•   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •  

Na okładce aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT króluje przyszła wersja Golfa. To w zasadzie nic dziwnego – nader często mamy do czynienia z VAG-ami na stronie tytułowej tego pisma. I jak znam życie ósma generacja niemieckiego kompaktu będzie znowu idealna, wzorcowa, wspaniała i będzie dawała mnóstwo radości z jazdy. Ale na okładce pojawiło się nawet jedno autko francuskie. Na samym dole wprawdzie, ale jest. To Renault Twingo trzeciej generacji.

 

AUTO ŚWIAT nr 45 (1196) z 5.XI.2018
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,70 zł
Koszt 1 strony: niemal 5,2 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, C6, 208, Megane, Twingo

 

Niestety, AUTO ŚWIAT od pierwszych stron skupia się głównie na samochodach koncernu VAG. Golf, Cupra, Porsche idą po kolei. Ale cóż – pewnie nikt inny na świecie nie zaprezentował, ani nie planuje w najbliższych kilkunastu miesiącach żadnego ciekawego samochodu…

Potem jest niewiele lepiej – test porównawczy, to starcie Audi A6, Mercedesa E i Volvo V90. Za nim pojawia się produkt innego koncernu od pewnego czasu bardzo przychylnie traktowanego przez AUTO ŚWIAT i inne motogazetki – Kia Ceed. W efekcie pierwszych 22 stron nie zawiera żadnych informacji dla fanów francuskiej motoryzacji. A to blisko połowa objętości numeru!

Dopiero na stronie 23. znajdziecie krótki test Peugeota 208 napędzanego 82-konnym silnikiem PureTech. Owszem, demon prędkości, to to nie jest, ale 12,2 sekundy do setki też nie powinno budzić drwin. Przyzwoity wynik, jak na autko miejskie bez sportowych ambicji. Są kierowcy, którym to w zupełności wystarczy. Powiedziałbym nawet, że większość młodych kierowców powinna jeździć na początku swojej przygody z motoryzacją właśnie takimi niezbyt mocnymi samochodami.

Uważam, że zarówno AUTO ŚWIAT, jak i inne motogazetki, popełniają jeden wielki błąd. Od każdego samochodu oczekują sportowych wrażeń i mnóstwa emocji. Na komfort podróży, funkcjonalność, czy – tak, tak! – bezpieczeństwo zwracają uwagę wyraźnie mniejszą. Dlatego tak chętnie krytykują (głównie francuskie) samochody za niekomunikatywny i/lub nieprecyzyjny układ kierowniczy, zbyt miękkie zawieszenie itp. Przykłady mamy w omawianym artykuliku: układ kierowniczy nie przekazuje zbyt wielu informacji o tym, co dzieje się z kołami, a 208-ka ma chwiejące się nadwozie.

To paranoja! Chodzi o miejskie autko, które ma być bezpieczne, relatywnie mało palić w ruchu miejskim, ma mieć spory bagażnik i zawieszenie, które nie pozbawi uzębienia plomb na wystających, bądź zapadniętych studzienkach kanalizacyjnych, w jakie obfitują polskie miasta. I z tych zadań Peugeot 208 wywiązuje się znakomicie! Ma 285-litrowy bagażnik, w mieście zadowala się (dane testowe tygodnika AUTO ŚWIAT) siedmioma litrami benzyny na setkę, a zawieszenie – to wiem z autopsji – zapewnia sporo komfortu, jak na segment B. AUTO ŚWIAT twierdzi wprawdzie, że mocno hałasuje, ale oni chyba mają kalkę – auto francuskie, więc ma głośne zawieszenie i haczącą skrzynię. No właśnie – tu też się nieprecyzyjnej skrzyni doszukali. Ale że to przekładnia pięciobiegowa, to jestem w stanie to zrozumieć – faktycznie nie jest idealna. Bywa dobra, ale też w wielu egzemplarzach aut PSA nie grzeszy wspaniałością.

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 41/2018

Owszem, zauważono spory bagażnik, poręczność, niezłą widoczność i wygodne fotele. Ale mała kierownica, która potrafi przysłonić zegary już nie każdemu przypadnie do gustu. Tylko że duża kierownica tez może przysłonić zegary. Skrytykowano spalanie na autostradzie (jakby ten samochód miał tam spędzać nie wiadomo ile czasu) i wysokie ceny. Owszem, tanio nie jest, ale są marki, które w tym segmencie życzą sobie więcej za swoje autka. Zwłaszcza, gdy uwzględni się ich wyposażenie.

AUTO ŚWIAT „wycenił” 208-ką na raptem trzy gwiazdki. To ostatecznie dowodzi, na co zwracają uwagę Panowie Redaktorzy. I ich niechęć do jakichkolwiek innowacji. Bo doskonale wiem, że po optymalnym ustawieniu kierownica NIE zasłania zegarów. Tylko trzeba zweryfikować własne pojęcie optymalnego ustawienia… W przypadku i-Cockpitu® ma ono bowiem inne znaczenie.

AUTO ŚWIAT znowu wybiela Grupę Volkswagena (strony 28-31) w aferze spalinowej. W artykule poświęconym dieslom pisze bowiem, że spaliny wielu diesli (nie tylko volkswagenowskich) nie są wcale tak czyste i nieszkodliwe, jak deklarowali to ich producenci, a część firm stosowała rozwiązania, które działały głównie podczas oficjalnych prób i badań spalin, a nie w czasie normalnej eksploatacji. No to ja poproszę o informację – którym to firmom udowodniono stosowanie takich rozwiązań? Komu przedstawiono zarzuty za oszustwo? Które marki dopuściły się manipulacji podczas oficjalnych prób i badań spalin?

Kawałek przodu Renault Megane widać na zdjęciu zamieszczonym na stronie 32.

Ocena końcowa: 5. W tytule czysta przyjemność. Ale w podtytule trwałość jednak okazała się zadowalająca! Czyli jaka? Wysoka, czy tylko taka sobie? W dziale Auta Używane na stronach 36-39 znajdziecie podsumowanie długodystansowego testu Renault Twingo III. Niby nie mają cienia zastrzeżeń do szczelności silnika i skrzyni. Chwalą czyściutką głowicę i zawory niemal jak nowe. Znaleźli delikatną korozję pod uszczelką tylnej klapy oraz na opaskach zaciskowych. Testowali (w Auto Bildzie) Twingo przez 3,5 roku i generalnie niewiele było powodów do krytyki. Dlaczego więc owa trwałość okazała się tylko zadowalająca? Bo to francuskie auto wciąż dostępne na rynku pierwotnym i trzeba je obrzydzić? Bo jak się ktoś wczyta w tekst, to się przekona, że to jednak fajne autko, ale dziś ludzie często czytają tylko tytuły, podtytuły, śródtytuły i SMS-y wink

Citroëny C4 i C6 wspomniano w materiale poświęconym montowniom samochodów w czasach II RP. Czyli – jak się domyślacie – chodzi o te klasyczne auta, a nie te z XXI wieku wink

I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

20
Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
7 Wątki komentarzy
13 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
15 Autorzy komentarzy
SlawocindarKrzysiekSouth-PLLuki Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Tommo66
Gość
Tommo66

Ciekawostka wzięta z porównania Audi A6, Mercedesa E i Volvo V90. Audi: „fani dotykowych mediów będą zachwyceni.” Volvo: „czy tablet rzeczywiście jest w stanie zastąpić mechaniczne przyciski ? Naszym zdaniem nie.” Wydaje się, że gdyby Auto Świat wychodził te sto parę lat temu, znalazło by się tam stwierdzenie: Czy pojazd mechaniczny jest w stanie zastąpić konia ? Naszym zdaniem nie. Narzekanie na małą kierownicę w 208 i że podobno zasłania zegary jest śmieszne. Klasyczną kierownicę także można ustawić tak, że zegary będą zasłonięte. Moim zdaniem jest to rozwiązanie tak znakomite, że konstruktorzy z VAGa po prostu płoną z zazdrości. I… Czytaj więcej »

Luki
Gość
Luki

Czyli w Audi jest ok , natomiast w Volvo już nie bardzo:(

Gruby
Gość
Gruby

Aczkolwiek dalej jest napisane, że fani przycisków będą zdezorientowani… Natomiast po tym co napisali o kokpicie nowego golfa zachwytów nie będzie końca! I to pomimo, że w porównaniu do wizualizacji, ten kokpit będzie wyglądał dużo biedniej, nawet w topowej wersji… No właśnie, jednej z kilku, nie zdziwię się jak otwarciem oferty będą wskazówkowe zegary albo jakiś bieda tablecik 6″ 256kk :/

Łukasz
Gość
Łukasz

Bzdury piszą w tej gazetce… Miałem 208 i właśnie mała kierownica i kształt kokpitu wydają mi się słuszną drogą. Teraz nie wyobrażam sobie inaczej w samochodzie.

Tommo66
Gość
Tommo66

Mam to samo. Kupiłem Pgta, bo mnie zauroczyły dwie rzeczy: kierownica z kokpitem i brzmienie silnika. A już miałem wpłaconą zaliczkę na kaktusa. Coś mnie podkusiło na jazdę próbną, no i plan się zawalił.

Mariusz
Gość
Mariusz

Mam 208 Allure(+ skóra) właśnie w tej wersji silnikowej i żałuję że nie wziąłem automatu bo precyzja pracy drążka zmiany biegów jest kiepska. Wsteczny często haczy i nie chce „wejść”. Zawieszenie przednie łomocze na części specyficznych nierówności, nawet przy małej prędkości jazdy. Ale na pewno precyzyjnie się prowadzi a mała kierownica i zegary nad nią są wygodne. Auto świetnie wygląda w tej wersji na zewnątrz jak i w środku jest komfortowe i w trasie przyjemniej mi się nim jeżdzi niż w mieście. Z autem dla żony nauczeni doświadczeniem kupiliśmy 3008 1,2 turbo w automacie. Teraz muszę zmienić i ja.

Luki
Gość
Luki

Testy w AŚ są nierzetelne i stronnicze, ja rozumiem, że są samochody lepsze+gorsze, ale niezrozumiałe dla mniej jest oczernianie marek francuskich, włoskich,japońskich, Opla, Forda i Volvo,(wcześniej tj dekadę temu również koreańskich) to co dziennikarze tego szmatławca niemieckiego opisują nawet nie warte jest komentowania, wychwalanie AUDI , SKODY I VW jest aż nadto widoczne, pisze to z mojej perspektywy użytkownika i zarazem mechanika samochodów zarówno VAG jak i PSA,Renault, Toyoty , Forda,Bmw przez kilkanaście lat(prawo jazdy mam od 1998r).

Tommo66
Gość
Tommo66

Opla tak znowu nie oczerniali, to też „niemiec”. Ale teraz już będą. Zaczną od 3-cylindrowych silników. Zakład ?

Luki
Gość
Luki

Opel zawsze w każdym tescie AŚ jest gorszy od obojetne jakiego modelu koncernu VAG,ale masz rację teraz po przejęciu przez PSA to juz pkt w testach będzie mial jakieś 20%mniej, deklasacja produkt najgorszy z możliwych:)

Mateusz
Gość
Mateusz

Podstawowy silnik w Polo ma 65 KM, V max 161 km/h i przyśpieszenie 15,5 sekundy do setki. To dopiero wyniki.

South-PL
Gość
South-PL

Redaktorzy pisemek niczym nie różnią się o jutu-berów i innych blogerów. Jeżeli ktoś dostaje samochód do testów i przejedzie nim 1000km – to co on wie o samochodzie? Ja specjalistą od Peugeota nie jestem bo nie miałem z nim za dużo do czynienia – 405MI16 mnie zachwycila, 407 mnie odrzuciła. Mogę trochę powiedzieć o Renault, bo jeżdżę takowym od 3,5 roku. (SCENIC 1,5dCI 2015) I teraz konfrontacja tego co pisali wyżej wspomniani o posiadanym przeze mnie aucie (kupiłem je pomimo opinii) 1. nieprecyzyjna skrzynia biegów – to mój ulubiony argument – nie zdarzyło mi się nie trafić w bieg…skrzynia chodzi… Czytaj więcej »

Krzysiek
Gość
Krzysiek

Odnosnie punktu 2, bardzo komfortowe to jest wlaczanie tempomatu przy kierownicy jak w Peugeotach, pstryk palcem i juz, a nie szukanie wlacznika gdzies przy skrzyni, szczegolnie jak jest ciemno.

cindar
Gość
cindar

Jak się człowiek przyzwyczai do pozycji to jest wygodnie. Problem polega.m na tym ze pseudo dziennikarze z tych pisemek i blogów maja dostęp do dużej ilości szrotu z VAG i nie maja kiedy poznać plusów f

Slawo
Gość
Slawo

Nie ma co zaklinać rzeczywistości – na kierownicy jest idealne miejsce, a nie na tunelu środkowym.

cindar
Gość
cindar

To są fakty. Nie ma znaczenia miejsce, tylko odruch

South-PL
Gość
South-PL

przycisk jest podświetlony smile nie ma problemu nawet po ciemku.