Czas płynie nieubłaganie. Mamy drugą połowę tygodnia, czas więc najwyższy na przegląd (stronniczy!) tygodnika MOTOR. Na jego okładce można dostrzec małą fotkę Renault Talismana i jest to praktycznie jedyny francuski akcent na stronie tytułowej. No, może jeszcze małe logotypy Citroëna i Peugeota można wspomnieć.
MOTOR nr 11 (3429) z 11.III.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką) + 16 (dodatek „Poradnik kupującego opony”)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niespełna 3,9 grosza (licząc z dodatkiem)
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Michelin
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Ami One, C1, C4 Cactus, 1008, 208, 508, Clio, Laguna, Megane, Talisman, Dokker, Duster, Lodgy, Logan, Sandero, sportowe
Nie negując wagi targów w Genewie nie mogę się zgodzić z tezą postawioną przez Redaktora Naczelnego tygodnika MOTOR, jakoby były to pierwsze europejskie targi tej branży każdego roku. Wcześniej, w styczniu, odbywają się bowiem targi w Wiedniu i Brukseli. Owszem, mniej ważne, niemalże lokalne, ale czasem i tam mają miejsce europejskie, a nawet światowe premiery. Oczywiście genewski salon jest znacznie ważniejszy, ale należy być ścisłym ;-) W każdym bądź razie w tymże wstępniaku, który znajdziecie tradycyjnie na stronie 3., Redaktor Burmajster wspomniał najnowsze generacje Peugeota 208 i Renault Clio. A do tego jeszcze Carlosa Tavaresa, prezesa Grupy PSA.
Na następnej stronie MOTOR wydrukował list (pewnie fragment) przesłany do Redakcji, w którym Autorowi podoba się pomysł małego crossovera typu Peugeot 1008. Pokazano wizualizację takiego autka, a także dwie inne (208 i 508 Coupe) na reprodukcji obok listu.
Kawałek genewskiego stoiska Dacii (a na nim Dustera, Sandero, Dokkera, Logana MCV i Lodgy) pokazano na zdjęciu zamieszczonym na stronie 7. Na kolejnych stronach natkniecie się na fotki koncepcyjnego Peugeota 508 Sport Engineered, 208, Citroëna Ami One oraz Renault Clio. Lepiej jednak zajrzeć do naszych relacji:
Genewa 2019 – stulecie Citroëna (relacja własna)
Druga generacja 208 gwiazdą stoiska Peugeota w Genewie (relacja własna)
Renault Clio V w Genewie – (r)ewolucja
Genewa 2019 – Dacia z nową serią limitowaną i nowymi silnikami
Genewa 2019 – DEVINCI
O zespole Renault F1 MOTOR wspomina na stronach 12-13.
Zdjęciami m.in. Citroëna C4 Cactusa i najprawdopodobniej Citroëna C1 zilustrowano materiał traktujący o przedłużonej gwarancji. Znajdziecie go na stronach 32-33.
Na stronie 36. znajdziecie list czytelnika, użytkownika Citroëna Xsary Picasso, który chciałby kupić nie starszy, niż 4-letni samochód z silnikiem benzynowym, do którego wygodnie się wsiada. MOTOR podpowiada m.in. Dacię Duster.
Z analizy zamieszczonej na stronie 37. wynika, iż Renault jest siódmą najbardziej poszukiwaną marką samochodów w serwisie otomoto.pl, zaś pierwszą dziesiątkę zamyka Peugeot.
Na stronie 38. z pewnością dostrzeżecie zdjęcie Renault Megane.
W dziale Używane zaprezentowano Renault Talismana. MOTOR chwali ten samochód wspominając przy okazji Lagunę. Trochę się Talismana „poczepiano”, ale generalnie auto wypadło w teście całkiem nieźle. Uzyskało cztery gwiazdki na pięć możliwych, a to przyzwoity wynik dla francuskiego samochodu w tygodniku MOTOR. Pochwalono pojemny bagażnik, przestronność samochodu, niezłe silniki, choć pomarudzono na ich niezbyt szeroką gamę. Bogate wyposażenie też jest atutem, a ceny na rynku wtórnym są całkiem atrakcyjne. Benzyniaki są nieco droższe od diesli, ale i mocniejsze.
Samochodów francuskich w dodatku nie znajdziecie, ale wzmianek o oponach Grupy Michelin nie brakuje.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze