•   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •  

Najwyższy czas na przegląd tygodnika AUTO ŚWIAT. Mamy już wszak czwartek, a to znaczy, że przeskakujemy na drugą połowę tygodnia. A na okładce wspomnianego pisma spore zdjęcie Renault Clio, choć i tak najwięcej miejsca zarezerwowano na BMW. Nie brakuje też przedstawicieli koncernu VAG. Cóż – AUTO ŚWIAT w zasadzie jest tubą medialną niemieckich firm motoryzacyjnych. I nie jestem odosobniony z taką opinią.

 

AUTO ŚWIAT nr 37 (1188) z 10.IX.2018
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,70 zł
Koszt 1 strony: niemal 5,2 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4, Clio, Talisman, Twingo

 

Ponieważ jednak przez pierwszą połowę numeru nie znalazłem nic o samochodach francuskich, więc pozwolę sobie zerknąć do testu odświeżonej (podobno) Škody Fabii. AUTO ŚWIAT pisze – słusznie skądinąd – że zmiany trudno zauważyć. Skoro więc im to przychodzi z trudem, to co ja miałbym powiedzieć? Chciałem jednak zwrócić uwagę na inne kwestie. Twarde plastiki im nie przeszkadzają, bo kolorowe panele i precyzyjne spasowanie dają poczucie solidności. Nie marudzą też, że masa opcji wymaga dopłaty, co skutecznie może podnieść cenę ostateczną auta. A przecież AUTO ŚWIAT opisuje wcale nie bazową wersję Style. Kosztującą – z bazowym i dość dychawicznym silnikiem 1.0 MPI – 50.550 zł (w promocji, bo katalogowo jest to 54.300 zł). Za 53.450 zł można kupić dobrze wyposażonego Citroëna C3 Elle, który w dodatku wygląda o niebo lepiej od jakiejkolwiek Fabii!

Oczywiście Škoda podobno świetnie się prowadzi, ma dopracowane zawieszenie, ale nie dało się ukryć, że słabo hamuje. Obsługa jest, rzecz jasna, intuicyjna, a nowoczesne multimedia z internetem są świetne. A że wymagają dopłaty? Cóż…

AUTO ŚWIAT zamieścił artykuł poświęcony WLTP. Skupił się w nim (strony 28-30) na markach niemieckich. Pośrednio przyznając, że miały one ogromny problem ze spełnieniem wymogów.

W materiale poświęconym oponom typu run flat (strony 34-36) pojawiły się wzmianki i Citroënie C3 III generacji i Renault Talismanie.

Wzrost przychodów PSA o 7,8 proc. dzięki przejęciu marki Opel
W dziale Z drugiej ręki AUTO ŚWIAT opisał na stronach 38-41 używane Renault Clio IV generacji. Chwalona jest stylistyka auta, bogate wyposażenie, choć Redakcja przestrzega przed modelami poflotowymi, pocarsharingowymi itp. Nie przesadzajmy – w zalewie poflotowych Škód Clio jest rodzynkiem! Nawigacja, łączność on-line, czy dotykowy tablet obecne w Clio IV od początku produkcji sprawiają, ze do dziś auto jest nowoczesne – niektórzy producenci dopiero od niedawna oferują takie elementy wyposażenia!

Duży bagażnik i wygodne fotele, to cechy pozwalające na nawet dalekie wyjazdy bez większych wyrzeczeń. Szeroka gama silnikowa (diesli nie ma się co obawiać!), wersje usportowione, odmiana kombi – tu każdy znajdzie coś dla siebie! Życie mogą uprzykrzyć drobne awarie, ale które używane auto nie cierpi na żadne dolegliwości.

AUTO ŚWIAT uznał, że używane Clio zasługuje na cztery gwiazdki w pięciogwiazdkowej skali.

Na stronach 42-45 znajdziecie dziesięć modeli w cenie ok. 15.000 zł polecanych dla singla. Wśród propozycji pierwsza generacja Citroëna C4, chwalona, owszem, z zastrzeżeniem uważania na silniki THP. To jedyne auto francuskie polecane w tym materiale.

W dziale Z naszego archiwum (strona 49.) pojawiła się wzmianka o liftingu pierwszej generacji Renault Twingo.

I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

Ale nie mogę sobie nie pozwolić na jedną uwagę. Na ostatniej stronie okładki pojawia się, już od pewnego czasu, reklama Onetu. A w niej zdanie: Wiemy, jak wiele nas różni, ale wszyscy jesteśmy Polakami. Chyba jednak Ne wszyscy, bo od mniej więcej sześciu lat Onet.pl należy do Ringier Axel Springer, a ten koncern medialny trudno uznać za polski…

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

5
Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
1 Wątki komentarzy
4 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
4 Autorzy komentarzy
KarolJanJanEeeee Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Eeeee
Gość
Eeeee

Podstawowy problem Clio tej generacji to koszmarny hałas wpadający do wnętrza przez te trójkątne szybki w drzwiach – spaprali to na całego. Poza tym, to całkiem akceptowalny samochód.

Jan
Gość
Jan

Może opowiedz o podstawowych problemach Fabii ….Eeeee

Eeeee
Gość
Eeeee

Czemu miałbym opowiadać o Fabii? Z tego co jeździłem, to mogę napisać, że wyciszona równomiernie (co nie oznacza, że jakoś specjalnie dobrze twisted )

Wypowiedziałem się o Clio, odnosząc się do fragmentu „Duży bagażnik i wygodne fotele, to cechy pozwalające na nawet dalekie wyjazdy bez większych wyrzeczeń” – no niestety, wyrzeczenie polega na narażeniu się na naprawdę spory hałas przez całą podróż przy prędkościach już powyżej 100 km/h (przy 120 km/h robi się to bardzo uciążliwe).

To skąd ta Fabia?

Jan
Gość
Jan

Jakieś 6 lat temu miałem Fabię 1,9 TDI . Moja pierwsza i ostatnia trasa i przygoda z tymi wynalazkami . W tych autach bańka oleju w bagażniku to standard . Na 1 tys. km i ponad litr oleju …. jak w Lublinie z silnikiem Andorii … Masakra !!!

Karol
Gość
Karol

Potwierdzam!!! Bez dolewki 0,p9 L/1000km szkoda/szmeltzwagen nie jedzie!!!