Ani jednego samochodu francuskiego nie pokazał MOTOR na swojej stronie tytułowej. Nie mógł – przecież musiała się zmieścić Škoda Kamiq. Wszak to kolejny cud, obiekt westchnień Polaków. Z pewnością tak właśnie będzie przedstawiany. Niestety ludzie już mają zryte pod beretem. Czytałem ostatnio pewne forum lokalnego dziennika i tak w jednym komentarzu ktoś opisywał Octavię jako samochód bardzo komfortowy. Może dla kogoś, kto się przesiadł z malucha, albo z Tico, to i owszem, ale w kategoriach bezwzględnych?
MOTOR nr 06 (3424) z 4.II.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Berliet, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Aircross, C4, Jumper, 206, 207, 208, 3008, Boxer, 4, Clio, Espace, Master, Talisman, Dokker, Sandero, sportowe
O prymacie Renault jako marki i Mastera jako modelu na polskim rynku lekkich aut użytkowych pisze Redaktor Burmajster we „wstępniaku” zamieszczonym na stronie 3.
Citroën te filmiki publikuje już od kilkunastu miesięcy, ale teraz zauważył je także MOTOR. Chodzi o kilkudziesięciosekundowe klipy kręcone przed poszczególnymi rundami WRC. MOTOR wspomniał o tym na stronie 4.
Niżej opublikowano wizualizację Nowego Peugeota 208. Uczyniono to przy okazji listu skierowanego do Redakcji. Listu, w którym czytelnik tygodnika przymierza się do zakupu tego modelu pisząc, że w jego rodzinie było już sporo poprzednich modeli tej marki i tego segmentu – 206, 207 i 208.
W poprzednim numerze „wyniuchałem” w przeglądzie, że w nadzwyczaj dobrym świetle przedstawiono Audi – chodziło o samochody z usterkami, bądź bez usterek. W tym tygodniu MOTOR zamieścił sprostowanie. I znów pojawiły się w nim Citroën C4 i Peugeot 207.
Citroëna C3 Aircrossa uznano za rywala Škody Kamiq, która wkrótce ma trafić na rynek.
Polski rynek aut dostawczych w 2018 r. przeanalizowano na stronach 10-11. To tam pokazano Mastera w roli lidera tegoż rynku. Na piątym miejscu uplasował się Peugeot Boxer, na ósmym Citroën Jumper, a pierwszą dziesiątkę zamknęła Dacia Dokker. Renault jest liderem wśród marek. Peugeot zajmuje tu miejsce piąte, Citroën ósme, a Dacia zamyka dziesiątkę, więc zajmują analogiczne miejsca, jak w rankingu najpopularniejszych modeli tego segmentu.
O cenie Renault Megane R.S. Trophy MOTOR wspomniał na marginesie strony 12.
Na stronach 12-13 pokazano kilka zdjęć piątej generacji Renault Clio. Auto ma zostać pokazane szerokiej publiczności za miesiąc w Genewie. W Polsce spodziewane jest u schyłku lata, a może nawet dopiero jesienią.
W dziale Przyszłe premiery (margines strony 13.) wspomniano Dacię Sandero, Peugeota 208 oraz Renault Espace.
Na tej samej stronie, tyle, że u dołu, napisano parę zdań o triumfie Sebastiena Ogiera i Juliena Ingrassii oraz Citroëna C3 WRC w Rajdzie Monte Carlo. To było rekordowe, setne zwycięstwo marki w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Na początek setnego roku działalności Citroëna w branży samochodowej.
Krótki test Renault Talismana napędzanego 225-konnym silnikiem benzynowym MOTOR opublikował na stronie 27. Uznano, że to ciekawy model. Samochód ma siedmiobiegową przekładnię dwusprzęgłową i teoretycznie osiąga setkę w 7,6 sekundy. Redaktor Smoleń twierdzi jednak, że układ jezdny nie zachęca do szybkiej jazdy po zakrętach. I to mimo systemu 4Control. Skrytykowano też niektóre materiały wykończeniowe (nie podano żadnych szczegółów) oraz skomplikowaną obsługę systemu infotainment. Nie wiedzą, co piszą – kolega, właściciel półrocznego Audi Q5, zdecydowanie zaznajomiony z nowinkami technicznymi, narzekał na system tego typu w swoim samochodzie i chwalił to, co jest w DS 7 Crossbacku. Za to MOTOR pochwalił przestronność Talismana, jego duży bagażnik, bogate wyposażenie standardowe (mowa o wersji S-Edition), dobre osiągi i niskie spalanie (w trasie). Stwierdzono jednocześnie, że w mieście auto pali dużo. Wyszło im 12,4 l/100 km. To faktycznie niemało.
Renault Clio i Trafic’a można dostrzec na zdjęciach ilustrujących materiał opublikowany na stronach 38-39.
W dziale Używane czytelnik pyta o silnik THP w Peugeocie 3008 drugiej generacji. MOTOR twierdzi, że konstrukcyjnie jest to wciąż ta sama jednostka, choć sukcesywnie udoskonalana. Twierdzą jednocześnie, że ciągle dostają informacje od użytkowników o problemach z coraz nowszymi silnikami tego typu.
Wśród najlepszych samochodów używanych wymieniono na stronie 43. – naprawdę! – Dacię Duster! My to wiemy, ale że motogazetki takie rzeczy publikują? Świat się kończy ;-)
Na tej samej stronie pojawił się krótki tekst o szybach podgrzewanych. Szkoda, że nie wspomniano, że takie rozwiązanie oferuje także Renault.
O dieslach Renault wykorzystywanych w niektórych modelach Suzuki wspomniano w materiale opublikowanym na stronach 44-47.
Na stronach 52-53 znajdziecie zestawienie tegorocznych targów, rajdów, zlotów i salonów. Wspomniano rozpoczynające się jutro Retromobile w Paryżu (będziemy tam), marcowy salon w Genewie (też będziemy), poznański Motor Show (też powinniśmy zajrzeć) w marcu, ale zapomniano o kwietniowych targach w Szanghaju.
W dziale MOTOR Retro na stronie 54. pokazano rozbite Renault 4 i stwierdzono, że to bezpieczny samochód. Jego konstrukcja pozwalała na pochłonięcie dużej ilości energii przez przednią część nadwozia i zabezpieczenie przedziału pasażerskiego.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze