da się mówić o nowym modelu w żaden sposób.
AUTO ŚWIAT nr 35 (1186) z 27.VIII.2018
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 16 (dodatek specjalny „Auta używane”)
Cena: 3,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 5,1 grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4 Cactus, C5, 208, 308, Arkana, Laguna, Megane, Scenic, Duster
Oczywiście na okładce kompletnie zignorowano francuską motoryzację – nie pokazano tam żadnego auta z grupy tych szczególnie nas interesujących.
Przy okazji prezentacji koncepcyjnego Opla GT X Experimental (strony 8-9) wspomniano koncern PSA, do którego niemiecka marka teraz należy.
Krótka notatka o zaplanowanej na dziś w Moskwie premierze nowego modelu marki Renault, który otrzymał nazwę Arkana, znalazła się na stronie 13.
Test Peugeota 308 SW z ośmiobiegowym automatem AUTO ŚWIAT opublikował na stronie 25. Redaktor Kamiński narzeka na cenę auta (najbogatsza wersja Allure kosztuje 96.900 zł), ale wspomina, że Megane Grandtour z również 130-konnym silnikiem jest niewiele tańsze. Sprawdziłem cenę Golfa Varianta ze 130-konnym silnikiem 1.5 TSI i 7-biegową skrzynią DSG. Kosztuje katalogowo 104.290 zł (dostępna jest tylko najbogatsza wersja Highline), acz aktualnie można go kupić za 94.390 zł. W efekcie po dużym, pewnie czasowo udzielanym (do końca sierpnia w związku z WLTP?) rabacie Golf jest tylko minimalnie tańszy od 308-ki. To dziś, niestety, dość normalna cena dla kompaktowych kombiaków z benzynowymi silnikami.
W dodatku „Auta Używane” na stronach II-VII znajdziecie materiał o najlepszych benzyniakach ostatnich lat. Na początek – silnik 1.2 PureTech Grupy PSA. Pochwalono trwałość tych silników, niskie zużycie paliwa oraz niezłą kulturę pracy. Wspomniano modele Citroëna (C3, C4 Cactus) oraz Peugeota (208, 308).
AUTO ŚWIAT chwali też wolnossące silnik 1.6 (K4M i K7M) Grupy Renault, już nieoferowane na rynku pierwotnym, ale spotykane m.in. w Daciach Duster, ale też w Lagunach trzeciej generacji.
Dodatkowo w materiale pojawiła się wzmianka o Scenic’u.
Grupę PSA wspomniano w artykule poświęconym filtrom cząstek stałych (strony VIII-X dodatku). Pojawiły się tam wzmianki o Citroënie C5 i Renault Lagunie.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze