Mamy już połowę kwietnia, za niespełna tydzień Święta Wielkanocne, a w tym tygodniu rozpoczyna się Salon Samochodowy w Szanghaju, dokąd się, rzecz jasna, wybieram. To u nas znajdziecie bezpośrednią relację z największej chińskiej metropolii poświęconą, oczywiście, samochodom francuskich marek. Zanim jednak do Chin polecę i z nich wrócę zapraszam Was na stronniczy przegląd prasy. Na początek MOTOR wzbogacony o 16-stronicowy dodatek.
MOTOR nr 16 (3434) z 15.IV.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką) + 16 (dodatek „Najlepsze auta”)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: blisko 3,9 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: AX, C3, C3 Aircross, C4 SpaceTourer, C5 Aircross, DS5, Xantia, 206, 207, 208, 2008, 307, 308, 407, 508, 5008, Partner, Traveller, Captur, Clio, Espace, Kadjar, Megane, Scenic, Talisman, Zoe, A110, Duster, Lodgy, Logan, Sandero
A okładka niespecjalnie zachęca do zakupu – MOTOR pokazał tam tylko jedno interesujące nas auto, na malutkim zdjęciu na dodatek. To Dacia Sandero. Ale może wewnątrz numeru będzie lepiej? Sprawdźmy!
Na stronie 4. MOTOR opublikował list nadesłany do Redakcji przez miłośnika Citroënów i Peugeotów, posiadacza AX-a z 1988 roku. Wspomniano tam o planowanej na 18. maja paradzie Citroënów z okazji 100-lecia marki. My także na bieżąco informujemy Was o różnych przedsięwzięciach z tą rocznicą związanych, piszemy też na tematy związane ze stuletnią historią tej marki. Przytaczamy ciekawostki i podajemy mało znane fakty.
Na stronie 10. znajdziecie tabelkę z wynikami sprzedaży nowych aut w Polsce w pierwszym kwartale br. Wynika z niej, że Dacia jest piątą najchętniej wybieraną marką, a wzrost liczby rejestracji samochodów tej marki osiągnął 42,5%! Renault zajmuje miejsce 9.
Na stronie 11. MOTOR pokazał zamaskowane nowe generacje Peugeota 2008 i Renault Captura. Oba auta cieszą się dużym zainteresowaniem klientów, nic więc dziwnego, że i Peugeot, i Renault mają poważne zadania przed sobą – zaproponować jeszcze lepsze samochody, niż dotychczasowe wersje. W materiale wspomniano oczywiście także Renault Clio i Peugeota 208, bo to na nich bazują te miejsce SUV-y, czy też crossovery. A i 208-ka, i Clio, doczekały się właśnie nowych wersji, kompletnie odmienionych względem dotychczasowych generacji, choć Clio głównie pod względem technicznym.
W dziale Motorynek (margines strony 11.) napisano o 130- i 150-konnych wersjach Dacii Duster oraz Renault Kadjarze 4×4.
Peugeota 308 wspomniano na stronie 19. w roli konkurenta w stosunku do testowanej przez MOTOR Toyoty Corolli.
Ciekawy materiał zamieścił MOTOR na stronach 26-28. Podano prędkości uzyskane przez 100 aut w teście łosia. Za samochód nie do pobicia do tej pory uchodzi Citroëna Xantia Activa, która 20 lat temu uzyskała w teście prędkość 85 km/h. A inne auta francuskie? Owszem, pojawiły się w tej setce. Ich miejsca i wyniki, to:
4. Peugeot 508 GT PureTech 225 EAT8 – 82 km/h
32. Alpine A110 – 75 km/h
55. Dacia Sandero Stepway 0,9 TCe – 72 km/h
55. Renault Kadjar 1.6 dCi 130 4WD – 72 km/h
55. Renault Talisman Grandtour dCi 160 EDC – 72 km/h
71. Peugeot 2008 PureTech 110 – 70 km/h
82. Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM AWD – 69 km/h
82. Renault Espace V dCi 160 EDC – 69 km/h
86. Renault Captur TCe 120 – 68 km/h
Tak dla porównania – analogiczny wynik, jak Peugeot 2008, uzyskały Audi A4 i Audi A6 ze 190-konnymi silnikami 2.0 TDI oraz Škoda Octavia Combi 1.4 TSI 150.
Zdjęcie rozbitego Peugeota Partnera na pewno zauważycie na stronie 32.
Na stronie 37. MOTOR zamieszcza krótki artykuł tytułując go Ranking zawieszeń. Wspomina tam Renault Megane III, które jest podatne na zużycie sworzni i tulei wahaczy, można się też spodziewać luzów w tylnym zawieszeniu. Słabo wypadły też Volkswagen Passat B5 oraz Audi A4 (B6/B7). W tekście wspomniano też Renault Scenic’a II i III, Peugeoty 207, 307 i 407.
Na tej samej stronie napisano parę słów o bardzo dobrym silniku 2.0 dCi (M9R).
W dziale Używane MOTOR pokusił się o przegląd rynku i ocenę tego, z jakiego kraju warto kupić samochód. Te z Francji uznali za średnio interesujące. Pokazano na zdjęciu Citroëna DS5. Z kolei przy samochodach z Litwy pokazano Peugeota 206.
No i czas na dodatek. To w zasadzie podsumowanie plebiscytu Auto Best Buy 2019. W segmencie B w grupie aut do 50 tys. zł pojawiły się Renault Clio, Dacia Logan MCV oraz Citroën C3. Peugeot 508 pojawił się w grupie aut segmentu D w przedziale cenowym 130-160 tys. zł. Wśród SUV-ów miejskich wspomniano Citroëna C3 Aircross (w cenie do 70.000 zł), a wśród kompaktowych Dacię Duster (poniżej 100 tys. zł) i Citroëna C5 Aircross (1 przedziale 100-150 tys. zł). Jeśli chodzi o SUV-y klasy średniej, to w przedziale 150-200 tys. zł pojawił się Peugeot 5008. Z kolei w gronie minivanów pokazano Dacię Lodgy i Citroëna C4 SpaceTourera (oba do 100 tys. zł), Citroëna Grand C4 SpaceTourera (z przedziału 100-130 tys. zł) oraz Peugeota Travellera (powyżej 130 tys. zł). W gronie aut elektrycznych do 150 tys. zł pojawiło się Renault Zoe, a w segmencie hot hatchy w cenie 100-150 tys. zł Renault Megane R.S. W innych segmentach aut francuskich nie było.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze