Dwa francuskie minivany można dostrzec na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR. Pismo ukazało się w poniedziałek w podwójnym numerze – wszak zbliża się „majówka”, więc kolejnego wydania możemy się spodziewać dopiero za półtora tygodnia. Sprawdźmy więc, co MOTOR o francuskich autach napisał w aktualnym numerze.
MOTOR nr 17-18 (3383-84) z 23.IV.2018
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 72 (z okładką)
Cena: 2,50 zł
Koszt 1 strony: blisko 3,5 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C8, Xsara Picasso, DS 5, 807, R4, 4CV, R5, R6, 8, 12, 16, 20, Avantime, Captur, Clio, Colorale, Dauphine, Espace, Estafette, Floride, Fregate, Kangoo, Megane, Reinastella, Scenic, Super 5, Talisman, Twingo, Twizy, Type A, Vel Satis, Vivastella, Zoe, A310, Logan, sportowe
W ubiegłym tygodniu MOTOR porównał sześć aut segmentu D w nadwoziach kombi. Wygrał – ku naszemu zaskoczeniu – Renault Talisman. Zaskakujący był sam werdykt, bo to, że Talisman, to fajne auto, nie dziwi nas zupełnie. Ale MOTOR przeprowadził internetową ankietę wśród swoich czytelników. I ci wybrali Škodę Superb. Znaczącą większością głosów (24,3%). 18,33% wskazało na Opla Insignię, a Talisman zajął dopiero trzecie miejsce (16,53%). Pokonał jednak Mondeo (15,34%), Passata (14,54%) i Optimę (10,96%).
Na stronie 8. przeczytałem, że na lotniskowym parkingu w Hamburgu trwa pilotażowy program automatycznego parkowania Volkswagenów. Nie wnikam w szczegóły, ale pomyślałem sobie, że to proste. Najważniejsze, to aby model oddany zgadzał się z odebranym. Różnice między generacjami są na tyle nieduże, że i tak niejeden klient nie zauważy, że oddano mu inny samochód ;-)
Spada zainteresowanie dieslami. MOTOR sprawdził, w jak dużym stopniu dla poszczególnych marek. Siłą rzeczy spada dużo tam, gdzie dużo było. W Citroënie, Peugeocie i Renault o czterdzieści kilka procent. Szczegółów szukajcie na stronach 8-9. Co ciekawe w samej Francji odwrót od diesli jest stosunkowo nieduży – sprzedaż tego typu aut spadła o zaledwie 5%.
Skrócony cennik Renault Captura opublikowano na stronie 11.
Wśród aut hybrydowych i elektrycznych wyszczególnionych na stronach 12- wymieniono także samochody francuskie: DS 5, Renault Zoe i Renault Twizy.
Citroëna (w domyśle C3 Aircrossa) wspomniano na wstępie porównania Fiata 500X i Forda EcoSport (strony 30-33).
Peugeota 2008 można dostrzec na zdjęciach ilustrujących materiał zamieszczony na stronach 38-40.
W przeglądzie najlepszych vanów dla rodziny (strony 56-61) nie mogło zabraknąć aut francuskich. Wśród dwudziestu pięciu takich samochodów sześć, to pojazdy francuskie. Dobrze oceniono Renault Espace IV, Renault Scenic’a II, Peugeota 807 (wspomniano też Citroëna C8), Renault Espace’a III, Renault Megane Scenic’a oraz Citroëna Xsarę Picasso.
120 lat łatwego życia z samochodami Renault MOTOR podsumował na stronach 68-69. Podsumowanie jest dość krótkie, ale modeli francuskiego producenta w nim nie brakuje. Wspomniano lub pokazano modele: Type A, Vivastella, Reinastella, 4CV, Colorale, Fregate, Dauphine, Estafette, Floride, 4, 6, 8 Gordini, 16, Vel Satis, 5, 12, Alpine A310, Espace, Super 5, 20, Clio, Twingo, Kangoo, Avantime, Scenic’a RX4, Zoe i bolid Formuły 1, a także Dacię Logan.
Do pisma dołączono też 16-stronicowy dodatek reklamowy poświęcony głównie Citroënowi C3 Aircross, ale i innym modelom marki. Natkniecie się tam m.in. na porównanie z Renault Capturem.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze