Na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR można dostrzec tylny fragment Dacii Logan MCV pierwszej generacji. Oznacza to, że nie ma na tytułowej stronie ani jednego francuskiego samochodu i widać tylko kawałek jedynego pozostającego w kręgu naszego szczególnego zainteresowania. Gdybyście zaś z niezdrowej ciekawości zapytali o Volkswageny, to owszem, są – dwa. A do tego dwie Škody.

 

MOTOR nr 23 (3389) z 4.VI.2018
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, C4, C4 Cactus, C5, C5 Aircross, C6, CXperience, 3 Crossback, DS 4, DS 5, 208, 2008, 307, 308, 3008, 508, 16, Captur, Clio, Espace, Kadjar, Kangoo, Laguna, Master, Megane, Scenic, Talisman, A110, SUV Alpine, sedan Alpine, Duster, Logan, Sandero

 

MOTOR, niczym tabloid, przygotował prawdziwą bombę, która okaże się pewnie niewybuchem. Butelką gazowanej wody co najwyżej. Bo niby skąd MOTOR może znać plany produkcyjne 48 marek na rozpoczętych właśnie pięć lat? To więcej gdybania i wróżenia z fusów. Nie chce mi się trzymać dezaktualizujących się numerów i sprawdzać, co z tego, co dziś zapowiadają, faktycznie się ukaże, i w dodatku jak będzie wyglądało. Ale może to wydanie sobie jednak zostawię i będę do niego sięgał raz do roku?

Na stronie 6. zapowiedziano kilka nowości marki Alpine – w przyszłym roku ma się pojawić A110 cabrio, za dwa lata SUV, a w roku 2021 sedan. Całą masę „nowości” ma pokazać Audi, ale nowe, to tam będą pewnie ceny. Reszta zmieni się w stopniu tak znikomym, że dla niektórych niezauważalnym. Wciąż na stronie 6. znajdziecie też zapowiedzi modeli zatwierdzonych na rok bieżący (Berlingo, C5 Aircross), i na 2020, kiedy to mają się pojawić nowe C4 i C6. Wzmiankowano też C4 Cactusa i C5, a posiłkowano wizualizacją bazującą na CXperience.

Strona 7. przynosi informacje o nowych modelach marki DS Automobiles (DS 3 Crossback w tym roku, DS 6 w przyszłym i DS 4 za dwa lata).

W przypadku Dacii MOTOR zapowiada trzecie generacje Logana i Sandero. Na przyszły rok.

Peugeot pokazał już w tym roku 508-kę, ale MOTOR zalicza ją do zapowiedzi i nowości, bo auto na polski rynek jeszcze oficjalnie nie trafiło (nie licząc wersji premierowej). W roku przyszłym zapowiadają nowe 208 i 2008, a za dwa lata – kolejne wcielenie 308. A przy Oplu wspominają SUV-a 3008.

Renault szykuje trochę liftingów i nowości na rok przyszły. MOTOR zapowiada nowe Captura i Clio, oraz liftingi Espace, Kadjara, Megane i Talismana.

Jak łatwo się domyślić całą gamę nowości pokażą Škoda i Volkswagen, ale po pewnym czasie okaże się, że nie były to wcale nowości ;-)

Na marginesie strony 13. MOTOR wspomina, że Citroën C1 jest teraz mocniejszy. Pisaliśmy o tym przeszło miesiąc temu, a przy okazji wspominania o seriach limitowanych Elle i Ride nawet ponad dwa miesiące temu.

W dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 14. wspomniano Peugeoty 208 i 508 SW, Renault Clio, Dacię Sandero oraz DS 3 Crossbacka.

Obok, na tej samej stronie, nieco większy materiał, którego zdecydowanie większą powierzchnię zajmują fotografie, poświęcono Citroënowi C5 Aircross. To SUV francuskiej marki, który jest od ubiegłego roku oferowany w Chinach, a po zmianach trafi niebawem na europejskie rynki. Widziałem tę chińską wersję na targach w Szanghaju i ciekawy jestem, na ile zmieniono ten samochód na potrzeby europejskich klientów i wymagań.

C5 Aircrossa w europejskiej wersji przedstawiliśmy Wam przed niemal dwoma tygodniami. Opublikowaliśmy film i kilkadziesiąt zdjęć tego samochodu.

Z tabelki opublikowanej przez MOTOR na stronie 15. wynika, iż Dacia Duster była dziesiątym najchętniej kupowanym modelem samochodu osobowego w Polsce w ciągu pierwszych czterech miesięcy bieżącego roku. Wcale się nie dziwię – to naprawdę fajny samochód!

MOTOR postanowił sprawdzić, czy części zamienne do SUV-ów są droższe, niż do klasycznych aut. Trochę przy tym zamieszał z segmentami, z reguły biorąc SUV-a o klasę niższego, aniżeli porównywane z nim auto. Na przykład kompaktowego Tiguana zestawił z D-klasowym Passatem. Podobnie w przypadku Aliansu – Nissan Qashqai jest kompaktowym crossoverem, ale porównano go z D-klasową Laguną. Cały ten materiał znajdziecie na stronach 34-37.

Peugeota 307 SW, Renault Kangoo, Renault Scenic’a, Renault Mastera i Dacię Logan MCV II można dostrzec na zdjęciach ilustrujących materiał o niebezpiecznych polskich drogach (strony 42-44).

W dziale MOTOR Retro natkniecie się na zdjęcie Renault 16.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

2
Dodaj komentarz

avatar
1024
 
1 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
2 Autorzy komentarzy
KrzysztofAnoniemim Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Anoniemim
Gość
Anoniemim

Tym razem myślę, że Pan nie chwycił idei porównania ceny części. Chodziło o porównanie samochodów o podobnej cenie zakupy, stąd Tiguan z Passatem, czy Qashqaia z Laguną (cena nowego). Zgodzi się Pan?