Mniej więcej raz na dwa miesiące publikujemy stronniczy przegląd prasy magazynu CAR. Właśnie nadszedł czas na taki materiał. Z reguły dużo o francuskich samochodach w tym piśmie nie znajdujemy, ale z uwagi na fakt, iż materiały w nim publikowane pochodzą nierzadko z brytyjskiego rynku, stanowią więc sporą odskocznię od większości ukazujących się w Polsce motogazetek. Warto więc czasem zajrzeć i do CAR.
CAR nr 02 (08) z III-IV.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 124 (z okładką)
Cena: 11,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 9,7 grosza
Warto kupić? Można*
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, C3 Aircross, C5, C5 Aircross, Dyane, Mehari, Xantia, 7 Crossback, 3008, 504, 508, 5008, Dokker, Lodgy, Sandero
Szybkie porównanie czterech aut segmentu D znajdziecie na stronach 16-19. Peugeot 508 stanął tam naprzeciwko Alfy Romeo Giulii, Audi A5 i Volkswagena Arteona. Pochwalono stylistykę francuskiego samochodu (przywołując na moment także 3008), ciepłe słowa skierowano pod adresem silnika i znakomitej automatycznej skrzyni biegów o ośmiu przełożeniach. Pochwalono też zawieszenie i pewność prowadzenia. Projekt i wykonanie wnętrza uznano za ultranowoczesny i wręcz znakomity. Cena topowej odmiany jest niższa, niż porównywalnych Audi i Volkswagena, i choć linia dachu sprawia, że z tyłu nad głową miejsca nie ma zbyt wiele, to i tak 508-ka oferuje więcej miejsca na nogi, aniżeli Audi i Alfa Romeo! Generalnie materiał odkłamuje kwestie powielane przez typowo niemieckie motogazetki. W efekcie Peugeot 508 zwyciężył to porównanie w magazynie CAR! Audi i Volkswagen otrzymały po trzy gwiazdki (na pięć możliwych, Alfa i Peugeot po cztery, ale to Peugeot 508 okazał się najlepszym wyborem!
Koncern PSA oraz Grupę Renault wspomniano w artykule poświęconym nadchodzącym normom emisji. Znajdziecie ten materiał na stronach 60-61.
Test Citroëna C5 Aircross CAR zamieścił na stronach 78-87. Przypomina też na wstępie model C5, który – oby tymczasowo – przeszedł w Europie do lamusa. W Chinach można go jeszcze kupić, ale jest to inne auto, aniżeli wersja znana na europejskich rynkach. Za to bez trudu można kupić w naszym kraju SUV-a C5 Aircross. Co więcej – ceny są całkiem atrakcyjne,
Autor chwali wystrój C5 Aircrossa i komfort jego foteli. Przywołuje przy okazji Xantię z jej rzekomo nijaką deską. Czyżby? W swoim czasie wyglądała o wiele lepiej, niż deska ówczesnego Passata na przykład! Przeminęła, ale i lat minęło blisko dwadzieścia. Zmieniły się czasy, mody, style. Ale deska rozdzielcza Xantii nie była zła! Była czytelna, całkiem nowoczesna, choć dziś już trąci myszką. Ale deski wielu jej rywali zestarzały się dużo bardziej!
W artykule pojawiają się też odniesienia do modeli C3 Aircross, Mehari (tak, tego sprzed lat!), Peugeota 5008 i DS 7 Crossbacka. Przy innej okazji sfotografowano Peugeota 504 i wspomniano nowe Dacie – Dokkera, Lodgy i Sandero. Bo materiał powstał w czasie jazd testowych w Maroku, a tam Dacia, poprzez Renault, jest obecna.
A wracając do Mehari – w apli pokazano fotkę takiego autka i przypomniano jego pokrewieństwo z Citroënem 2CV (wspomniano wersję Sahara) o Dyane 6. Jeśli zaś chodzi o C5 Aircrossa, to samochód został pochwalony za wysoki szeroko pojęty komfort, za ciekawy projekt stylistyczny, za 180-konny silnik i świetnie współpracującą z nim ośmiobiegową skrzynię automatyczną, nawet za układ kierowniczy. To też jakby spora odmiana względem tego, co czytamy na co dzień w polskojęzycznej prasie motoryzacyjnej.
To wszystko, co o francuskich samochodach znalazłem w drugim tegorocznym numerze CAR. Może nie ma tego dużo, za to jest utrzymane w takim tonie, ze warto mieć to pismo w swojej kolekcji motoryzacyjnych periodyków. A jeśli nawet takowych nie zbieracie, to kupcie je, bo w deszczowy najwyraźniej długi majowy weekend będzie co czytać. Nie tylko o samochodach francuskich zresztą – w aktualnym CAR znajdziecie też fajne materiały na temat samochodów marki Alfa Romeo na przykład.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: CAR
* Subiektywna ocena uwzględniająca ilość materiałów poświęconych francuskim samochodom oraz to, w jakim świetle je zaprezentowano
Najnowsze komentarze