Dość niespodziewanie zafundowano niektórym z nas na początek tego tygodnia dzień wolny, więc i tygodniki motoryzacyjne ukazały się dzień później. MOTOR zdołał zmienić datę wydania na dzisiejszą, AUTO ŚWIAT nie zawracał sobie tym głowy. Na początek stronniczych przeglądów prasy weźmiemy jednak w tym tygodniu MOTOR, który z francuskich aut pokazał na okładce tylko malusieńką fotkę Renault Megane III. Ale nowości Audi się zmieściły… Jakie nowości???
MOTOR nr 46 (3412) z 13.XI.2018
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,09 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, De Dion-Bouton, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C1, C4 Picasso, C-Elysee, DS3, DS4, DS5, 207, 208, 301, 308, 3008, 508, RCZ, Captur, Clio, Laguna, Megane, Zoe, Duster, Logan, Sandero
najwyraźniej na stałe wzrosła też cena pisma – już od poprzedniego wydania MOTOR kosztuje 2,09 zł, choć myślałem, że to może z uwagi na ten dziwny niby-dodatek. Wygląda jednak, że z ceną 209 groszy przyjdzie nam się zapoznać na dłużej.
MOTOR pisze na stronie 6.: dziś Audi ma jedną z najbardziej różnorodnych gam aut na świecie. No padłem ze śmiechu. Musiałem się jednak podnieść, bo stronniczy przegląd prasy trzeba napisać ;-) Może jest to jedna z najbardziej rozbudowanych gam, ale na pewno nie różnorodnych! Co ciekawe MOTOR zapowiada, że pojawi się minivan Audi. Elektryczny, ale jednak minivan. To co, jednak nie będzie zmierzchu tego segmentu? Naszym zdaniem niektóre konstrukcje, choćby tak doskonałe jak Citroën Grand C4 SpaceTourer, miejsce na rynku spokojnie będą miały jeszcze przez wiele lat.
Renault wspomniano krótko w materiale dotyczącym rejestracji samochodów w Polsce (strony 10-11).
W dziale Przyszłe premiery (strona 11.) wspomniano Dacię Sandero, Peugeota 208 i Renault Clio.
Peugeota wspomniano krótko w teście Hondy CR-V (strony 18-21).
MOTOR pochylił się nad problemem rzeczywistego zużycia paliwa przez samochody. Na stronach 36-39 opublikował zestawienie 240 aut podzielonych na 7 klas sprawdzając, jaki dystans pokona się nimi za 100 zł. W zestawieniu nie mogło zabraknąć samochodów nas interesujących. Wypadły całkiem dobrze.
W materiale wspomniano różne wersje silnikowe modeli:
– Citroën C1, C4 Picasso, C-Elysee, DS3, DS4, DS5;
– Peugeot 208, 301, 308, 3008, 508, RCZ;
– Renault Captur, Clio, Laguna, Megane, Zoe;
– Dacia Duster, Logan, Sandero.
Krótka wzmianka o Renault pojawiła się w niewielkim artykule zamieszczonym na stronie 43. traktującym o podwójnym doładowaniu.
W dziale Używane MOTOR przedstawia Nowoczesne i dobrze do zasilania LPG samochody, wśród których są też te nas szczególnie interesujące. To Dacia Logan II (także MCV), Peugeot 207, Peugeot 301 oraz Renault Megane III. W przypadku Dacii pochwalono niskie ceny aut i części, ale skrytykowano przeciętną jakość i średnie osiągi. Peugeota 207 uznano za prostą konstrukcję, a samo auto kupuje się za niewielkie pieniądze. Uznano jednak, że osiągi egzemplarza z bazowym silnikiem benzynowym (75 KM) będą kiepskie. W przypadku Peugeota 301 silnik 1.6 115 KM jest wprost stworzony do LPG. MOTOR chwali niskie ceny tych aut, ów silnik właśnie oraz wysoką jakość oferty rynkowej. Po stronie wad wymienia ograniczoną funkcjonalność auta (klasyczny sedan) oraz przeciętną jakość wykonania. No i Renault Megane III z silnikami 1.6 (wolnossącym) oraz 1.4 TCe. Stwierdzono, że to nowoczesna konstrukcja, ale na rynku jest mało aut krajowych.
I to już niemal wszystko, ale pozwólcie, że zasugeruję, byście zajrzeli jeszcze do opisu Škody Fabii w dziale Używane, o ile oczywiście zdecydujecie się kupić ten MOTOR. Na stronach 48-51 opisano Fabię 1.9 TDi. Auto otrzymało ostateczną notę 4 na 5 możliwych. Wysoko. Choć z tekstu wcale to nie wynika. Mnóstwo wad, słaba trwałość, liczne usterki. I to dość konkretne, a nie tylko drobiazgi. Według mnie z tego, co przeczytałem, Fabia zasługuje na maksymalnie trzy punkty w pięciopunktowej skali. Ale to produkt koncernu VAG, więc nie wypadało jej tak skrytykować. W dodatku wielka miłość tysięcy Polaków – jakże można by było ich tak zestresować…
W dziale MOTOR Retro (strona 54.) pokazano model De Dion-Bouton z 1898 roku.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze