AUTO ŚWIAT już wie, że Scala będzie nowym hitem Škody. Być może tak – w Polsce każda Škoda się sprzeda, bo ludzie tu miewają problemy z myśleniem racjonalnym. A przecież jak AUTO ŚWIAT napisze, że to auto klasy Golfa za 50 tys. zł, to na pewno u dealerów czeskiej marki  ustawią się kolejki. Tylko co otrzymacie za te pięć dych? Trochę blachy, cztery kółka i długą listę opcji do wyboru? Kolejne sikanie po nogach z radości, na polecenie wydawcy, czy może faktycznie ktoś tam tak ceni tę czeską markę wchodzącą w skład oszukańczego koncernu motoryzacyjnego?

 

AUTO ŚWIAT nr 50 (1201) z 10.XII.2018
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,70 zł
Koszt 1 strony: niemal 5,2 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 508, Laguna, Talisman, Duster

 

Zastanawiam się, czy oni tam naprawdę wierzą w to, że Volkswagen zaoferuje wkrótce elektryczne i niedrogie auto, w dodatku klasy SUV. Już samo zestawienie niedrogi Volkswagen, to klasyczny oksymoron! Ale gdzie tam – AUTO ŚWIAT twierdzi, że zaraz po tym, jak Volkswagen wybuduje własną fabrykę akumulatorów, te samochody staną się tanie. A to niby dlaczego? Jeszcze tak nie było, przynajmniej w ostatnich kilkudziesięciu latach, by Volkswagen dawał coś tanio. Nie, tu niemal wszystko od dawna wymaga dopłaty, często wysokiej. Czemu inaczej miałoby być w przypadku akumulatorów do aut elektrycznych? Czyż będą one powstawać z innych elementów, o które będzie łatwiej, które będą tańsze, a zestawy tych baterii będą lekkie i wydajne? Nie sądzę. Ale takie wciskanie ludziom ciemnoty nie jest niestety, karalne, więc do polityki trafiają tłumoki. A odbiorcami gazetowej papki są ludzie o coraz mniejszej zdolności myślenia.

AUTO ŚWIAT, podobnie jak MOTOR, obok ochów i achów nad Grupą Volkswagena pokazał też Peugeota 508 SW. Ten materiał znajdziecie na stronach 10-11. Owszem, nie brakuje pochwał stylistyki (trudno, żeby nie). Tutaj też odniesiono pojemność bagażnika do kufra kompaktowego modelu. Skrytykowano ilość miejsca dla pasażerów siedzących z tyłu 508-ki. Pochwalono za to wnętrze za jego znakomita jakość i świetny projekt. Acz bez odrobiny krytyki się nie obyło – podobno można pomstować na dziwną logikę rozmieszczenia sterowania niektórymi funkcjami. Ciepłe słowa Redaktor Okurowski skierował także pod adresem 160-konnego diesla. Nieźle ocenił także ośmiobiegową przekładnię – niemal seryjną w tym modelu.
AUTO ŚWIAT ocenił 508-kę SW na 4,5 gwiazdki.

Dobre auto w dobrej cenie – tak AUTO ŚWIAT zachwala trzecią generację Laguny w dziale Auta używane (strony 38-43). Jak widać – poświęca temu modelowi całkiem sporo miejsca, ale znajdziecie tam odniesienia także do pierwszej i drugiej generacji Laguny, a także do obecnie oferowanego Talismana. Ostatnia generacja Laguny spotkała się z bardzo dobrymi opiniami w omawianym artykule. Ba, nawet ilośc miejsca na kanapie nie została skrytykowana, a wręcz napisano, iż z tyłu również dobre warunki podróżowania, sporo miejsca. To ciekawe, bo pamiętam niejedną krytykę akurat tej przestronności. I ilości miejsca na stopy osób jadących z tyłu. Krytykę niebezpodstawną, dodajmy. Dziś jednak okazuje się, że Laguna wad niemalże nie ma ;-)

Laguna III nie powinna zrujnować kieszeni użytkownika – obsługa serwisowa nie jest droga, a ceny części rozsądne. Trwałość też wypada bardzo dobrze. Niestety z jakiegoś powodu AUTO ŚWIAT ocenił ten model na jedynie cztery z pięciu możliwych do uzyskania gwiazdek. Czy to nie trochę za nisko?

Na stronach 44-45 znajdziecie crossovery w dobrej cenie. To pięć modeli, jakich warto poszukać na rynku wtórnym. „Zaplątała się” w tym materiale Dacia Duster pierwszej generacji – 30.000 zł powinno wystarczyć na zakup egzemplarza z 2012 roku. Pochwalono Dacię za dzielność w terenie, ale skrytykowano za jakość plastików i poziom wyposażenia. Za to silniki są dobre, łatwo o egzemplarz z napędem na cztery koła, a serwis nie będzie drogi.

Renault, piątą wówczas najchętniej wybieraną w Polsce markę samochodową, wspomniano na stronie 49. w dziale Z naszego archiwum.

I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

2
Dodaj komentarz

avatar
1024
 
1 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
2 Autorzy komentarzy
Michał Z.Ferdek Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Ferdek
Gość
Ferdek

Ciekawe kiedy nowe c4? Takie normalne. Bo cactus trochę wąski jest.

Michał Z.
Gość
Michał Z.

Cactus to w ogóle jest dziwna historia. Do samochodu jako samochodu nie nic mam, ale jest z nim totalne zamieszanie i pewnie dlatego nie widać go na ulicach. O ile wcześniejszy Cactus miał sens jako oryginalny samochód, to obecny jest bardziej ugrzeczniony, niby jest większy, ale to nie kompakt. No właśnie ni to kompakt, ni crossover, w zasadzie nie wiadomo co i jak.