Dość późno w tym tygodniu zapraszamy Was na przegląd prasy. Zaczynamy od tygodnika MOTOR, który – nie licząc logo Renault – kompletnie zignorował na okładce istnienie francuskiej motoryzacji. A jak będzie w środku numeru? Sprawdźmy!
MOTOR nr 29 (3395) z 16.VII.2018
Wydawca:Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Raczej nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3 Aircross, Nemo, Pluriel, DS 5, 206+, 3008, Bipper, Rifter, Espace, Kadjar, Kangoo, Laguna, Latitude, Megane, Scenic, Vel Satis, Nova
Wstępniak został poświęcony Tesli. Prawdę mówiąc nie rozumiem tego szumu panującego wokół tej marki. Owszem – samochody mogą się podobać, są ciekawe stylistycznie. Mają dobre osiągi. Ale ich produkcja kuleje, jakość podobno też. Mimo to ludzie wpłacają kasę i czekają na zamówione auta długo i boleśnie. W Polsce oficjalnego serwisu nie ma. Chiny na punkcie Tesli oszalały, więc – tak podaje MOTOR – marka planuje uruchomić tam produkcję. Zapowiedzi znowu są szumne, niczym ambicje aktualnego polskiego rządu, ale czy naprawdę będą tam budować pół miliona aut rocznie, skoro w Stanach, swoim mateczniku, nie są w stanie wyprodukować 5.000 tygodniowo? I czy na te pół miliona Tesli rocznie znajdą się w Chinach chętni? Bo że są tych chętnych tysiące, to zrozumiałe, ale pół miliona rocznie, to nawet w tym kraju nie jest takie oczywiste. Czy więc nie jest to znowu generowanie szumu, a nie produkcji? Cóż – to też sposób na wyciąganie kasy z ludzi…
Na stronie 4. MOTOR opublikował wyniki sondy, w której zapytano respondentów, który z kompaktowych SUV-ów jest najciekawszy. To pokłosie porównania sprzed tygodnia. Na pierwszym miejscu Tiguan, co oznacza, że respondenci nie zrozumieli pytania ;-) Bo co w tym aucie jest ciekawego? Ale na drugiej pozycji uplasował się Peugeot zdobywając tylko 0,65 punktu procentowego mniej! Wynik Tiguana, to 16,99%, Peugeota – 16,34%! Renault Kadjar zajął przedostatnie, jedenaste miejsce z 2,40% wskazań.
Na stronach 6-8 zamieszczono artykuł poświęcony Nissanowi Qashqaiowi. W tekście tym wspomniano Renault, a także konkretnie Renault Scenic’a.
44 nieudane modele tyluż marek MOTOR zaprezentował na stronach 10-11. Zaliczył do tego grona takie modele jak Citroën C3 Pluriel, Dacia Nova, DS 5, Peugeota 206+ oraz Renault Latitude. No cóż, wrażenie niezrozumienia motoryzacji przez MOTOR pogłębia się. My na przykład kochamy DS5 za fantastyczny wygląd i niepowtarzalny lotniczy styl wnętrza.
W dziale Motorynek (margines strony 12.) pokazano Citroëna C3 Aircross Rip Curl i Peugeota Riftera.
Na tej samej stronie znajdziecie krótką notatkę poświęconą okularom mającym niwelować skutki choroby lokomocyjnej. Okulary opracował Citroën.
Pozostając wciąż na stronie 12. natkniecie się na tabelkę, z której wynika, że w pierwszym półroczu 2018 roku Renault było szóstą najchętniej wybieraną marką na rynku aut osobowych w Polsce. Dacia zajęła miejsce ósme.
W materiale poradnikowym zamieszczonym na stronach 28-31 parokrotnie wspomniano silniki Grupy PSA.
O forach motoryzacyjnych, także tych poświęconych markom francuskim, MOTOR pisze na stronach 32-33. O nas z jakiegoś powodu nie wspomina, choć my o tym tygodniku piszemy co kilka dni ;-)
Citroëna Nemo i Peugeota Bippera wspomniano w dziale Używane, w którym w tym tygodniu MOTOR prezentuje Opla Corsę D.
Wśród rzekomo ryzykownych diesli MOTOR wymienia – na stronach 46-47 – motor 1.9 dCi spotykany m.in. w Renault Megane, Kangoo, Scenic’u i Lagunie. Zwraca też uwagę na silnik 3.0 dCi spotykany m.in. w Renault Espace i Vel Satisie.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze