Wczoraj rozpoczął się Salon Samochodowy w Paryżu. Wróciłem stamtąd w nocy i odsypiam, ale żebyście mieli co czytać, publikujemy przygotowany wcześniej kolejny przegląd prasy. Dziś czas na AUTO ŚWIAT, który na okładce kompletnie zignorował francuską motoryzację.

 

AUTO ŚWIAT nr 40 (1191) z 27.VIII.2018
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką) + 16 (dodatek specjalny „Auta używane”)
Cena: 3,50 zł
Koszt 1 strony: ponad 5,1 grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C4 Cactus, C5, Xsara Picasso, 3 Crossback, 208, 2008, 308, 3008, 407, 508, 5008, Captur, Kadjar, Laguna, Megane, Lodgy, Sandero

 

Na paryskich targach zabrakło wielu ważnych producentów. Oczywiście Francuzi są. O PSA wspomina we „wstępniaku” Redaktor Sewastianowicz. Ale Opla już ma nie być. Targi w swojej formule chyba powoli się już na Starym Kontynencie kończą. Cóż – będziemy pewnie więcej latać do Chin i innych krajów, w których samochodów sprzedaje się bardzo dużo.

Pierwszy materiał poświęcony samochodom francuskim powstał we współpracy z Peugeotem. Jest więc w jakimś sensie reklamą. Poświęcono go nowatorskiemu i-Cockpitowi i opublikowano na stronach 8-9. Wspomniano tam Peugeoty 208, 2008, 308, 3008 i 5008, ale zilustrowano przede wszystkim zdjęciami Nowego 508.

Na stronie 17. znalazł się krótki artykuł poświęcony kolejnemu samochodowi z Francji. To DS 3 Crossback, który wczoraj w Paryżu miał oficjalną światową premierę dla publiczności. Na razie tej z branży, a od jutra dla szerokiej ;-) W tekście wspomniano też inne modele Grupy PSA – Citroëna C4 Cactusa i Peugeota 2008. Ogólnie materiał jest całkiem pozytywnie nastawiony do omawianego modelu.

O nowej serii specjalnej w gamie Dacii, Connected by Orange, wspomniano na stronie 18. Auta można sfinansować w najmie długoterminowym – już od 604 zł.

DS 3 Crossbacka wspomniano ponownie na stronie 19. wymieniając go wśród najciekawszych premier paryskiego salonu.

A ciut niżej wspomniano o Renault Megane SL 120 – samochodzie powstałym z okazji 120. rocznicy powstania marki Renault. Taką Megankę, dobrze wyposażoną! – można mieć już za 69.990 zł. Dostępne są cztery kolory, w tym trzy składające się na francuską flagę.

Krótki test Renault Kadjara AUTO ŚWIAT zamieścił na stronie 27. Auto napędzane było silnikiem wysokoprężnym o mocy 130 KM współpracującym z bezstopniową przekładnią X-Tronic. Okazuje się to dobrym rozwiązaniem, ale z jakiegoś powodu już na wstępie napisano, że przekładnia CVT specyficznie pracuje – po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu silnik zaczyna głośno (i jednostajnie) wyć, a Kadjar przyspiesza, jakby chciał, a nie mógł. Tylko że potem napisano, że tak nie jest! Może chcieli napisać nie Kadjar, tylko samochód, opisując wiele przypadków aut z przekładniami bezstopniowymi. Skrzynia X-Tronic pracuje bowiem nader kulturalnie i nie wyje! AUTO ŚWIAT narzeka też, że Kadjar z taką skrzynią nie jest dostępny z napędem na cztery koła. A z drugiej strony czy cena na poziomie 116.500 zł – 121.500 zł jest w przypadku takiego samochodu naprawdę taka wygórowana? Pozbawiona stylu Škoda Karoq ze 115-konnym dieslem i skrzynią DSG (bezstopniowej nie ma) kosztuje od 107.400 zł w bazowej wersji Ambition i od 115.000 zł w bogatszej Style. A i to będą to samochody z oferty dealerskiej – do produkcji zamówić ich nie można. Najwyraźniej wciąż mają problem z WLTP…

Tiguan u Volkswagena w ogóle startuje poziomu 97.790 zł (acz są pewne promocje). Wersja napędzana 115-konnym dieslem na przednią oś kosztuje minimum 106.590 zł (minus rabat, a ten może być spory, nawet -12.000 zł) do 122.290 zł (minus wspomniany rabat), ale mowa o aucie z manualną skrzynią. Z dieslem przekładnia DSG jest dostępna tylko w mocniejszym, 150-konnym wariancie. I wówczas ceny startują z poziomu 136.590 zł (bez rabatu). W bogatszych wersjach zaczynają się od 140.090 zł. I też chodzi tylko o auta już zarejestrowane na dealerów. Ale AUTO ŚWIAT uważa, że to Kadjar jest drogi…

Na stronach 36-38 AUTO ŚWIAT szuka najlepszego holownika. W poszczególnych segmentach porównano masy przyczep hamowanych i bez hamulców, jakie mogą ciągnąc wybrane auta. W porównaniu pojawiły się Dacia Sandero i Peugeot 3008. Škodę Octavię wrzucono do klasy średniej i jakichże SUV-ów. Żałosna promocja. Wspomniano też Citroëna C1, który przyczepy ciągnąć nie może.

Citroëna Xsarę Picasso można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 44. Renault Megane – na następnej stronie, ale w ramach tego samego artykułu poświęconego parkowaniu.

W dodatku „Auta Używane” tematem przewodnim są najlepsze silniki wysokoprężne ostatnich lat. Jeśli chodzi o te francuskie, to polecają motory 1.6 HDi i 2.0 HDi od PSA oraz 1.5 dCi, 1.6 dCi oraz 2.0 dCi od Renault. Pokazano (lub wspomniano) Peugeota 2008 i 407 oraz Renault Captura, Lagunę i Dacię Lodgy. A także parę Nissanów.

Z kolei Citroëna C5 i pierwszą generację Peugeota 5008 pokazano w artykule traktującym o różnych rodzajach wtrysków w silnikach benzynowych. Wspomniano tam też markę Renault.

I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

4
Dodaj komentarz

avatar
1024
 
2 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
2 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
4 Autorzy komentarzy
AdamkoloKrzysztofFioleK Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
kolo
Gość
kolo

Auto Świat ignoruje francuską motoryzację, ale także samochody Alfy Romeo czy Volvo i milczy o ofensywie PSA w tym Peugeota i DSa, o całej gamie Renault, której pełno na polskich ulicach. Ignorowany jest też Fiat a nawet auta z Japonii. Wszędzie tylko: Volkswagen, Skoda, Seat, a na dokładkę Mercedes, Audi, BMW. Tylko Opel to jakaś czarna owca, bo od lat traktują go jak trędowatego. Niemieckie pismo promuje niemieckie samochody lub produkowane w Niemczech. W większości porównań Volkswagen wygrywa z Alfą czy Volvo w klasie suvów zdobywając punkty za wrażenia subiektywne dziennikarzy testujących, zaś Skoda z markami popularnymi. Natomiast w katalogu… Czytaj więcej »

Adam
Gość
Adam

Dokładnie popieram w całej wypowiedzi. A my Polacy kupujemy te motogazetki i później jak tu się dziwić przy różnych spotkaniach że te Skody i te inne niemieckie są najlepsze. W dużej mierze też auta tych marek trafiają do flot i różnych sponsorowanych „Yutuberów” i tam też trzeba podsumowując dany test powiedzieć jak najlepiej. Faktem jest że marki zaliczane do premium to może są dobre i nawet b.dobre niemieckie ale w segmencie aut klasy średniej to bym polemizował czy twardy plastik w dolnej części deski rozdzielczej przesądza o lepszym tworem niemieckiej marki względem francuza. Aczkolwiek Skoda to ma tych twardych plastików… Czytaj więcej »

FioleK
Gość
FioleK

… poziomu 97.79 zł (acz… (kwota do poprawy)