W ubiegłym tygodniu przeglądu tygodnika MOTOR nie było, bowiem ukazał się numer podwójny, więc jeszcze do tej pory nie zdążył się zdezaktualizować. A że publikować mieliśmy co, więc nie było się z czym spieszyć. Dziś za to, w Poniedziałek Wielkanocny, zamieszczamy już drugi przegląd prasy, jak najbardziej stronniczy ;-) I doceniamy, że na okładce MOTOR pokazał DS 7 Crossbacka, acz zauważyliśmy też, że wciśnięto go gdzieś tam w lewy dolny róg, bo przecież gwiazdą okładki musieli zrobić Volksgaunera…
MOTOR nr 13-14 (3379-80) z 26.III.2018
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 72 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: blisko 3,5 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Aircross, C4, C4 Aircross, C4 Picasso, C5, C-Crosser, DS, DS3, 3 Crossback, 5, 7 Crossback, 208, 2008, 308, 3008, 508, RCZ, Captur, Clio, Dauphine, Koleos, Megane, Duster, Lodgy
Pierwsze wzmianki o interesujących nas samochodach pojawiły się już na stronie 4. Dacie Lodgy i Duster zestawił jeden z czytelników tygodnika MOTOR, który stwierdza wprost, że woli minivany. Obok znajdziecie wyniki ankiety na najciekawszy miejski crossover. To modele porównane przez MOTOR w numerze 12/2018. Czytelnicy tygodnika dopiero na piątym miejscu umieścili Citroëna C3 Aircrossa, na siódmym Peugeota 2008, a na dziewiątym Renault Captura.
MOTOR dosłownie klęczał przed opisanym na stronach 6-9 Volkswagenem Touaregiem. Uznali, że jego grill jest „spektakularny”, a aluminium, to stop. Ja rozumiem, o co im chodziło, ale mogli napisać tak, jak jest, a nie kombinować. Żeby Touarega nobilitować i wcisnąć go wyżej, niż ludowy wóz być powinien, pokazano „nowe SUV-y klasy wyższej”.
Na marginesie strony 11. napisano, na ile wycenione zostały obie wersje silnikowe Nowego Peugeota 508 First Edition.
Dwie strony dalej natkniecie się na krótką notatkę o tym, że Grupa PSA będzie produkować silniki PureTech także w Polsce.
W dziale Przyszłe premiery (również na stronie 13.) wspomniano Peugeota 208, Renault Clio i DS 3 Crossbacka.
A skoro już jesteśmy przy marce DS Automobiles, to na stronach 16-20 (zaskakująco dużo, ale to dobrze!) znajdziecie test DS 7 Crossbacka. Artykuł zaczyna się jednak od debiutu Citroëna DS, co miało miejsce w roku 1955. W tekście pochwalono znakomite proporcje, a nad wnętrzem MOTOR niemal się rozpływa. Co najmniej, jakby opisywali Volksgaunera ;-)
Doceniono przestronność wnętrza, dbałość o detale, pochylane oparcie kanapy oraz 555-litrowy bagażnik. Skrytykowano słabą gamę jednostek napędowych (w momencie debiutu jest to pięć silników), ale wspomniano, że na przyszły rok planowana jest hybryda. Pochwalono za to silnik BlueHDi 180 napędzający testowany egzemplarz. To oszczędna i wydajna jednostka. Także automatyczna przekładnia EAT8 zasłużyła na ciepłe słowa Redaktora Laski. Co więcej – pochwalono nawet działanie systemu Stop&Start. Doceniono też bogate wyposażenie seryjne i długą listę opcji, co w segmencie premium jest standardem – często za wiele elementów się dopłaca.
Spodobała się też praca aktywnego zawieszenia i jego cicha praca. Zdaniem Autora samochód dobrze się prowadzi. Dobrze, że Redaktor Laska przytomnie zauważa, iż SUV-y raczej nie służą do sportowej, dynamicznej jazdy.
Ceny DS 7 Crossbacka nie szokują na tle konkurencji – to relatywnie tanie auto, jak na ten segment. A artykuł jak najbardziej pozytywny, acz nie sądzę, by „szło nowe”.
A tego, to się nie spodziewałem. Na stronie 40. MOTOR opublikował artykuł o tym, że po „akcji serwisowej” Volkswagena zaobserwowano nadzwyczaj dużo awarii zaworu EGR w problematycznych silnikach TDI. Chodzi oczywiście o jednostki z rodziny EA189, a problem dotyczy – wg ankiety – aż 2/3 respondentów, którzy skorzystali z owej „akcji serwisowej”. Volkswagen – znowu! – niespecjalnie chętnie przyznaje się do problemu. Volksgauner po prostu.
Ale żeby nie było, że tylko VW ma problem… Na stronach 42-45 MOTOR pisze o problemach silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim. Wymienia tam także jednostki francuskie, konkretnie motor 1.6 THP i wskazuje modele, w których był montowany ten silnik. To m.in. Citroëny C4, C4 Picasso, C5, DS3 oraz Peugeoty 208, 308 i RCZ. Acz są też Audi, BMW, Mini, Škody, Subaru i Volkswageny.
Na stronach 46-47 znajdziecie zestawienie SUV-ów pod względem zwrotności. Pojawiły się w tym materiale także auta francuskie. To Citroëny C3 Aircross, C4 Aircross i C-Crosser, Peugeot 3008, Renault Captur i Koleos, Dacia Duster oraz DS 7 Crossback
Dziesięć aut „podwyższonego ryzyka” zaprezentował MOTOR na stronach 56-59. Tylko jedno z nich – Renault Megane II 1.5 dCi – jest francuskie.
Chyba Święta Wielkanocne spowodowały jakieś zmiany w Redakcji tygodnika MOTOR. To DS 7 Crossbacka wychwalili, to o problemach z dieslami Volkswagena po „naprawach” napisali, a jeszcze na stronach 60-65 dowodzą, że „wbrew stereotypom nie warto płacić aż tyle za Volkswagena Golfa”! To oczywiście w dziale Używane, w którym zestawiono Golfa właśnie i Opla Astrę z Citroënem C4 II i Renault Megane III. Porównanie wygrał Citroën (4,5 gwiazdki na 5 możliwych do zdobycia), który okazał się o pół gwiazdki lepszy od niemieckich konkurentów. Megance przyznano tylko 3,5 gwiazdki. Renault jednakże zostało pochwalone za silniki benzynowe (i za 2-litrowego diesla), bo świetnie się „gazują”.
W dziale MOTOR Retro na stronie 70. wspomniano… elektryczne Renault Dauphine! Było oferowane pół wieku temu w Stanach Zjednoczonych.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze