MOTOR rozpoczął w tym tygodniu megatest SUV-ów. Trudno się dziwić – z jakiegoś powodu tego typu auta zdobywają coraz większą popularność. I choć do mnie nie do końca przemawiają, to jestem w stanie zrozumieć klientów poszukujących takich pojazdów. Zwłaszcza tych, którzy kupują SUV-y francuskie ;-) A spośród nich w megateście wzięły udział Peugeot 3008 oraz Renault Kadjar. Te jednak pojawią się w następnym wydaniu tygodnika MOTOR, bo wszystkie testowane modele podzielono pod względem długości, a za graniczną przyjęto wartość 439 cm.
MOTOR nr 46 (3360) z 13.XI.2017
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 1,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C4, C4 Picasso, C5, C8, DS3, DS4, DS 3, DS 4, 206, 208, 307, 308, 3008, 406, 508, Clio, Kadjar, Laguna, Megane, Scenic, Twingo, Duster, Lodgy
Renault i Peugeot zyskują – tak wynika z tabelki zamieszczonej na stronie 9. Renault jest drugą najchętniej wybieraną marką w Europie, a Peugeot zajmuje miejsce piąte.
Poza okładką wspomniane francuskie SUV-y pojawiły się jeszcze na zdjęciu zamieszczonym na stronie 17.
Peugeot 308 GTi jest główną nagrodą w plebiscycie AUTO LIDER 2017, o czym dowiedzieć się można ze stron 28-29. O kandydatach w plebiscycie nie będę pisał, ale zaznaczę, że są i że warto na nie głosować.
Renault Megane II pokazano na zdjęciu opublikowanym na stronie 32.
Francuskie auta pojawiły się też w materiale poświęconym rozrządowi. Znajdziecie go na stronach 34-37. Natkniecie się tam na Citroëny C3, C4 Picasso, C5 i C8, Peugeoty 206, 307 i 406 oraz Renault Lagunę, Megane i Scenic’a.
To nie zdarza się często, by w testach opon za samochód wykorzystywany do tego testu służyło auto francuskie. Tym razem tak się stało. Peugeota 208 możecie zobaczyć na kilku zdjęciach ilustrujących artykuł zamieszczony na stronach 38-41.
Renault Twingo II został oceniony przez użytkowników w dziale Używane na stronie 43. jedynie komfort jazdy i hałas oceniono poniżej średniej. Za przeciętne uznano pojemność bagażnika, jakość materiałów, osiągi, wygląd i styl, koszty serwisu oraz awaryjność. Powyżej średniej oceniono przestronność wnętrza, wyposażenie, ceny części oraz dostępność serwisu. Na ocenę bardzo dobrą zasłużyły cena zakupu, zużycie paliwa oraz dostępność części. Czyli jest to dobre autko miejskie!
Na tej samej stronie czytelnik pyta, czy lepiej wybrać Fiata Cromę, czy Peugeota 307 SW. MOTOR nie daje jednoznacznej odpowiedzi.
O instalacjach LPG do silników z bezpośrednim wtryskiem traktuje artykuł zamieszczony na stronach 48-49. Wspomniano tam Citroëny C3 (1.2 THP – to jest taki silnik?), C4, C5, DS3, DS4, DS 3, DS 4, Dacie Duster i Lodgy, Peugeoty 308 i 508 oraz Renault Clio.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze